Umeå-tråden Del II

Umeå-tråden Del II
hej hej, jag är ny här och ny på mtb. Nu tittar jag in och försöker förstå hur det fungerar med dessa trådar ; ) Verkar ju vara ett trevligt forum det här! Jag köpte min första mtb för sisådär två månader sedan, och nu kan jag inte förstå hur jag kunnat leva hela livet utan! När jag ändå är här passar jag på att kasta ut en fråga; Hur är Tavelsjöleden på sträckan mellan Hissjö och Tavelsjö?

Umeå-tråden Del II
rayy skrev:
-------------------------------------------------------
> Quid m.fl: Ska vi sikta på fredag då? Kanske
> blir enklast :)

Jag måste nog dra mig ur. Har lite för mycket annat som måste göras. Skulle kunna köra en kortare tur och/eller närmare stan, men att dra iväg till Vindeln blir lite väl.

Umeå-tråden Del II
Jag ger mig iväg nu om en liten stund. Tänkte se om jag hittar igen dirt-hoppen vid I20. Sen om man kör lite stig där också kanske. Jag har aldrig cyklat där så jag ger mig inte iväg på nån längre tur om jag inte stöter på nån mer där som kan området.

Umeå-tråden Del II
Jon: hade gääärna hakat på bike rally, men blev lite andra planer. Söndag på isälvsleden? :)

Tänkte att vi kan sikta på att köra bil fr. Umeå typ 09 eller 10?? Mötas vid parkeringen vid regementet/I20? (Den utanför entrén)

Jag och Christer åker min bil. Den är relativt fullpackad (semesterpackad) i övrigt.
Quid, har du egen bil och så?? Vad tror du om 09-tiden? :)

Umeå-tråden Del II
Jag har egen bil också, med plats för en till. Får se hur många vi blir & hur många bilar som behövs. Att fara från stan vid 9 blir nog bra.

Umeå-tråden Del II
Paraden, jag är med på förmiddagscykling imorgon. Blir kl 10 bra? Testar gärna stigar jag inte vet om så jag har svårt att föreslå vart vi kan åka.

Umeå-tråden Del II
West skrev:
> Paraden, jag är med på förmiddagscykling
> imorgon. Blir kl 10 bra? Testar gärna stigar jag
> inte vet om så jag har svårt att föreslå vart
> vi kan åka.

kl 10 blir bra. Känner mig lite sugen på Hässningberget men är för dålig på att navigera på stigarna ute vid travet. Två timmar där ute kanske är lite för kort tid också. Jag har inte tagit mig till hamptjärn ännu i år, vad säger du om det?

Umeå-tråden Del II
Paraden
> kl 10 blir bra. Känner mig lite sugen på
> Hässningberget men är för dålig på att
> navigera på stigarna ute vid travet. Två timmar
> där ute kanske är lite för kort tid också. Jag
> har inte tagit mig till hamptjärn ännu i år,
> vad säger du om det?

10 vid Tavelsjöledens början.
Check

Umeå-tråden Del II
Quid behövde inte skjuts imorn till SBR. Alltså finns plats i bil Umeå - > Skellefteå imorn lördag. Åker typ 0930 eller nåt. Tillbaka lagom tid.

Any takers? Finns på: Noll sju tre - 061 59 49.

Umeå-tråden Del II
West skrev:
> Paraden
> > kl 10 blir bra. Känner mig lite sugen på
> > Hässningberget men är för dålig på att
> > navigera på stigarna ute vid travet. Två
> timmar
> > där ute kanske är lite för kort tid också.
> Jag
> > har inte tagit mig till hamptjärn ännu i år,
> > vad säger du om det?
>
> 10 vid Tavelsjöledens början.
> Check

Jepp

Umeå-tråden Del II
Fatalen skrev:
> Jag hänger med på Söndag, har bil med plats
> för en till cykel/person.

Nice!
Verkar va fullt i våra bilar, tror jag. Vi siktar på att ses vid infarten till I20/regementet typ 0915. Packade och redo att dra.
Messa gärna till mitt nummer (noll sju tre noll - 61 59 49) så har jag ditt nummer om det är något.

Medtag lunch att grilla/liknande :)

Umeå-tråden Del II
rayy skrev:

>
> Nice!
> Verkar va fullt i våra bilar, tror jag. Vi siktar
> på att ses vid infarten till I20/regementet typ
> 0915. Packade och redo att dra.
> Messa gärna till mitt nummer (noll sju tre noll -
> 61 59 49) så har jag ditt nummer om det är
> något.
>
> Medtag lunch att grilla/liknande :)

Jag hänger gärna med imorgon på Isälvsleden! Kan ta egen bil så vi inte rör till det med bilar så här på kvällen.

/Jonas

Umeå-tråden Del II
JMa skrev:
>
>
> Jag hänger gärna med imorgon på Isälvsleden!
> Kan ta egen bil så vi inte rör till det med
> bilar så här på kvällen.
>
> /Jonas

Du kan ju försöka höra med Fatalen om samåkning.
Jag slänger upp en karta sen ikväll när jag sitter vid datorn så alla vet vars vi parkerar/startar på leden.

Umeå-tråden Del II
Tack för en trevlig tur. Dumpar de bilder jag tog.

Första badet av två, fyra tappra själar i vattnet
IMG_0483.JPG

Bra väder
IMG_0484.jpg

Glass och dricka på macken i Vindeln efter turen
IMG_0486.JPG

IMG_0485.JPG

IMG_0487.JPG

Umeå-tråden Del II
Haha roliga bilder! Tänk att en tjej kan se så meditativ då hon äter sin mjukglass! Kan nog enbart ske i metropolen Vindeln, Västerbotten, Sweden :)

Umeå-tråden Del II
Jag hann inte se ditt medelande innan jag for ut :/
Får ta en tur senare ist! Vad som är fattbikevänligt har jag ingen aning om. Har knappt sett en fatbike på bild...

Umeå-tråden Del II
Tar gärna mot tips på vettiga leder och stigar i Umeåtrakten.

Bor på teg, så jag har mest harvat på runt motionsspåren och i skogen vid travet hittills. Gav mig på Tavelsjöleden upp till Hampis också, lite väl stenigt bitvis kanske, men rätt kul. Dom där spångarna förstod jag mig aldrig på däremot...

Isälvsleden såg sjukt fint ut på bilderna, blir det fler rundor så hoppas jag att jag kan hänga med nästa gång.

Får väl bjuda på en bild från dagens tur längs strandpromenaden så GrusOve får se en fatbike. :)
2013-07-0421.16.07.jpg

Umeå-tråden Del II
Några tips: Stigarna, vägarna och motionsspåren i I20-skogen borde lämpa sig väl för en fatbike. Även fortsättningen av Tavelsjöleden bortom Hamptjärn och alla sandiga stigar som går kors och tvärs över Kullaheden lär funka fint. Jag har ännu inte varit vid Obbolas uppmärkta MTB-spår, men en sån XC-slinga kanske också passar fethjulingen?

Tillbaka
Topp