Umeå-tråden

Umeå-tråden
PeAC: Hur många cyklar + cyklister rymmer du totalt i bilen?

Såvitt jag vet just nu är det Jag + oreggad kompis, du och Stuntman Jim som far, dvs 4 pers.

Jag tänkte vi snurrar lite i travskogen, rullar upp runt hässningeberget och tillbaka genom travskogen, det kan bli allt mellan 2 och 4 timmar beroende på sträckning och tempo, men eftersom det blir mörkt innan 7 så har vi en övre tidsgräns där.

Edit: Kan bli så att "oreggad kompis" inte dyker upp, isf är vi bara 3 som det ser ut nu. Jag vet mer under dagen.

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Jag har en Honda Civic som är liten så jag får inte in en cykel i bilen tror jag, men har ett cykelställ som tar två cyklar. Fem cyklister men två cyklar så länge :)

2cyklar och tillhörande cyklister räknar jag med

Umeå-tråden
Gott!

Vart träffas vi isåfall? Med bil?
Vad är bra uppsamlingsplats i närheten av universitetet antar jag, lättast så tror jag. Jag har ju inget lokalsinne så jag skulle nog köra vilse om jag ska leta hus och gator. Bara en känsla jag har :)

Samma tid med eller utan bil, vid 15.30?

Umeå-tråden
Nu när de mörka kvällarnas tid kommit, så undrar jag i största allmänhet hur det ligger till med intresset för lampcykling om kvällarna? Inte alla dagar man kan smita från jobbet för att nyttja de ljusa timmarna.
Det skulle inte vara så dumt med sällskap i mörkret ibland, safety in numbers... det kan bli rätt ensamt i skogarna kvällstid.

Umeå-tråden
Va fint!
Skulle det fungera om jag möter upp er klockan fyra på travet alltså?
Jag kan nog sluta jobbet först klockan tre och sen så måste jag hem och lämna över några nycklar i Hörnefors så jag borde vara tillbaka i stan strax innan fyra antar jag.

Umeå-tråden
quid skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu när de mörka kvällarnas tid kommit, så
> undrar jag i största allmänhet hur det ligger
> till med intresset för lampcykling om kvällarna?
> Inte alla dagar man kan smita från jobbet för
> att nyttja de ljusa timmarna.
> Det skulle inte vara så dumt med sällskap i
> mörkret ibland, safety in numbers... det kan bli
> rätt ensamt i skogarna kvällstid.

Jag beställde lampa i förmiddags, så om någon vecka är jag på lampcykling, ser fram emot det!

PeAC: Perfekt. Om Jim kör direkt till travet och min polare bangar så kommer jag med cykeln till ÅC och åker med dig. Men det märker vi, i vilket fall ses vi på ÅC 1530

Umeå-tråden
Jag tänkte köpa en lampa jag med.
Tänkte prova köpa någon budgetvariant först och kolla om det funkar så får man väl öppna plånboken sen om det blir för klent. Någon som har nått tipps på vart man hittar något prisvärt här i stan?

Umeå-tråden
DX-lampan kostar under 600 spänn, gillar du det itne kan du säkert sälja den här för 400. Jag har svårt att se att du skulle hitta ngt billigare som kan fungera

Umeå-tråden
Tack själv!

Fantastisk kvällssol!
Imponerad Jimmy. Vi kör igen nästa vecka så du kommer in i uppförsbackarna, för efter uppförs är det ju nedför :)

Kan lägga upp ngn bild med. Snart...

Umeå-tråden
Min advokat kommer att höra av sig till er inom kort. Jag blev ju kränkt och förnedrad, misshandlad och nerlortad! :) Men det var riktigt skoj!
Jag ser som sagt denna säsong som en inkörningsperiod och tänker vara snabbare och starkare inför nästa år.

De två kommande veckorna jobbar jag till 18.00 så det kan bli svårt på veckodagarna iaf. Helgerna går bättre, förrutom denna då jag knappast lär vara i skick att ens gå då.

Umeå-tråden
Grusove skrev:
> Jag känner igen känslan Jim :) De har snudd på
> olagligt bra flås de där!...

Jodu, efter två minuters "uppvärmning" så hade jag 180 i puls (jag har just köpt pulsklocka så jag är liite besatt av den just nu). Tidigare har jag varit upp över 180 en gång, nu låg jag och pendlade mellan 170-180 i nästan två timmar, med gråten i halsen.

Umeå-tråden
jag ska trampa ålidhem - röbäck - hässingsberge - klabbböle - baggböle herrgård - kulla - tavelsjöleden över hampis tebaks i ettermidda.. kul om nån ville hänka på :] mest för o se lite höstfärger, men nån svettdroppe blire säkert oxå

Umeå-tråden
Åh, waxweela, NU är jag ledig och vill haka på! Men du kanske redan stuckit? Hör av dig på 073-0660 828 om du mot förmodan är i startgroparna. Får jag inte cykelsällsälle blire nog ett varv till fots på SM-spåret innna det blivit mörkt.

Jim: bra jobbat :) det som inte dödar, det härdar!

jag ska också beställa lampa så jag kan vara med på kvällscykling i slutet på nästa vecka. Min pannlampa har något glapp.

Umeå-tråden
hihi... kl 17 hade jag just vänt in på tavelsjöleden vid piparböle.. men de va bra du inte hänka på kaajsa, jag hade garenterat blitt smiskad.. kom hem svimmfärdig efter två o en halv timme.. jobbig tur men hehövlig :]

ska ge mig på o paddla ut till holmögadd emonkväll i kulingen, så de blir nog ingen cykling förrän kanske te helgen

Umeå-tråden
Då var man tillbaka från 3 dagars helt magisk höst-dh i Åre, kan verkligen rekommenderas till alla!

Jag lurar lite på om man inte skulle dra en sväng på Isälvsleden nästa helg, någon som är sugen?

Umeå-tråden
Lustigt. Tänkte faktiskt på den i helgen :)
Jag är på isåfall!

Köpte den italienska blixten igårkväll också. Den är väldigt fin! Ska ut på onsdag mitt på dagen tänkte jag och köra ett varv, kanske runt Holmsund och tillbaka?

Umeå-tråden
Sjukt värt, nu är vi 3! Det kommer att bli en kanontur känner jag på mig.

Jag kommer nog köra hardtailen, så det blir lite suicide mission, jag räknar med grymt trötta ben dagen efter.

Vädret ser för övrigt fint ut både lördag och söndag, med lite bättre solchanser på söndag. Vilken dag passar sällskapet bäst?

Umeå-tråden
Söndag är väl enklast att ta sig iväg på? Har försökt lova mig själv att söndag är studiefri dag.. Får se hur det går.

Jag röstar för söndag!

Umeå-tråden
Åh vad roligt. Jag tror på din känsla marran och röstar förövrigt också på söndag!

PeAC, jag tycker det är bra med principer! Jag har haft som princip att varken plugga kvällar, lördagar eller söndagar och det har gått riktigt bra i fyra år nu :)

Umeå-tråden
jækla va de ska blåsa.. framflyttad gaddentur.. så jag e på o hoja emon mitt på dan om nån vill.. e lite sugen på o køra østerfjærden runt på grusvægar o stugstigar, ombergstornet o kanske utt till løvøudden.. grym medvind hem på obbolavægen sen *tummen upp*

Umeå-tråden
Är det någon som vet hur dirtbanan i Holmsund är? Jag råkade se skylten i helgen och tittade bara tvärt ner i skogsdungen. Första hoppet såg ju ganska mysigt ut! Vi tänkte åka dit i morgon eftermiddag och kolla (om ingen snarast avråder oss från det)!

Umeå-tråden
Asfaltscykling imorgon från ÅC 11.00 eller 11.30 (beroende när mitt möte slutar) tänkte jag.

Vill ha det avklarat mitt på dagen, tänkte mig Umeå, Holmsund o Umeå..
Lagom introduktion till asfaltscyklingens gyllene nejder?

Umeå-tråden
PeAC skrev:
> Lagom introduktion till asfaltscyklingens gyllene
> nejder?

Hur länge tänker du vara ute, ca?

Umeå-tråden
Jag ser framför mig en tur på två timmar ungefär. Holmsund o tillbaka? Två timmar ungefär? Jag är ju ny så jag måste känna in mig på cykeln o sånt också

Umeå-tråden
ÅC - Röbäck - Stöcksjö - Bussjö - Norrmjöle - Stöcksjö - Degernäs - Carlshem - ÅC borde vara ca två timmar och inte fullt lika blåsigt som Holmsund.

ÅC - Ersboda - Flurkmark - Hissjö - Piparböle - Klockarbäcken - ÅC likaså.

ÅC - Baggböle - Kåddis - Brännland - Sörfors - Klabböle - Travet - ÅC lite kortare än de två ovan.

Där har du några ganska trevliga varianter. :)

Umeå-tråden
+1 på olli, Holmsund ToR är inte direkt det skojigaste man kan cykla.

Jag kan tyvärr inte hänga med, men ta någon av hans föreslagna rundor, första eller sista tycker jag är trevligast.

Umeå-tråden
Tänkte på söndagen, isälvsleden, karta och liknande för den eller kunskap finns? Ska ju finnas kartor på Turistbyrån i centrum i Umeå. Läste det ngnstans.

Skönt att det slutat blåsa till slut.

Umeå-tråden
Kunskap finns, vi har kört den en gång innan så det borde gå bra.

Jag röstar för att vi kör Hällnäs - Djupsund tur och retur. Då slipper vi trixa med bilar, och eftersom den ändå är rätt kuperad blir det rätt olika i de olika riktningarna ändå.

Förra gången tog det ungefär 3 timmar Hällnäs - Djupsund, så räkna med 6 timmars cykling ungefär. Plockar vi av lite framhjul och sånt får jag nog in 3 cyklar med cyklister i min bil.

Vad tros om avfärd kl 9? Räknar man med en timmes logistik borde vi vara på cyklarna kl 10, tillbaka i bilen vid 4-5 och tillbaka i stan runt 6, eller 7 om vi stannar och käkar.

Hur gick landsvägscyklingen förresten?

Imorgon lurar jag på afterwork-cykling, får jag sällskap kan jag nog smita vid 3 eller rent av lite tidigare.

På lördag pratas det om pushbike, jag gissar att det blir Hässningeberget. Vore kul om fler hänger på, det är en snäll utförslöpa som funkar utmärkt även på hardtail, ta tillfället i akt att slipa lite på tekniken utförs, det har man igen på stigcyklingen.

Jag har ett par slitna knäskydd och hjälm med käkskydd att låna ut till eventuella som saknar, man behöver absolut inte men har man det känner man sig lite säkrare och vågar kanske ladda på lite mer.

Umeå-tråden
Klockan nio på söndag låter bra tycker jag. Lång dag :) Blir säkert skitkul!
Jag ska nog köra lite asfalt en timme imorgon, behöver vänja kroppen vid sittställningen på den cykeln, är ju lite annorlunda än mtb. Skaver lite där bak också.. Ska skaffa mig en sån där sittunderlägg i kalsongerna till våren.

Ska umgås lite med tjejen i helgen så lördagen får jag passa på.

Tillbaka
Topp