Umeå-tråden

Umeå-tråden
Tack för att du kom Micke, roligt med besök söderifrån. Och inte behöver du be om ursäkt heller, så många gånger jag sinkat er slövikare på allehanda dh-äventyr :)

Umeå-tråden
Det var en bra tur.
Den sparsamma mängden sömn före turen kompenserades genom att smälla av halv 8 på söndag kväll och blunda 12 timmar i sträck :)

Umeå-tråden
Är det möjligen nån här som har ett bakhjul med discnav och bromsskiva att sälja?
26" XC-stylee. Någorlunda rakt, i övrigt inga som helst krav.

..............................................................

Ett pass per dag i ett år, funkar det?
http://www.svetto.se/

Umeå-tråden
Har alla slutat cykla för säsongen nu, eller finns intresse för en tur i helgen? Snön ligger inte så tjock, och är det bara trampat så är det säkert cyklingsbart. Lilla stigen längs Nydalasjön är säkert trampad, och jag skulle kunna tänka mig att Grössjön också är ok.

Söndag ser kallt men soligt ut, någon som är på?

Umeå-tråden
Brukar ni cykla något på sjöar under vintern? Såg att det gick lite skidspår efter kanten på nydalasjön. Någon som vet nått om tjockleken på isen?

Umeå-tråden
Tidigare vintrar har jag cyklat både på Nydala och på älven, men det har varit längre in på kallsäsongen. Spana efter andras spår och människor ute på isen, så får du en hint om det är safe eller ej.

Umeå-tråden
Var och testade stigarna runt Grössjön idag, vintercykling när den är som bäst! Hårdtrampat, smalt och vindlande.

Jag föreslår happyride imorgon, se det som en säsongsavslutning då det kanske är sista gången för i år Grössjön är cyklingsbart. Någon som är på?
Dubbdäck behövs inte, men lite mönster är rätt skönt att ha på de få ställen där snön ligger lite lösare.

Umeå-tråden
Möttes av två liggcyklister idag, på Berghem. Den ene i ett vitt "ägg", cabriolet.. Den andre på en mer normal sak, med styrning under rumpan. Oväntat och kul att se på vinterföret!

Umeå-tråden
När det passar, jag är rätt flexibel och har lampa så mörker är inte heller ett problem, även om det vore fint att få lite sol på näsan.

10 brukar vara en lagom starttid, vad tror du om det?

Umeå-tråden
Japp, mycket trevligt idag. Utvecklande minst sagt :)

Hänger gärna med fler gånger :)

Bilagor

• DSC00864.JPG
    DSC00864.JPG
    119.3 KB · Besök: 49
  • DSC00865.JPG
    DSC00865.JPG
    141.7 KB · Besök: 46
  • DSC00867.JPG
    DSC00867.JPG
    132.6 KB · Besök: 48
Umeå-tråden
Riktigt trevlig tur! Var fin och lättcyklad stig men inte så förlåtande när man missade. Blev inget vidare bilder i flatljuset men lägger upp några ändå.

Bilagor

• DSC00073.JPG
    DSC00073.JPG
    101.5 KB · Besök: 43
  • DSC00088.JPG
    DSC00088.JPG
    134.1 KB · Besök: 43
  • DSC00111.JPG
    DSC00111.JPG
    118.3 KB · Besök: 50
  • DSC00171.JPG
    DSC00171.JPG
    80.4 KB · Besök: 47
  • DSC00148.JPG
    DSC00148.JPG
    79.3 KB · Besök: 45
Umeå-tråden
Snyggt! Jag gillade den här, ser ändå rätt pudrig ut

file=142201

Jag tar mig friheten att lägga upp den i "dagens bild", säg till om det inte är ok så plockar jag ner den.

Umeå-tråden
ja nu är det nog trögtrampat på stigarna. Jag har lurat på att fara och fulåka lite på bräntis i nästa vecka, som uppvärmning. jag lurar även lite på en tur till fjällen nästa helg, sugen?

Umeå-tråden
Jag kan rapportera att stigarna på gammlia är vältrampade och sköna, dock bör man kanske undvika att cykla där i dagsljus under helgen då det lär vara mycket trafik både i skidspår och på stigar.

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kan rapportera att stigarna på gammlia är
> vältrampade och sköna, dock bör man kanske
> undvika att cykla där i dagsljus under helgen då
> det lär vara mycket trafik både i skidspår och
> på stigar.

Gött! Jag hade tänkt ge mig ut och testa endera dagen, för att se om de packat ihop igen. Nu låter det som att man kan planera in en skrattfest vilken dag som helst alltså.

Umeå-tråden
Solen skiner och myggen har frusit ihjäl = cykeldags!

Jag kör lunchtur idag vid 13 i Gammliaskogen (och eventuellt nydala) om någon är sugen att hänga på.

Umeå-tråden
Riktigt fint, ordentligt hårt där de kört med skoter, och även en del mindre stigar börjar bli upptrampade. Jag snurrade runt i över en timme, så det börjar bli en del att välja på. Det tråkiga är att det är lätt att trilla ut i skidspåret, och det undviker jag så mycket det bara går, för stämningens skull.

Sen rekommenderas i vanlig ordning att man kliver av och lyfter hojen över spåren om man inte är säker på sin bunnyjump.

Men jag rekommenderar varmt en runda, riktigt skoj cykling, greppet på hårdpackad snö får man inte någon annanstans. Fantastiskt förutsägbart, man kan ligga på precis lagom mycket ställ i kurvorna, skrattfest!

Umeå-tråden
marran skrev:

> Men jag rekommenderar varmt en runda, riktigt skoj
> cykling, greppet på hårdpackad snö får man
> inte någon annanstans. Fantastiskt
> förutsägbart, man kan ligga på precis lagom
> mycket ställ i kurvorna, skrattfest!

+1

Jag hänger gärna med nån dag, eller bjuder på lite varm saft i botten av Kallkällebacken. :)

Umeå-tråden
Med kort varsel bjuder jag upp till skrattfest imorgon bitti kl 07:00, samling vid parkeringen på Gamlia, mittemot Västerbottens museum.
Hade tänkt mig sisådär 45-60 minuter eller tills tårna domnat bort...
Tar emot anmälan på 0sju0-tretusen979

Umeå-tråden
Förstår att du gått och väntat med spänning på en rapport från min tur för 10 dagar sedan... =) Stigarna var fina om än lite smala på vissa håll, jag var ensam och tårna blev lite kalla efter ca 45min.

Umeå-tråden
Peppeluns skrev:
> Vore det inte skoj med lite breveter
> (sanktionerade eller inte) som utgår från Umeå
> nästa år? Ett par tjugomilare när väglaget är
> acceptabelt, en trettiomilare eller två under
> industrisemestern och ytterliggare någon
> tjugomilare på höstkanten? Blir det lyckat kan
> man ju alltid fixa längre rundor om efterfrågan
> finns.
>
> Jag kan tänka mig att rodda på en del för att
> få till något av det här slaget, någon mer som
> känner sig sugen?

Klart intresserad:)

Umeå-tråden
Denna tråd måste ju vara som perfekt för just min fråga :)
Ni som har lite mera kött på benen om stigarna här i umeå, finns det några stigar som är någorlunda upptrampade? I alla fall tillräckligt för att ta sig fram på en ht.
Eller får man hålla sig till plogade vägar hela vintern?

Tillbaka
Topp