Umeå-tråden

Umeå-tråden
avfärd 1730 från stadshuset, så jag tänkte rulla från mig vid 1710 ungefär, vi kan ju mötas vid garageet då om du vill

Grusove: då ringer vi när vi börjar komma i faggorna, men det blir ju runt 1730 iaf

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Slaktad kropp efter för många omotiverade vurpor och trasig utrustning.. Men vad gör det när turen i sig var minnesvärd med oräknerligt antal punkor och en god glass som avrundning.. Sämre kan man ha det!

Nästa gång blir säkert minst lika bra!

Umeå-tråden
mmm en sån kväll. Jag har aldrig sett någon producera ett sånt enastående antal punkor på samma slang under en och samma punktering. Starkt jobbat Grusove, den nye Punkakungen!

Tack för glassen, och hoppas att kroppen repar sig PeAC

Umeå-tråden
Komplettering av utrustning för kvällstur:
+ 1 skyddskal för gps alt bra drulle försäkring
+ 3 slangar
+ 7 lagningslappar
+ 2 pumpar
+ knäskydd
- 3 däckjärn av stål

Umeå-tråden
Jag ska till Umeå i helgen och undrar om det finns någon bra butik att kolla på sadel till min nya racer. (Är inte nöjd med den som sitter på) Några tips?

Umeå-tråden
Jag slaskar upp lite bildskörd från onsdagens tur, mycket punkalagande. Samtidigt undrar jag om någon är cykelsugen till helgen.

Bilagor

• P1010152.jpg
    P1010152.jpg
    109.8 KB · Besök: 51
  • P1010154.jpg
    P1010154.jpg
    107.7 KB · Besök: 58
  • P1010159.jpg
    P1010159.jpg
    108.4 KB · Besök: 55
  • P1010160.jpg
    P1010160.jpg
    112.1 KB · Besök: 54
  • P1010164.jpg
    P1010164.jpg
    85.5 KB · Besök: 60
  • P1010166.jpg
    P1010166.jpg
    122.7 KB · Besök: 48
  • P1010170.jpg
    P1010170.jpg
    109.6 KB · Besök: 62
  • P1010172.jpg
    P1010172.jpg
    93 KB · Besök: 51
  • P1010173.jpg
    P1010173.jpg
    83.4 KB · Besök: 60
  • P1010174.jpg
    P1010174.jpg
    90.8 KB · Besök: 53
  • P1010177.jpg
    P1010177.jpg
    111.5 KB · Besök: 64
  • P1010179.jpg
    P1010179.jpg
    85.4 KB · Besök: 53
  • P1010182.jpg
    P1010182.jpg
    60.5 KB · Besök: 59
  • P1010184.jpg
    P1010184.jpg
    93.4 KB · Besök: 64
Umeå-tråden
hmm, redan hemma, jag suger på att slira.

Roliga ställen är ju kul, ska vi kanske testa Röbäcksskogen igen? Jag borde köpa en karta, det måste ju finnas fler kul ställen inom 5 mils radie från stan

Umeå-tråden
tjenis

hoppas ni hade en najs tur utmed øreælven ida.. jag va sugen på o følja, men min skrikande frambromss e itne o leka me.. hade førstørt friden alla gånger.. någon som har en uppsættning ceramic v-broms belægg..??

till vekkan blire hursomhelst turer.. inte hojat på 7mån o e sinnessugen på o brottas nerfør, knixa røtter o kænna pulsen i tinningsartærena på væg uppfør.. æru på..? :)

Umeå-tråden
haha ja vore grymt att testa, kanske inte på Tavelsjöberget men ngt lättare vore spännande :)

Jävla power i uppförsbackarna och snacka om tillit i nedförsbackarna :)

vågade inte klicka på köpknappen, den passar ju inte på mitt cykelställ på bilen...

Umeå-tråden
Ok, trodde ne stund du blivit helt tokig :)
På relativt slät rak stig lär den vara grym dock.

Någon som är sugen på att hoja lite i eftermiddag/ikväll förresten?

Umeå-tråden
Hinner tyvärr inte åka öreälvsled på onsdag men tycker vi ska göra ett projekt att utforska hela under sommaren. Grymt fint den bit som hann utforskas i lördags så förhoppningarna för resten är höga!

Umeå-tråden
Skulle kunna köra öreälv på torsdag. Idag har jag indy-bandy och tror orken är klen för några större projekt efter det. Skulle kunna cykla lite i krokarna i morrn men har svårt att komma iväg före 18:30-19:00.

Umeå-tråden
Ok, vi siktar på Öreälv på torsdag. Nu vart det ju soligt och fint iaf, blev nästan sugen på racer.
Var hade du velat cykla waxweela? Jag misstänker att jag kanske inte kan hålla ditt tempo på trams-hojen.

Umeå-tråden
marran, jag har oxå en trams nu.. en liten me feta sulor :)
før mig funkar gamlia typ, elle røbæck

nån som cyklat kring vænnæs? en hel del lite høgre kullar der ju :)

Umeå-tråden
En bit att rulla ut till Röbäck om man har sadeln i botten. Gammlia skulle man kunna köra, och fuska lite i Grössjön om man blir less.
Jag måste hem och byta om och stoppa i mig ngt först, vad tror du om kl 1730?

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Fontänen på Campus utanför MIT-huset?

absolut.. vi kan weeeela runt på campus ett par varv innan vi beger oss in i skogen :p
ses

Umeå-tråden
Gaffeln är rätt trist, vet inte om jag vågar ta ut den på nå äventyr. Jag skulle kunna köra den, men haveriet kan hänga i luften. Äh, skit samma, jag kan köra cannondale också.

Umeå-tråden
Förra veckan körde vi Tavelsjö fast vi tog oss bara upp till toppen pga punkastrul, i helgen en stump av Öreälvsleden. Jag skulle kunna tänka mig att fortsätta utforska Öreälvsleden, eller köra ngt helt annat.

Umeå-tråden
Den är lång, vi skulle t.ex. kunna starta från Torrböle eller Hummelholm och köra norrut, så kan man köra Håknäs-Torrböle på torsdag.

Jag skulle vilja köra hela i sommar, men det är bra att ha scoutat så man vet om det tar två eller fler dagar, samt om där finns övernattningsmöjligheter

Umeå-tråden
Jag och Jon körde upp från E4:an till Torrböle igår, och det var rätt värdelöst. Igenväxt ocyklingsbar stig uppblandat med landsväg och sandig skogsväg, med några sträckor fin stig.

Jag skulle uppskatta att max en av tre timmars cykling var bra, resten var trist.

Idag kanske man borde starta från Torrböle och köra norrut, alternativt rent av starta i Agnäs. Vad säger resterande deltagare?

Starttid? Jag är nog tillgänlig från kl 16, tänk på att det är rätt lång ställtid, man får räkna med att det tar 40 minuter att köra minst.

Tillbaka
Topp