Lite snabbt sådär på morgonen:
Grössjön: Platt, finns många roliga rotiga stigar, även en hel del slätare för de som gillar sånt. Runt 3h cykling om man kör ALLT, i ohetsigt tempo.
I20: Mycket motionsspår och släta stigar, finns även en hel del tekniskt om man vet var man ska leta. Stort område, här får gärna någon fylla i, jag hittar dåligt. Tavelsjöleden till Hamptjärnssstugan går längst ut på I20, fin stig med en hel del hällar uppe vid Hamptjärn
Travskogen: Mer höjdskillnader, huvudsakligen jordstigar med sten/rötter, det finns även en del motionsspår. Tar typ en timme att cykla igenom i lugnt tempo om man väljer de roliga stigarna. Man kna snurra i kanske 2 timmar om man kör nästan alla stigar.
Hässningeberget: Så nära ett berg man kommer så här nära stan. En stig upp och en ner. 100hm ungefär. Rolig singletrack, hällar och rötter.
Röbäck: Lite som travet, fast mer hällar och mindre jord. En del upp och ner om man vill. Finns stigar kors och tvärs, här kna man nog döda ett antal timmar om man så vill, jag brukar köra 1-2 timmar här.
En bra standardruna är Travet + Hässninegerget + Röbäck, det tar allt mellan 2,5 till 6 timmar beroende på sällskap och stigval.
Tavelsjö: Mer höjdskillnader, berget ger runt 100hm effektivt. Tekniskt, mycket sten och hällar, finns även flowigare partier men det är hällarna man kommer hit för.
Jag föreslår att du hänger med på några rundor när du kommer upp, så får du bra koll på hur man hittar och vart man ska. Vill du ha mer info är det bara att bläddra bakåt i tråden, här finns både RR:s och bilder från de flesta områdena