Umeå-tråden

Umeå-tråden
Lite suddiga bilder från idag, mest bara på kul.

P1080458.jpg

P1080459.jpg

P1080465.jpg

P1080466.jpg

P1080474.jpg

Umeå-tråden
He he, ja så mycket "lugn teknikträning" blev det väl inte. Men vi tränade ju faktiskt en massa gånger på knixen. Det var kul, även hetsandet tycker jag. Kan ju liksom inte gå fel med så kungligt folk! Tack för det som vanligt grymma hänget!

Oh! Jag missade bilderna helt (hur faan jag nu lyckades med det). Kung! Mycket fina. Om du int hetsar så mycket kanske du själv kan fastna på bild nån gång också :)

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Vi får ta omtag på ämnet "lugn teknikträning", kasnke lättast i Sofiehemsskogen?

Jag hade tänkt köpa lite nya växelöron på Derailleurhanger.com, någon mer som vill ha? Frakten är ifs inte dyr, men jag fick känslan av att det var fler som behövde och då kan man ju lika gärna samköpa.

Racerväder idag för övrigt, jag skulle kunna tänka mig en eftermiddagstur. Any takers?

Umeå-tråden
Toppen Marran, jag skulle behöva två. Nu har jag iofs precis skickat iväg en beställning till affären där jag köpte cykeln, men det borde jag ju kunna häva om det är billigare att få från USA. Frågan är om man hinner få dem inom två veckor därifrån?

Är grymt pepp på en eftermiddagstur, men det är helt kört pga jöbb.

Umeå-tråden
Du är en kunglig personal shopper marran! Affären tar betydligt mer, men jag tror att jag tar det säkra före det osäkra och beställer en från affären just in case. Aldrig fel att ha några fler i reserv sen, så jag är fortfarande på att beställa från UVSA å. Ska kolla med affären exakt vad jag ska ha.

Umeå-tråden
Hej!

Tänkte bjuda in till shape och bygg dag för att påbörja arbetet med att färdigställa vår nya maskingrävda bana i Bygdsiljumsbacken!

Tag med spade, hacka eller vad du tror kan behövas (märk dom gärna med ditt namn också), glatt humör och kom till nedre parkeringen på backen kl 10:00!
Givetvis får du chans att provcykla banan om du har cykel med dig.

För bilder på hur delar av banan ser ut kika in på: http://www.facebook.com/pages/Bygdsiljumsbacken-Bygdsiljum/310190542379212 (du behöver inte vara facebook medlem för att titta på bilderna)

Passar på att slänga ut att det troligtvis blir shape och bygg dag söndag den 24 juni också för den som känner peppen!

Hoppas vi ses!

Umeå-tråden
tand skrev:
-------------------------------------------------------
> För bilder på hur delar av banan ser ut kika in
> på: http://www.facebook.com/pages/Bygdsiljumsbacken-Bygdsiljum/310190542379212

Snyggt! Två tummar upp.
Och seriöst att ha perkulatorn med i backen :)

Ska försöka kika förbi något i sommar och se bygget live. Svärfar bor ju bara fem minuter från backen och det brukar bli några besök. (Oklart när det blir och om jag får med någon hoj dock).

/Johan

Umeå-tråden
Jag kan tänka mej att försöka köra lite aw cykling. Veckans förkylning verkar ha gett med sig nu men det är nog ändå inte världens sprättigaste ben. Däremot är peppen hög!

Umeå-tråden
jag menar Tavelsjö som start i Tavelsjö. Avfärd från Umeå kl 16 dock. 1630 borde funka fint. Jon_FB skulle med också, han kanske dyker upp här och styr upp?

Umeå-tråden
Hey! jag undrar om det är några i umeå som skulle vilja va med i ett bygg projekt? och isåfall var? det är ju DH så någonstans där det går utförs en bra bit! behöver alltså inte va nå speciella stiger osv... utan vi ska bygga från grunden! kanske leta sponsorer som kan sponsra med sand, bräder osvosv.. det kommer inte va något som blir klart på en vecka utan snarare slutet av nästa sommar om man kommer igång i sommar/höst. skulle vara riktigt roligt att få en riktig dh trail i umeå!

Umeå-tråden
Jojje: kul, du får komma förbi i sommar och har du tur så står perkulatorn kvar så du kan få dig en kopp kaffe!

X3megravity: dig räknar vi alltid med! :) synd bara att jag fick nått knas i knät efter jag lekt i sandlådan.

spN: kom till bygdsiljum och gräv! :)

Umeå-tråden
Marran: på söndag kl 10! Men det är bara att komma när som under dagen. Kommer bli en till shejpdag nästs söndag oxå. Själv kommer jag nog kanske inte va där i helgen pga hästkurs o dåligt knä.. men kom! :)

Umeå-tråden
spN: jo det har varit rätt dött där i år fram till nu eftersom vi jobbat rätt hårt på att få dit grävmaskin. kika på länken i inlägget ovan för fler bilder. men här kommer en bild på banans nedre del:

IMG_9276.JPG

Umeå-tråden
Jag fick mig inte iväg ditt Bygdsiljum, men nu blev jag lite sugen på att ha trötta ben och äta vaniljglass, dessutom är det säkert jättevackra färger i skogen idag. Är det någon som är sugen på en sväng? Till exempel Röbäck -> Hässninge -> Travet, eller något annat.

Umeå-tråden
Halloj umebor! Ska agera chaufför till Umeå flygplats nu på onsdag och funderar på att kanske ta med mig cykeln om vädret är hyffsat.
Någon som har lust och dra ut mig på nå stökiga o trevliga stigar i umeå? Eftermiddag/kväll.

Umeå-tråden
Någon som vill cykla lite senare ikväll? Jag tänker runt åtta ungefär. Vart som helst är ok med mig, men jag är lite nyfiken vad I20 har att erbjuda?

/David

Umeå-tråden
Idag är det lvg för mig om inte vädret vänder helt, isf kan jag vara på. Fast i20 hittar jag sjukt dåligt på, ramlar mest ut på misärbreda platta grusvägar hela tidn

Umeå-tråden
Jag är också inställd på lvg idag, men har inte bestämt mig till 100%. Om jag skippar asfalten kör jag gärna en sväng till och runt Hampjärn ikväll. Åtta passar utmärkt. Jag hör av mig!

Umeå-tråden
Fengir skrev:
-------------------------------------------------------
> kanon grabbar att ni har var sin kommer nog komma
> titta på nån av eran och testa storlek,,,
> för tycker nerve xc 8.0 i grönt verkar hur grym
> som helst=)

Har den och är toknöjd :-)

Umeå-tråden
Jag och Ruggen tänkte dra till Hamptjärn. Vi cyklar från haga ca halv åtta. Tar nog vägen genom I20 till Tavelsjöleden, om pepp finnes... Lugn och fin tur blir det.

Tillbaka
Topp