Några bilder från gårdagens tur till Övik. Blir ju inte så mkt fotande av cyklande när man befinner sig i en park, tyvärr, så jag har typ inga bilder från stigarna på framsidan. De var dock grymt fina och sjukt roliga att cykla. Jag är ytterst peppad på att fara tillbaka och lära mig ta dem utan att fega så mkt. Fölket i Övik har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med att bygga parken! Här är i alla fall lite bilder från dagen:
Det var jag och Marran som tog oss iväg. För att vara på plats när liften öppnade rullade Helmut från Umeträsk kl 8.30. Då var Marran naturligtvis pigg som en talgoxe om våren medan jag var nätt och jämnt uppstigen från de döda. Solen lyste dock sina allra vänligaste senagustistrålar, Bruce brusade i stereon, och Marran kvittrade så fint att likstelheten helt försvann.
Väl på plats var det väldigt öde kring liften. En snabb check på tråden här informerade oss om att vi läst fel. Int öppnade liften kl 10 som vi i vårt önsketänkande hade fantiserat ihop, utan kl 12. Så vad gör man när solen lyser och man befinner sig på en kulle i Övik? Man push-bikear, förstås. Och så kan man ju hjälpa till och kratta lite. Inte alls fel att få knata spåren innan man cyklar dem, och inte alls fel med lite kroppsarbete när solen skiner.
Nåväl, kl 12 öppnade liften i alla fall. Pepp (och för mig som vanligt skräckblandad förtjusning)!
Det var mkt trevligt både på upp och nedvägen. Övik bju på så mkt roligt att titta på!
Och så fick jag lära mig hur viktigt det är med en kunglig (ehe) design på däcken av Lars.
Som sagt, inte nå mkt cykelbilder. Men jag lyckades knäppa några när vi som avslutning rullade nedför baksidan av berget. Då hade sockerbristen totalt ätit upp min hjärna och cykelork, men till och med i mitt deliriska tillstånd var detta en ytterst fin avslutning på en fenomenalt fin dag. Bilderna gör tyvärr inte hällarna rättvisa. Jag borde ju ha fotat den "branta grunkan".
Tack Marran och alla andra för en väldigt kunglig dag!