Umeå-tråden

Umeå-tråden
Det är uppfattat! Både vad gäller tid och plats samt vilka prylar man bör äga!
(Jacksson. Jag har förm en retur på g från crc. Kan kanske be dom plocka med lite extra prylar.)

Umeå-tråden
Jag är på på Grössjön, men känner mig fortfarande lite seg i benen...
paraden: Kommer du förbi Nornaplatsen så tar jag med mina gamm-pedaler.

Umeå-tråden
Jag tänkte åka och eventuellt sambon också! Kom igen å haka på!

Lars.E skrev:
-------------------------------------------------------
> Sol i Ö-vik på lördag !!!
>
> Liften går lördag 25 AUGUSTI KL 12,00-16,00.
>
> Efter liften stängt blir det teknisk stigcykling
> i långsamt tempo ner mot Hörnsjön och runt där
> någon timme, eller så länge man vill.
> Samling för stigcykling efter 16 vid
> varvsbergsrestaurangens uteservering där jag ska
> äta lite innan vi drar iväg på stigarna.
> Jag kommer att trampa med XC-cykeln på stigarna
> om det finns fler med XC-cykel. Tempot hålls på
> en nivå så att det går att hänga på med
> valfri cykel.
>
> SMHI, klart.se och yr har alla lovat sol på
> lördag !
> Så släpp ur luft ur däcken och pumpa dämparna
> för på lördag ska det cyklas.
>
> /Lars

Umeå-tråden
Fin tur, gôtt häng, prima kväll - som vanligt!
Fångade Ruggen när han rullade häll, snyggt kört!

ruggen.jpg

Det var säkert snyggt kört av marran och ove där också, men det hann jag inte med att se.

Umeå-tråden
Det var ju ingen vanlig häll, det var "döds-stenen"! Mycket viktigt! :)
Kul att testa Grössjön. Fasen också, snart har man inget oupptäckt kvar av standardställena runt stan. :/

Umeå-tråden
Trevlig tur igår, även om kombon 4x-hoj och platt, rotig stig är suboptimal, speciellt när man inte riktigt har pang i benen.

AW-cykling idag kanske? Jag tänker Röbäck, jag skulle behöva reka en sista sträcka till Umbr och fastställa (och ta tid på) de andra två. Med andra ord stillsamt snurrande i skogen ett par timmar, någon som känner sig manad?

Jag vill minnas att Jackson sa att det skulle bli en klassisk varannandagsvecka, räknar jag rätt är det varannan dag idag

Umeå-tråden
Trodde jag var på väg på en normal lite runda i skogen och var inte riktigt med på noterna att jag skulle få uppleva min livs första happyride. Grymt så kul och en skön grupp människor :)

Känner att jag bidrog till gruppen på följande sätt,

1. Gav alla en stunds extra återhämtning (så jag hann i fatt)
2. Visade klart och tydligt att bra grejer INTE är desamma som en bra cyklist
3. Nä det var visst inte mer!

Tack för en härlig runda alla, hänger mer än gärna på igen!

Umeå-tråden
marran skrev:
> Trevlig tur igår, även om kombon 4x-hoj och
> platt, rotig stig är suboptimal, speciellt när
> man inte riktigt har pang i benen.
>
> AW-cykling idag kanske? Jag tänker Röbäck, jag
> skulle behöva reka en sista sträcka till Umbr
> och fastställa (och ta tid på) de andra två.
> Med andra ord stillsamt snurrande i skogen ett par
> timmar, någon som känner sig manad?
>
> Jag vill minnas att Jackson sa att det skulle bli
> en klassisk varannandagsvecka, räknar jag rätt
> är det varannan dag idag

He he helt klart den varandra dagen idag. Har dock lovat bort mig på en aw-sm-spår-tur idag. Det lär ge mig en hjärtattack, men jag har avbokat så många ggr nu att jag int vågar igen. Skulle dock min medkombatant banga är jag lätt på röbäck!

Umeå-tråden
marran skrev:
> :)
>
> Jag tror du behöver bredare styre bara.*
>
> *på happy löser vi problem genom att handla nya
> prylar

Vilken tur marran att det var så enkelt. Jag gick alltså helt felaktigt och trodde att det var min dåliga kondis, svaga ben, dåliga teknik och totala avsaknad av balans som var problemet. Skönt att det var nått som går att lösa med pengar, är ju enklast så :)

Umeå-tråden
Dåligt sug på aw-cykling, kan det vara vädret månne?

Jag tror det slutar regna snart, om inte annat kan mna väl sladda lite hala rötter i Gammlia och skratta åt stackarna som springer benen av sig i SM-spåret?

Umeå-tråden
marran skrev:
> Dåligt sug på aw-cykling, kan det vara vädret
> månne?
>
> Jag tror det slutar regna snart, om inte annat kan
> mna väl sladda lite hala rötter i Gammlia och
> skratta åt stackarna som springer benen av sig i
> SM-spåret?

Kom och skratta åt mig bara, det bjud ja på! Och så får jag ju en anledning att stanna lite då:)

Umeå-tråden
Fantastiskt fint i Öviksparken idag! Alla fina själar som byggt stigarna har gjort ett förjävla fint jobb. Det var första gången för mig, och nu är jag så fenomenalt pepp på att bli stammis. Tusen tack för en grymt fin dag! Bilder kommer imöra.

Umeå-tråden
Några bilder från gårdagens tur till Övik. Blir ju inte så mkt fotande av cyklande när man befinner sig i en park, tyvärr, så jag har typ inga bilder från stigarna på framsidan. De var dock grymt fina och sjukt roliga att cykla. Jag är ytterst peppad på att fara tillbaka och lära mig ta dem utan att fega så mkt. Fölket i Övik har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med att bygga parken! Här är i alla fall lite bilder från dagen:

Det var jag och Marran som tog oss iväg. För att vara på plats när liften öppnade rullade Helmut från Umeträsk kl 8.30. Då var Marran naturligtvis pigg som en talgoxe om våren medan jag var nätt och jämnt uppstigen från de döda. Solen lyste dock sina allra vänligaste senagustistrålar, Bruce brusade i stereon, och Marran kvittrade så fint att likstelheten helt försvann.

Väl på plats var det väldigt öde kring liften. En snabb check på tråden här informerade oss om att vi läst fel. Int öppnade liften kl 10 som vi i vårt önsketänkande hade fantiserat ihop, utan kl 12. Så vad gör man när solen lyser och man befinner sig på en kulle i Övik? Man push-bikear, förstås. Och så kan man ju hjälpa till och kratta lite. Inte alls fel att få knata spåren innan man cyklar dem, och inte alls fel med lite kroppsarbete när solen skiner.

IMG_1018.JPG

Nåväl, kl 12 öppnade liften i alla fall. Pepp (och för mig som vanligt skräckblandad förtjusning)!

IMG_1025.JPG

Det var mkt trevligt både på upp och nedvägen. Övik bju på så mkt roligt att titta på!

IMG_1030.JPG

Och så fick jag lära mig hur viktigt det är med en kunglig (ehe) design på däcken av Lars.
IMG_1059.JPG

Som sagt, inte nå mkt cykelbilder. Men jag lyckades knäppa några när vi som avslutning rullade nedför baksidan av berget. Då hade sockerbristen totalt ätit upp min hjärna och cykelork, men till och med i mitt deliriska tillstånd var detta en ytterst fin avslutning på en fenomenalt fin dag. Bilderna gör tyvärr inte hällarna rättvisa. Jag borde ju ha fotat den "branta grunkan".

IMG_1057.JPG

IMG_1041.jpg

IMG_1058.JPG

IMG_1039.jpg

IMG_1054.JPG

Tack Marran och alla andra för en väldigt kunglig dag!

Senast ändrad:
Umeå-tråden
snobbo: Missade dig, jag var inte speciellt på hugget igår.

Ikväll är skogen precis avspolad och nu kikar snart kvällssolen fram, ingen som är sugen på att ta en liten tur?

Umeå-tråden
Jag vill också cykla! Men cykelns skick äro tveksamt... om jag med milt våld kan fulmeka ihop bakväxeln till att bli hjälpligt fungerande igen är jag sugen på en sväng imorgon!

Umeå-tråden
Ingen som har en billig trainer som ligger och skräpar som matchar en Crescent från 90-tal i fråga om high-techness? Skulle även vara glad att låna en nån vecka för att se om det är något för mig, innan jag spenderar pengar..

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> Ingen som har en billig trainer som ligger och
> skräpar som matchar en Crescent från 90-tal i
> fråga om high-techness?

Jag har. Låna den på obestämd tid.

Umeå-tråden
Quid! Du kan få låna min hoj imorgon om du vill! Jag måste fortsätta surslåss mot mina virus ett tag till så skogen får hållas. Bare att komma förbi å hämta.

Umeå-tråden
På onsdag eller torsdag är jag peppad för en kvällstur! Lite småsugen på en runda till i Grössjön, men dagens 30mm regn kanske inte är det optimala där?

Umeå-tråden
Jackson skrev:
> Några bilder från gårdagens tur till Övik.
> ...

Finfint med bilder.
Nakenchock med marran, ett självporträtt, en flygande backhoppare, kungakrona i gummi och cykling.
Det blir inte mycket bättre än så.
Tackar.

Umeå-tråden
Sjysst med utbudet av lånehojar. Ska se om jag lyckas fulmeka under morgondagen, annars vore det fint att få låna en.

Grössjön är ju något av ett surhål i sitt grundutförande och blir lätt ganska så geggigt, men om det inte kommer mer regn de närmsta dagarna kan det säkert vara helt okej där på ons/tors ändå.

Umeå-tråden
Jag skulle hellre köra Röbäck med tanke på stigrekning inför UmBR. Lite mer transport, men också sjukt mkt torrare, och så finns där iaf lite höjdmeter också

Umeå-tråden
Ikväll skall jag bära flyttkartonger. Nån som hakar? Det kommer bli epic! :)
(Stigrekning på Röbäck låter skoj om det blir nån annan kväll än ikväll)

Tillbaka
Topp