Umeå-tråden

Umeå-tråden
Äh vad faan. Vi kör. Det är roligt att ramla. Blir det föör blött kanske jag kastar in handsken på vägen, men jag dyker iaf upp kl sju. Marran kommer också enligt säker källa.

Umeå-tråden
Det är ok att vela i dessa tider! Är det kl 7 från där tavelsjöleden börjar isf?? Ja, det är ju som sagt bara att vända om vi blir helt chockade av all blöta/halka/is/träsk, då kan vi ju leta upp nåt kul ställe å träna på att studsa runt :)

Umeå-tråden
Angående lördag. Episk tur med korvgrill etc efter Öreälvsleden? Kör man från Örträsk bör man få många fina mil om man så vill. Det blir ju klart en bit att köra från stan, själv är jag redan i de trakterna där denna lobbyverksamhet :)

Umeå-tråden
Öreälvsleden ger jag ett rungande nja, varierar på de flesta ställen mellan obefintlig, igenväxt eller bara dåligt underhållen.

Lögdeälvsleden däremot är lite finare, så länge man håller sig ifrån Nordmalings kommun. Problemet med leder längs älvar är att de är väldigt platta, men jag kan eventuellt stå ut med det om man gör ett stopp på Balklinten på väg hem och suger i sig lite steniga höjdmeter

Umeå-tråden
Halkigt som snor, men lik förbannat fint som snuset. Tack fölk för go tur!!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    42.3 KB · Besök: 70
Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Öreälvsleden ger jag ett rungande nja, varierar
> på de flesta ställen mellan obefintlig,
> igenväxt eller bara dåligt underhållen.
>
> Lögdeälvsleden däremot är lite finare, så
> länge man håller sig ifrån Nordmalings kommun.
> Problemet med leder längs älvar är att de är
> väldigt platta, men jag kan eventuellt stå ut
> med det om man gör ett stopp på Balklinten på
> väg hem och suger i sig lite steniga höjdmeter

Sträckan mellan Örträsk och Mariebäck är väl finast samt mellan Bjurholm och Älskanäs. Men visst skicket är varierat. På de nämnda sträckorna ska det vara röjt men problemet kan nog vara att det går på skrå rejält ibland. Mariebäck-Bjurholm regeras av bävrarna och är fan oframkomlig till fots. Vandrade i fjol men allt är ju som bekant annorlunda på hjul så du har kanske rätt marran.

Lögdeälvsleden är nog betydligt plattare men i bättre skick. Nu litar jag i och för sig mer på dig i detta fall marran då jag aldrig cyklat leden trotts att jag är "local".

Ja hursom nappade jag naturligtvis när Balberget kom på tal :) Måste säga att Balberget låter jävligt kul för övrigt!

Umeå-tråden
Ser ut att fortsätta med samma isskorpeväder imorrn så då känns det lite ovärt med långtbortatur. Men om nån är sugen på en liten tur i närområdet är jag på.

Umeå-tråden
Isskorpa på Lögdeälvsleden tror jag kan vara jättefint. Isskorpa i Tavelsjö kan bli spännande, mycket hällar där. Isskorpa på Balberget säger jag nej tack till!

Mao, Lögde eller Tavelsjö kör jag jättegärna!

Umeå-tråden
Isskorpa Isskorpa Isskorpa...
Har ni inga dubbdäck i umeå?
Det är ju nu när det är fruset som det rullar som bäst.
Synd bara att det inte är ljust lite längre på eftermiddagen.
Även om pannlampa är mysigt så är det ju fint med lite utsikt uppe på bergen.

Umeå-tråden
Dubb behövs ju bara när det är underkylt, annars är det ju tusen gånger bättre utan tycker jag. Lite ovärt att köpa däck för flera lusentappar som ska användas 2 veckor om året. Dessutom slipper man göra fula repor i hällar och rötter

I övrigt håller jag med, när det är fruset är det som absolut bäst. Men oftast är det inte så isigt ändå.

Umeå-tråden
Jag röstar på att jag behöver dubb nu.
Men jag gillar inte att köra med sommardäck på is. Och det finns många isiga hällar här i ö-vik.
Annars kan jag hålla med om att det inte behövs dubb när det inte finns is.

Umeå-tråden
Härligt längst Öreälven igår. Blev en solotur mellan Bjurholm och Agnäs. Stundtals är det väldigt flowigt och fint!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    51.4 KB · Besök: 57
Umeå-tråden
Var ute vid Nydala idag, det var helt ok. Backen har inte frusit på ordentligt än, så de värsta lerhålen (typ runt Nydala där jag körde till exempel) kan man nog undvika ett tag till, men annars tror jagdet är finfint. Kvällstur på onsdag igen kanske?

Umeå-tråden
Tack för snabbt svar, låter ju helt ok!
Ja, egentligen är ju jag ju sugen på att cykla på onsdag med lite folk, men är ledig nästan hela dan så funderar lite på cykling i dagsljus!

Umeå-tråden
Kortvarig glädje... någon insåg hur lite vi hade på schemat så nu har vi fått en extra lektion över onsdagen, yea.
Onsdag kväll och/eller torsdag förmiddag funkar numera!

Umeå-tråden
Jag inser att jag lovat för mkt. Är ruskigt pepp på finhäng på Gamlia, men imorn ska jag ju festa till å va finkulturell å göra dubbelnodd åt på lokal. Det hade jag glömt bort. Go tur!

Umeå-tråden
Jag har fått tillbaks min dämpare nu! Så om jag dagens meksession och dämpningstest slår väl ut så kan jag tänka mig lite regncykling imorgon dag.

Umeå-tråden
quid skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har fått tillbaks min dämpare nu! Så om jag
> dagens meksession och dämpningstest slår väl ut
> så kan jag tänka mig lite regncykling imorgon
> dag.

Regncykling? I morrn skulle det ju vara +22 och sol, eller har jag sett fel :)

Lycka till med skruvandet, när och var passar dig?

Umeå-tråden
Skruvandet gick åt skogen. Jag vet inte vad de gjort med min dämpare i en månad, men den klarade av ungefär 3 minuters cyklande på parkeringen innan den kräktes ut all olja ur returdämpningen igen :(

Jag har ju dock lilla plojhojen som jag kan köra med om det inte blir en alltför lång tur, lite snurrande i Gammlia är kul även om det är blött i luften. 11 vid kvarnen?

Umeå-tråden
Men det är det enda stället jag känner till :) det ligger där elljusspåret börjar i gamliaparken. Röbäck är lite för långt bort idag, det tar för mycket tid att rulla ut! Annars är ju utförskörning nåt jag behöver träna på :)

Tillbaka
Topp