Umeå-tråden

Umeå-tråden
Jaaa, fara ut två gånger låter ju perfa. Jag har föreläsning till 5, kankse kommer ifrån vid 3-4, men då är det ju mörkt innan jag är i spåret i vilket fall ju, eftersom jag måste hem o hämta cykel osv.

Ingen som är sugen imorgon då, eller jobbar alla då?

Umeå-tråden
Jepp, om vi snackar om fredag alltså. Eller jag kan fara ut 1030 på torsdag också :)

Bytte förresten till dh-slang fram nu, inte märkte jag ngn skillnad när jag körde stig idag, jag är nog för okänslig för att bli WW...mer silvertejp i däcket också, ser ut som det kommer att hålla, och tur är väl det, för crc har slut på Timberwolf. Fast de ska få in en ny variant, vikbara 2,7", synd jag inte får in en sån i baktriangeln

Umeå-tråden
Sådärja. Jag känner skillnad på 800 gram däck när jag lyfter cykeln, inte när jag cyklar, så jag förstår vad du menar..
Blir nog bra med att åka tidigt på fredag! Jag lär nog ta det hyfsat lugnt om jag och johan ska ut sen, men vi ser väl :) Lite streetande eller stigcykling kring bräntis kan va kul!

Köpte föressten lite småsaker idag. Någon ny slang, kraked 6+7 (börjar ha fler cykelDVDs än vanliga filmer nu) och ett burgtech ride widestyre. 750 millimeter brett, det blir fiiiint :)

Umeå-tråden
Jo jag läste om styret, grattis.
Jag är helt dränerad på stålars sen racerköpet, så det blev inget för mig, trots att där fanns så mkt gottis. Jag måste få låna lite cykelfilmer av dig, om du har överskott. Jag har nog sett på tok för lite (seasons och roam bara)

Om jag kör ett hårt pass imorgon förmiddag så känns det som jag kommer att vara nöjd med ett lugnare lek-och-skoj pass fredag förmiddag, det blir perfekt! Jag far gärna ut 10 om det inte är för tidigt för dig, då hinner jag käka innan föreläsningen också, det har ju sina sidor

Umeå-tråden
Tyvärr upptagen lördag eftermiddag, annars hade det varit grymt. Hur ser det ut nästa helg, ffa söndag?

Jag var ute 2 timmar idag också runt grössjön, nu var nästan allt fruset, Grymt skoj även om benen var tröttare än igår.

Umeå-tråden
Verkar härligt med hårda stigar, måste bege mig ut på en tur innan det blir för isigt (måste skaffa dubbad)..

Jag har kollat på cyklar idag!
Hittade en riktig värsting som var heldämpad, shimano-kittad, skärmar, ringklocka och reflexer! 799CNY måste jag pynta för att bli ägare till den!...
Den på bilden nedan verkar smidig, dämpare bak och vikbar på mitten! Att den bara kostar 259CNY gör inte saken sämre! =)

namnls.JPG ht=653

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Tyvärr upptagen lördag eftermiddag, annars hade
> det varit grymt. Hur ser det ut nästa helg, ffa
> söndag?

Osis. Tja, det är väl inte omöjligt att vi är ute nästa helg också... brukar bli cykling om inte varje helg så iallafall varannan ;-)

Umeå-tråden
Jag hinner inte haka på någon cykling imorgon tyvärr. Är grymt sugen att testa nya gaffeln på lördag dock. Någon som vill och kan? Utför eller uppför eller plattför spelar mig ingen roll.

Jo, en sak till. Jag har införskaffat mig ett till pendlarök. En jättefin gammal Marin med XT/XTR osv. Tyvärr är gripshiftreglagen i lite risigt skick och jag skulle behöva byta. Någon som har ett par gamla shimanoreglage liggande? 8-delat är det som gäller.

Jon.

Umeå-tråden
Lördag förmiddag skulle jag kunna fara ut Jon, är upptagen från typ 1330 men innan dess. Plattförs eller utförs spelar inte så stor roll för mig heller.

Jag ska kika ute i förrådet, det är inte helt omöjligt att jag har ett par 8-delade reglage liggandes.

Jag var och hämtade plastraketen idag, så jag får väl sitta och topsa imorgon förmiddag istället för att cykla :)

Umeå-tråden
Shit, grattis! Du har blivit med kolfiber.

Om vi ses vid tio blir det varken blodigt tidigt eller för kort tur. Vad tycks? Jag har tjockisdäcken på för tillfället, men de går väl att trampa stig med också. En komborunda kanske, så får jag sverker-testa gaffeln ordentligt?

Umeå-tråden
Jon_F_B skrev:
> Jag hinner inte haka på någon cykling imorgon
> tyvärr. Är grymt sugen att testa nya gaffeln på
> lördag dock. Någon som vill och kan? Utför
> eller uppför eller plattför spelar mig ingen
> roll.
>
> Jo, en sak till. Jag har införskaffat mig ett
> till pendlarök. En jättefin gammal Marin med
> XT/XTR osv. Tyvärr är gripshiftreglagen i lite
> risigt skick och jag skulle behöva byta. Någon
> som har ett par gamla shimanoreglage liggande?
> 8-delat är det som gäller.
>
> Jon.

Jag har ett par Gripshift SRT800x 8 delade liggande som inte har gått många timmar om du är intresserad.....

Umeå-tråden
Hehe, tjockis-däck är det ända jag kör med nuförtiden. Vi kan köra en combo, det är nog inte dumt. Det skulle vara om vi snurrar i stadsliden, det borde funka. Annars kan vi börja runt grössjön, köra ett pass där på kanske 1,5h, och sen runda av på bräntis?

Jag har aldrig ägt så mkt kolfiber som jag gör nu, känns väldigt bra :)

Umeå-tråden
Just nu ligger jag några öl plus, är bakfylla i kombination med regn ett giltligt skäl att göra en happy om det skulle sluta så?
Vi har pre-release-party för Chinese Democracy, den 23:e november smäller det!

Umeå-tråden
Nu har det slutat tokregna iaf, men fan va blött det lär vara.

Om vi far så röstar jag på bräntis, där har det iaf en chans att rinna undan. Grössjön lär bestå av enbart lervälling nu

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Här händer det saker när man försöker ägna sig åt ex-jobbet och ignorera happyabstinensen. Måste uppdatera mig känner jag.

Marran vad är det för vrålåk du har köpt? Blev väldigt nyfiken. ;)
Jon har du hittat en ersättare för den trasiga gaffeln och vad blev det istället?

Har själv kört sönder växelvajern under vevpartiet och måste fixa det innan det blir cykla av.

Umeå-tråden
Muntis: Låter jobbigt med exjobb, då missar man ju allas komponentbyten :)
Jag har köpt en Fondriest Domino Carbon, med Campa Record, FSA slk-vevar, Campa neutron-hjul osv
Mycket kolfiber helt enkelt, även om hon behöver topsas lite innan hon är helt redo för strid. Bilder kommer vad del lider, lovar!

Umeå-tråden
Muntis, jag ska försöka släcka din törst...

Först en lite suddig bild på min ny gaffel, en Fox 36 Float, som jag hittade bättre begagnad till ett bra studentpris. Nytt framhjul och styrlager åt upp resten av studiemedlet.
PICT2001.JPG ht=544

Jag bjussar också på en bild på min nya vinterpendlare. En Marin från mitten av nittiotalet med xt/xtr och en förvånande låg matchvikt på 10kg med sommardäck. Här nyservad. Till skillnad från Martins topsande fick jag gå lös med stålborste då cykeln har stått i ett förråd i fem år efter att ha gått sin senaste lerrunda utan efterföljande tvätt.
PICT1999.JPG ht=544

Jon.

Umeå-tråden
Jag vill också ha en källare!
Possumen ser ut att trivas bra med Floaten, ser välmatchat ut. Marinen verkar ju väldigt trevlig, jag gillar roox-stolpen. Snyggt också med vajer-fästena på styrröret, det borde fler cyklar ha, klart skav-förhindrande!
Ska du pendla sönder Arionen?

Hur brett är ditt gamla styre förresten? är det tunn infästning? Jag tror Christofer behöver ett bredare styre till sin mtb, vi var ute i veckan och jag testade hans, det är smalare än mitt och han har betydligt bredare axlar än mig. Sen att hans Tioga-sulor är som hockeypuckar gjorde ju inte saken bättre heller...tacka vet jag Timberwolf, kostar nästan inget, väger ton, rullar som kylskåp men har ett grymt grepp!

Umeå-tråden
Jag har en pendlararione och en på racern. Man kan inte få för många. Ingen annan sadel jag provat har varit i närheten av dess bekvämlighet. Om du inte gillar din köper jag den också. Jag skulle kunna ha ett eget arionerum i källaren. Tro mig, jag har plats.

Att inte alla cyklar har vajerfästena där är konstigt. Litespeeden har det också, men de flesta inte. Stolpen är ingen roox, det är någon billig Trans-X variant. Helt ok ändå.

Mitt wcs-styre hamnade på marinen, då det som satt på var 45 cm smalt! Jag har dock ett till titanstyre på 66cm som skulle kunna vara till salu. Funkar dock inte med OS-stam då det redan är shimsat från 22,2 till 25,4.

Nu har jag hittat mekinstruktioner till white industries-navet och skall ner och skruva isär det.

Jon.

Umeå-tråden
Oj vad snett jag tittade, nu såg jag ju att det inte var en roox, antagligen ville jag så gärna att det skulle va en att ögonen photoshoppade din bild :)

Arionen ska hårdtestas i sommar, sen får vi se. Många säger ju att de ska vara skiten, så då måste jag ju prova. Jag har kört Selle Italia sen 99 (Nitrox, Flite, mera Flite och nu senast SLK) men det är ju aldrig för sent att ändra sig.

Christofer har vanlig styrstam så det kanske skulle funka, tror inte han har ngn jättebudget dock, så det beror ju på hur fint det är.

Lycka till med navet, hoppas du får igång det!

Jag knäppte precis ett gäng bilder i taskigt ljus på plastraketen, de kommer väl förhoppningsvis upp under dagen

Umeå-tråden
Vad seriösa ni blivit! Riktigt så att det vattnas i munnen...
Själv väntar jag ännu på en GF ht från polisen. Sedan blir det färggrannt singelspeedat med bombergaffel, skivor och slicks!

Jon: Vad är det för blå däck?

Umeå-tråden
Jon_F_B skrev:
> Mitt wcs-styre hamnade på marinen, då det som
> satt på var 45 cm smalt! Jag har dock ett till
> titanstyre på 66cm som skulle kunna vara till
> salu. Funkar dock inte med OS-stam då det redan
> är shimsat från 22,2 till 25,4.

Du vet... att tillverka ett shims är en enkel match..... så jag gör med mina styren iaf...

Umeå-tråden
Här är lite halvtaskiga bilder på plastraketen, belysningen inomhus är inte optimal för att fotografera coola fibrer

Snygg skylt på toadörren va?
IMG_9384.jpg ht=460

Snyggt vevparti, även om jag egentligen inte gillar FSA
IMG_9387.jpg ht=484

Här ser man lite hur fibrerna är lagda vid styrröret, monocoque skulle det vara år 2004
_MG_9394.jpg ht=484

Sadelrör-överrör-sadelstag, det ser lite ut som om baktriangeln är påmuffad och egentligen inte är en del av monocoquen
_MG_9397.jpg ht=484

Record känns trevligt, men jag har en del topsande kvar. Vevpartiet går knappt runt, så där har jag lite att syssla med.

Umeå-tråden
Än så länge iaf, vi får se vad som händer framåt sommaren. Jag skulle gärna haft en De Rosa i titan, eller Colnago, fast de gör inga fulltitan, och det är ju det som gäller :)

Umeå-tråden
Hakade på en Obbola-pendlare idag. Via Nydala, Strömpilen, Obbolavägen fram till Degernäsvägen. Där tappade hunden lite fart. Valde att fortsätta tillsammans med hunden, istället för pendlaren, via Degernäs till Stöcksjö byastuga. Det är där var gångbron går över E4an, och man har en halv grön "Globen" intill hästhagarna.
DSC00038.JPG ht=480

Bra ställe att dricka vatten på, i diket.
Sedan samma väg hem igen, med bunkring av Euroshopper nötchokladkakor på Maxi! 100g för under femman!

Nu ligger en smutsig och trött hund i hallen! :-D Känndes lite tungt med dubbdäcken, för egen del. Ids dock inte byta tillbaka i år.
Kollade CRC i morse. Paketet processades fortfarande.... :-(

Umeå-tråden
ravy: Jag är på, har föreläsning till 12, men efter det kanske? Kan ngn på onsdag närsomhelst innan det blir mörkt?

Muntis: Tack, jag hoppas den är snabb också, det lär vi ju märka i sommar :)
Överröret är 54cm effektivt, ramhöjden vet jag inte och är ju inte så intressant på en så slopad ram

Umeå-tråden
På onsdag har jag för första gången den här terminen undervisningsfritt. Då vill jag cykla med någon.

Idag var det premiär för vinterpendlaren. Den gick fint, men den kändes att man hade 588 dubb och 2,1 tum istället för 8 bar och 23 mm.

Jon.

Tillbaka
Topp