Umeå-tråden

Umeå-tråden
Synd att man inte är ledig på onsdag också, jag vill ju se gaffeln jobba Jon!

Är du på imorgon också Martin? Jag kan nog vara ute till 12 eller strax efter.

Umeå-tråden
jag är nog ute från 12 kanske, vi får se. Annars 13, det blir fint. Jag är peppad på bräntis, ska nog ta med spaden också och se om man kan göra något kul med den. Bosse var nog på, ska ringa honom nu!

Umeå-tråden
Tackar för underhållningen, rayy och marran! Sköna dagar ett tag nu!
Blir allt mer besluten att rensa bort den gamla reliken till kedjestyrare, och slippa rasslet från min wannabe-cykel! (Jag kommer aldrig att bruka sånt fullt ut ändå.. Bromsreglagen skall få bli ngt. snyggare skräp ur bra o ha-lådan.
Kanske singlifiering, eller så hamnar det på stundande GF-ramen: Enpetare med hydraulskivor, "bomber" och slicks.. Det låter lite lagom knasigt? :-)

Umeå-tråden
Blir nog bra Brakastruten, man ska alltid prova :)

Söndag ser ut att bjuda på strålande sol och några minusgrader, jag känner att det kan bli en helt lysande cykeldag. Vem är ledig, och var vill vi cykla?

Umeå-tråden
Liten rolig händelse idag. Renoverade upp en Scott Moab åt en... vän till mig, i våras. Då hade hon blivit bestulen sadeln (fått en gammal i utbyte!), och hojen var lite våldsamt stampad på.
Recycle.jpg ht=480

Idag ser jag samma cykel stå väl synlig, olåst utanför Coop-apoteket, i "huggorms-zonen". Inte likt henne!
Då var den stulen, hela cykeln! (Samma plats) Sitter där en stund, sms:ar om hon vill ha tillbaks den? Jo... Väldigt förvånad och glad, var hon!
Mitt på dagen bland allt folk, kan jag efter uträttat ärende gå fram till tjejcykeln och fara hem med två stycken, istället för en. Ingen reagerar.
Så efter lite service, återställdes den till sin SSF-registrerade ägare. Allt är stöldbegärligt, tydligen.

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Söndag ser ut att bjuda på strålande sol och
> några minusgrader, jag känner att det kan bli en
> helt lysande cykeldag. Vem är ledig, och var vill
> vi cykla?

Pushbike i Övik? :-)

Umeå-tråden
Jag jobbar också lördag, söndag har jag tid heeela dan!

Är grymt på om skjuts/bil går att ordna.
Det låter som om du är nöjd med hur räven funkade utför Jon, härligt!

Umeå-tråden
En sväng till Övik låter intressant! Finns det hojjar av duglig karaktär att hyra?

Jon: Fin Marin! Team Marin var ju top of the line, så det är lite av en drömhoj!

Marran: Kul att du blivit med racer! Verkar grym också. Vi får ta någon sväng när vädret tillåter (om sju månader eller så).

Umeå-tråden
Hkbike har kanske hojar att hyra ut, maila och fråga. kolla under kontaktuppgifter på hkbikepark.se
Egentligen säljer de väl ut hyrcyklarna efter att säsongen är slut, men har du tur kan de nog gräva fram något.

Här finns också en hoj att låna för en vetelängd, den tillhör en kompis. alu-ht med 130mm slag fram, inte värsta cykeln men helt duglig. Hittar du inget bättre så är det ju ett alternativ iaf.

Självklart ska vi cykla racer framåt våren, säg bara till då! Jag är redan grymt taggad inför sommaren!

Umeå-tråden
August: Jag pratade med jonatan idag, HKcykel alltså och han sa att han sålt alla cyklar utom nån freddy2:a. Dock visste jag inte om att du var intresserad av att ev hyra en men ta och slå en signal till han. Svarar han inte så fortsätt "teletrakka" han ;-) Han kan ibland vara lite svår att få tag på.

Det hade varit skoj med pushbike på söndag. Yr yrade om en skvätt snö på lördag... kanske dags att leta rätt på dubbisarna snart.

Umeå-tråden
Minusgrader är bra. Mindre halt än om det ligger på andra sidan nollan. Hur ska vi göra då? Kan inte alla som vill följa med skrika till, så att vi kan räkna ut hur vi skall ta oss dit. Jag har en bil som man borde kunna klämma in tre personer och lika många cyklar i. Man skulle ha haft en van, som på den gamla goda tiden...

August, jag tror att du kan ha riktigt skoj på din santa cruz annars. Sist jag var där var det ett par svetton som dånade runt på kolfiberhardtails.
Tack för komplimangerna avseende Marinen. Den känns riktigt fin att cykla på och ska få ett lite bättre öde än som enbart vinterpendlare. Medföljde gjorde även en white brothers SC70-gaffel som jag alldeles just har skruvat isär. Får jag igång den tror jag att cykeln kommer att bli en prima stigcykel också.

Jon.

Umeå-tråden
Jag hänger med. Har redan paxat plats som sagt :)
Inte fått något svar av Johan än, han jobbar nog lördag natt så han är mör på söndag kan jag tänka mig..

Umeå-tråden
Låter skoj att ni vill komma. Då ska jag förvarna "gänget" att det är pågång ;-)

rayy: Hur man ska klä sig? Tja, lämpligt... brukar funka :-P
Är det några minusgrader brukar ett underställ vara ganska skönt och sen lite vanliga kläder bara. Man brukar kunna hålla värmen rätt bra och börjar man frysa har kebabhouse ganska varm lokal med värmande mat ;-)

Umeå-tråden
Någon som vill värma upp inför söndagen med en lättare XC-tur imorgon lördag? Om snålblåsten inte är alltför hård tänkte jag ta en tur upp efter Tavelsjöleden, kryssa runt bland ridspåren och ta crosspåret tillbaka. Startar när jag vaknat och ätit frukost... vilket borde bli tidigast 10:00. (jag spanar in tråden innan jag åker ut...)

Umeå-tråden
Tja!
Lyckades få morgondagen ledig också. Cykling någon?

Tror att XC blir lite väl för min minionbestyckade fullgungare, men vi kanske syns någonstans oJsan? Man vet aldrig!

Umeå-tråden
Jag ligger kvar i soffan idag, men ha det så kul på era respektive utflykter.

Imorgon verkar det bli Love och Martin som följer med i min bil. Ingen annan som ska åka, gissar jag? Ska jag plocka upp er vid halvniotiden, så är vi på plats kring tio?

Jon.

Umeå-tråden
Jag sitter inlåst på jobbet :(
Låter lysande Jon, jag står redo halv 9 på min parkening, eller ska jag fara ngn annan stans?
Vad tror ni om däckval imorgon, dugen det med Timberwolf eller ska man ha dubb? Hur många vatten/is-pölar brukar man normalt vilja svänga på?

Umeå-tråden
Vägen till regementet kändes konstig... har inte cyklat på tre veckor. Förra gången var det sen höst, nu var det kallt, halt och benen kändes allmänt sega. När jag avklarat de första kilometerna längs Tavelsjöleden återfann jag cykelglädjen och flytet började infinna sig! Spängerna var riktigt förrädiska, det gällde att visa dom respekt. Än har inte marken frusit så mycket att hellre cyklar bredvid spången.. blöthålen är som en konstigt sörja av lera och is.
Någonstans kring plantskolan, strax öster om Piparbölesjön, hoppade jag av leden och letade mig över till Kullavägen. Crosspåret var skönt men isigt lömskt.. de små "bermsen" räddade mig vid några läskiga "tvåhjulsställ". =)
20081115003s.JPG ht=384

Umeå-tråden
En väderleksrapport härifrån är att snön faller ner och har gjort det hela dan. Så vi kran räkna med snöcykling imorgon... jäklar va skoj vi kommer att ha det.
Ja men då säger vi väl kring 10 om det är då ni kommer ner. Ska fundera på en lämplig mötesplats med grabbarna så ser vi ikväll.
marran: Jag kommer att plocka av mina timberwolf idag och lägga på dubbisarna, jag tror det kan vara en fördel.

Umeå-tråden
Ok, receptet är alltså Timberwolf av - Schwalbe Ice Spiker på
Synd de bara är 2,1 tum eller nåt, det kommer att bli en bumpy ride. Jag tar nog med Timberwolfisarna också för säkerhets skull

Umeå-tråden
rayy: Jadå det funkar säkert utan också. Men jag tror att det kan bli mindre lebbigt med dubbisar.

marran: då är du inte ensam om att åka på 2.1or. De gör jag också... undrar just hur det kommer att se ut... stab med 2.1or... hm, skevt :-P

Umeå-tråden
hehe, 170 mm slag, 75 cm brett styre, 2.1däck för mig då. Får nog bli dubbat, tar väl med minionsen.

Enda problemet med dubbat är väl att man måste hålla rejält tryck i dom för att inte slå igenom

Jon: Jag kan möta dig 0800 eller sernare, beroende på när vi hämtar martin. Du får bestämma ^^

Umeå-tråden
Säljesannons känns overkill så jag slänger ut en enkel fråga här istället.
Någon som är sugen på ett (1) Nokian W160 26*1.9 till sin pendlare?
Däcket är i absolut nyskick, rullat max 5 lugna pendlar-mil.

Skicka PM!

Umeå-tråden
Så tråkigt august.

Men för grabbarna som kommer ner imorgon. Ni verkar sikta på att komma till stan vid 10 så vi samlas på Ica kvantums parkering. Vi kan ställa oss på den södra delen av parkeringen, dvs mot däckia där det är lite mindre trafik.

Om ni skulle ha svårt att hitta till kvantum så kör ni genom första rondellen (uppe vid coop) och fortsätter e4an under viadukten och i vänsterkurvan tar ni höger (vid Carstets/kvantum) och sedan direkt höger igen. Sedan ser ni kvantums parkering och även däckia.

Umeå-tråden
Micke: Låter bra!

Vi kommer nog strax efter 10. Martin hämtas upp 0830, jag 0900 ca. och sen drar vi.

Ska peta på dubbdäcken ikväll, för det snöar hos er fortfarande va?

Umeå-tråden
jajamen rayy, inge problem vi väntar ändåså. Kör försiktigt så ni kommer hela vägen ner istället.

jo det faller ner några flingor än men det har börjat avta. Ser ut att bli en underbar cykling i några centimeters pudersnö :-D

Umeå-tråden
Härligt micke!
Blir sådär lagom lömskt på de steniga spåren:)

Så här såg det då ut på bräntis idag. Stigarna folk brukar gå på var hala som fasen bitvis, var typ några millimeter is som frusit över natten på dom.

Bilagor

• DSC03474 liten.jpg
    DSC03474 liten.jpg
    64.5 KB · Besök: 35
Umeå-tråden
Aha, så det är så bräntis ser ut, dubbla liftar, ni verkar ha många cyklister som åker då :-P

Sådärja, då var dubbisarna monterade och laddade med 4bar... nu blire åka av ;-)

Umeå-tråden
August skrev:
-------------------------------------------------------
> Tyvärr måste jag banga pushbike morgon, men jag
> åker nog en liten xc-tur tidig eftermiddag. Om
> nån är kvar i stan vore det kul med sällskap!

Jag följer gärna med.. tror jag. Lite beroende på var och när det blir?

Tillbaka
Topp