Umeå-tråden

Umeå-tråden
marran: Jag vet inte om det blir av än, dom sprutar bygdsiljumsbacken men ingen vet om den är öppen till helgen eller inte. I alla fall drar jag dit med en kollega från jobbet och hans flickvän, jag får skjuss av dom!

Annars är jag på att leka lite på bräntis om det går någon dag, öh.. kväll.

Umeå-tråden
Bräntis har inte öppet, dom öppnar kring jul. Snö finns det dock säkert i backen, bosse sa att det var för mycket för att cykla nästan, i måndagskväll..

Umeå-tråden
Sweet, då är det "bara" att skotta upp ett hopp då!
Jag är sugen på att försöka bygga ngt på backen mellan carlshem och tomtebo också, den ser ut som ett gammalt grustag eller ngt, där finns en rätt brant och lång sluttning ner mot skogen, hoppas du förstår var jag menar

Umeå-tråden
Det du tänker på är nog det som planerades att bli en halfpipe! Jag bodde bredvid den där grushögen några år... vad jag vet så la kommunen ner halfpipe-projektet (om det ens var kommunen).

Umeå-tråden
oJsan: Jag kryper gärna ner i ditt CRC-paket! Fick ingen översvämmad singeldrevsats, sist jag beställde..

Tittade just på DMR´s version: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=2300
Runt 185-190:- om möjligt?

Tänkte flytta runt lite delar, då jag hämtat ut GF-ramen från polisen idag!
Den får nog 27vxl, medan lilla blå Meridan blir "utan"..
Blir spännande att se ifall lacken kan räddas under sprayfärgen?

Umeå-tråden
Så gick timmarna, och vintern har åter töat bort? Bäst få fart på vinterprojektet!

CRC022.jpg ht=480

Det här var den tidigare svartsprayade GF:en jag lämnade in.
Behöver se över dämparens tryck bl.a., och få fart på hydraulbromsarna. Båda helt nya saker för mig, när det gäller tvåhjuligt. Någon som tycker sådant är jätteroligt?
Styrstammen blir nog en klenare Bontrager, och sadeln åker ner så smått! :-)

Umeå-tråden
Vet inte riktig vad gaffel det är... Marzocchi Bomber någonting? Även den var slarvigt svartsprayad en gång i tiden.. Ursprunglig färg: lite mörkare grå. Hittar inte årtal eller tilläggsbeteckning. Däremot är det alltså justerskruv på båda benen, en liten nippel uppe på vänster som det verkar, och en nere på högra.

Den Opelgröna färgen är Multona 0658.

Skall väl få på wirarna idag.
Dessvärre åker jag på att byta framaxeln, igen, då den solida fick gängpaj..
Mektabbe. Hade fel mutter!
Baknavet skulle behöva servas också, då det är lite kosmetiskt trögt. Men än hinns det! :-)

Umeå-tråden
Kika på marzocchis hemsida, de har bra bilder på alla sina gafflar sen typ 2002 där, och de har bytt design på kronan osv lite då och då, så det borde gå att identifiera vilken gaffel det är. Jag gissar på en z1 av ngt slag, då den har varit deras långslagiga enkelkronade gaffel som varit med längst och i flest skepnader

Umeå-tråden
Hmm.. Har du en smidig länk? Hittar allt annat!

Hade förresten en vit z1 från -96 tror jag.. Den verkade outslitlig! Fick gå vidare på vinterhoj, som sen försvann på ngt. förunderligt vis? Jag var inte ens med.

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Okidoki..

Z1 stämmer nog. Färgmässigt kan det vara Dirt jumper eller Drop off, 130 mm slag och från 2002 eller 2003? Lite service och det är mycket kvar att ta ur den!

Umeå-tråden
Det verkar som att du hade sjukt roligt där! Finfina bilder och sådär. Guidning var bra antar jag?

Själv blev det att trampa SX-trailen till bmxhallen där en polare skulle köra idag. Åkning inomhus var grymt skönt och stimulerande mot kylan utomhus :) Jag måste dra dit nästa vecka också!
Inga bilder på mig tyvärr, men jag slänger kanske upp någon på lokalen sen..

Umeå-tråden
rayy skrev:
-------------------------------------------------------
> tights, skoöverdrag... hm, SVETTOOOOOOO! (fast
> tack som fan för skjussen!:)

Jag tog mig friheten att fixa till bilden lite så man får se jons snygga klädsel... som ev inte är godkänd av cykelförbundet längre :-P

jon.jpg ht=725

Umeå-tråden
Jag antar att cykelföret inte var på topp i Ö-vik igår? Förhoppningsvis är det bättre vecka 18 och 19, som jag med största sannolikhet kommer att spendera hos er. Då blir det pushbike 16 dagar i sträck!

Jon.

Umeå-tråden
Jon: Jag vet inte riktigt hur de var istan igår. Pelle rapporterade om regn hela dan i stan medans jag hade snö nästan hela dan ute i skogen ;-)

Låter trevligt... ska man ta 2 veckors semester då och cykla :-P Om inge annat får det bli en del cykling då hur som.

Umeå-tråden
Någon som vet hur det ser ut på bräntis, det rycker en del i snowboardtarmen nu när det snöar och allt!
Kanske någon som är sugen på att skotta upp ett hopp och smygträna lite inför vintern, lördag kanske?

Umeå-tråden
Det såg ju fint ut, de har större hopp än vad jag vågar just nu, så det är perfekt! Jag tänkte försöka få åkt lite mer bräda i år än vad det har blivit tidigare. Synd att man inte har bil bara...

Nu är det snart dags att fara ut med cykeln och leka i snön, svara snabbt om någon vill med!

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Haha... jag tycker dedär låter som de vanliga väglaget på vårat vägnät också. Den senaste månaden har vägen jag kör till jobbet varit riktigt blank... men än så har plognisse inte fått någon order om att sanda... och den vägen trafikeras med flera hundra lastbilar varje dygn. Det är bara att anpassa sig efter väglaget, är det vinter så är det vinterväglag som gäller och de ska man också vara berädd på... thats it! anser jag iallafall.

Umeå-tråden
Ja halkan är minsta problemet, anser jag. Däremot alla potthål och rännor som slår sönder framvagna och låser andras smala framhul, är lite onödigt? Såg gärna att vi fick tillbaka sparkföret och möjligheten att dra pulka på vinterväglag. Utan att där är grus som äter upp underredet! Pulkans och passagerarens..

Umeå-tråden
Har man dubbisar är det ju bara att tuta och köra!
Men egentligen räcker det med hyfsat bra däck, jag kör inte dubbisar på pendlaren nu och tycker det har fungerat utmärkt ändå, man får ta det lite lugnare bara

Umeå-tråden
Att döma av aktiviteten (eller bristen av :)) i den här tråden trodde jag att alla Umeåcyklister gått i vinterdvala eller övergått till haschplanka. Blev därför mycket förvånad över att se färska spår efter två mårtenbajkare på¨min lilla skoterspårstur i Röbäck ikväll. Någon här?

Föret var inte så upplyftande. Långa bitar var för mjuka för att vara njutbara men där det töat ordentligt och sedan frusit var det riktigt kul.

God fortsättning på er
/Johan, med tillfällig paus i Uppsalaexilen

Umeå-tråden
Mmm, jag har varit i skaune och firat jul, kommer upp till verkligheten imorgon, siktar nog mest på hashplanka dock, om jag inte hittar några hårda fina stigar

Umeå-tråden
Jon_F_B skrev:
-------------------------------------------------------
> Själv har jag just kommit tillbaka från La
> Gomera där jag cyklat singletracks i sol och
> 20-gradig värme... RR kommer så småningom.
>
> Jon.

Haha, vad är det mot några halvmjuka skoterspår i mörker och temperatur kring nollan?

/Johan, inte avundsjuk

Umeå-tråden
finns det nå bra ställen runt umeå för typ downhill?? funderat lite på buberget här i vindeln och om man kanske skulle försöka fixa igång en lift som går lite då och då på sommarn men då behöver man va några stycken för att täcka kostnad för att liften ska gå. om någon är sugen så hör av er :) skulle va kul att inte behöva åka ner till övik varje gång man vill köra lite:P

Tillbaka
Topp