Umeå-tråden

Umeå-tråden
Nydalastigarna...vilka stigar är det? Vilken sida av sjön?
Vet tyvärr inget om Tavelsjöleden om vintern, men på sommaren är det kul, om än lite väl tekniskt bitvis för nybörjare som jag.

Umeå-tråden
Spännande, jag trodde att stigarna hade töat sönder helt. Kanske får bli en tur med pannlampa ikväll.

quid: "Nydalastigarna" är de rödmarkerade, men det finns ytterligare några också.. men dom är inte farbara vintertid.
happyride02165.PNG ht=410

Umeå-tråden
Hej igen!

Tänkte köra en till träff på Designhögskolan om mitt arbete.

Den här gången skall ni få testa lite olika modeller och vi ska snacka om utseende på cyklar.

Alla som vill komma är välkomna, och dra med era vänner, flick/pojkvänner..ja de ni vill ska med.

Bjuder på fika självklart!

NU PÅ SÖNDAG DEN 18:e!

Glöm inte heller titta in på projektets blogg. http://examensprojekt.blogspot.com/

MVH/Daniel

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Industridesigner. skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej igen!
>
> Tänkte köra en till träff på Designhögskolan
> om mitt arbete.
>
> Den här gången skall ni få testa lite olika
> modeller och vi ska snacka om utseende på
> cyklar.
>
> Alla som vill komma är välkomna, och dra med era
> vänner, flick/pojkvänner..ja de ni vill ska
> med.
>
> Bjuder på fika självklart!
>
>
> Glöm inte heller titta in på projektets blogg.
> http://examensprojekt.blogspot.com/
>
> MVH/Daniel

Hej!

Om man får fråga, när då? ^^

Jag är intresserad och kommer troligtvis!

Umeå-tråden
Jag tänker piska upp min Anthem ur vinterdvalan ikväll. Siktar på att köra så snabbt Schwalbe-greppet tillåter. :)
Rullar in i Gammliaskogen uppe vid kvarnen ca 20.30 och kommer ut efter ungefär en timme - då batteriet dör.
Den som vill hänga på kan föreslå en någorlunda exakt tid/plats här, jag kollar innan jag drar hemifrån.

Umeå-tråden
Nu blev det ju svårt.. vore trevligt med sällskap men jag planerade att köra imorgon bitti och alla träningskläder ligger i tvättmaskinen =/

Umeå-tråden
Haha, oj då..

Det blir nu på söndag den 22:e klockan 15.00! Skulle det inte funka så är jag på skolan hela helgen så är man allmänt intresserad är det bara att droppa förbi.

Slå en pling på 07351 666 80

MVH/Daniel

lleberg skrev:

> Hej!
>
> Om man får fråga, när då? ^^
>
> Jag är intresserad och kommer troligtvis!

Umeå-tråden
Industridesigner. skrev:
>
> Det blir nu på söndag den 18:e!

Klockan 15 som sist? Jag satsar på att komma men kan inte säga säkert om jag har tid.

/Jonas

Umeå-tråden
Tack för den turen olli, riktigt schyssta stigar på Gamlia ikväll! Snitthastighet på 14 och toppfart på 27 känns helt okey när det är vinter ;)

Industridesigner: 18:e är idag, på söndag är det den 22:a. Om ungefär en månad finns söndag den 18:e.
Edit: Ja, alltså... är det söndag den 22/3 som gäller va? =)

Umeå-tråden
Tack själv oJsan! Två är roligare än en. Och bra lyse är bättre än lite sämre. :)
Till nästa kvällspass ska jag definitivt ladda tyskbatterierna till styrlampan så att jag får samma snygga ljus som du hade.
Enda plumpen igår var väl att det tog tid längre tid än väntat att väcka hojen ur vinterdvalan, och att jag därmed var lite sen. Imorgon ska det tydligen regna och vara rejält varmt. Blir intresseant att se vad det gör för greppet framöver.

Umeå-tråden
haha, shit nu 'är jag snurrig, precis, den 22:e klockan 15.00!=)

oJsan skrev:
> Tack för den turen olli, riktigt schyssta stigar
> på Gamlia ikväll! Snitthastighet på 14 och
> toppfart på 27 känns helt okey när det är
> vinter ;)
>
> Industridesigner: 18:e är idag, på söndag är
> det den 22:a. Om ungefär en månad finns söndag
> den 18:e.
> Edit: Ja, alltså... är det söndag den 22/3 som
> gäller va? =)

Umeå-tråden
Stigarna på Gamlia är riktigt härliga idag, passa på att ta en tur innan det mjuknat för mycket! Det är varken mjukt eller isigt, någonstans mitt emellan snarare... sådär så att man kan få härliga kontrollerade ställ i kurvorna =D *lycklig*

Bilagor

• 20090320(001).jpg
    20090320(001).jpg
    55.6 KB · Besök: 53
Umeå-tråden
Det var visst fler som tänkte samma tanke ^^
Fast jag var vid Nydala, ganska hårda stigar där med, men ack så mjukt vid sidan om. Hela benet sjönk ner i snön när jag fick stopp vid ett ställe, tur ingen såg mig när jag kravlade omkring i drivan...

Bilagor

• DSC01145.JPG
    DSC01145.JPG
    63.5 KB · Besök: 55
Umeå-tråden
Antar att ni landsvägsåkare kan börja er säsong snart? Jag gjorde då helt fel vägval idag, MTB och dubbdäck kom inte till sin rätt på dessa vägar...

finvrvg.jpg ht=375

Umeå-tråden
quid: Såg ju grymt ut det där, var är den vägen och kan man snickra ihop en hel tur utan att behöva köra slask/vatten?

Jag har pga förkylning hållt mig inne på senaste tiden, körde dock en pass på balkongen på min begfyndade trainer idag, riktigt skönt att få röra lite på sig igen. Eventuellt tar jag en förmiddagstur imorgon om vädret ser lovande ut, nu när man vet att både nydala och gammlia är bra

Umeå-tråden
marran: Det är Degernäsvägen, mellan E12 och Stöcksjö. E12an från Kolbäcksbron och söderut var snustorr. I Stöcksjö och upp mot Röbäck var det slaskigt. Det lilla jag såg av vägen som går söderut från Stöcksjö (väg 522 tror jag den heter) såg torrt ut också.

Umeå-tråden
Oj... Längtar luftvärme! Degernäsvägen brukar det bli några vändor sommartid.
I år planeras det för en semestertripp med kärra via Fredrika - Lycksele - Umeå.
Skall bara ordna kärran först, osså skall vinterhojen få sommardäck och skivbromsar!

Umeå-tråden
Tjena!

Jag studerar här i Umeå och började intressera mig för cykling förra året. Jag var med i en mountainbike-tävling som heter Grenserittet och fastnade. Förra året fick jag låna en cykel men i år måste jag få tag på en på annat sätt. Känner att jag måste få lite koll på djungeln av cykeltermer och utrustning innan jag kan börja kolla efter en cykel. Har kollat runt på trådar och forum men det är svårt att få grepp bara genom att läsa. Finns det någon klubb eller liknande i Umeå, där man kan få lite tips och hjälp?

Mvh Henrik

Umeå-tråden
Gimonäs cykelklubb finns ju, fast de är nog rätt landsvägsinriktade. Läs här på happy istället, sök litegrann och så, finns många bra nybörjartrådar!

August: Jag såg inte att du skrivit, sorry. Tyvärr är det fortfarande för kallt för mig att lvg-a, är rädd om knän och liknande, mtb däremot funkar, fast på veckorna är det lite tight just nu.

Umeå-tråden
För att undvika samma dåliga timing som förra veckan (quid.. ;) ) tänkte jag meddela att jag cyklar omkring på Gamliastigarna tidigt i morgon bitti. Ser gärna sällskap av annat än hundar och hundägare, jag kollar tråden innan jag beger mig ut! Om det inte är alltför grinigt trampar jag iväg strax efter sex.

Välkommen till happymtb Henrik! Nytt eller begagnat?
Begagnat i grannskapet:
http://www.blocket.se/vi/19947669.htm?ca=2_s
http://www.blocket.se/vi/20438519.htm?ca=2_s
http://www.blocket.se/vi/20755601.htm?ca=2_s <- kolfiber!
http://www.blocket.se/vi/19932123.htm?ca=2_s

Umeå-tråden
marran: det var ju -5 den morgonen jag skulle ut så det blev ingen landsväg. Däremot blev det mtb och jag kan liksom Jonas rekommendera Gamlia. Superbra!

Jonas: 6 är minst två timmar för tidigt! :) Och så måste jag jobba också. En annan gång för min del...

Umeå-tråden
Jag vilar idag efter 2 hårda (någa) trainerpass igår och i förrigår. Men Gammlia imorgon bitti typ 0630 skulle vara genomförbart, någon annan som är sugen?

Umeå-tråden
Jonas: har du inga damasker? Du får gärna låna mina. Faktum är att jag skulle kunna lägga dem i din brevlåda ikväll då jag ändå har ett ärende i dina krokar. Skicka gärna priv mess med ditt husnummer så hamnar de på rätt ställe...

Umeå-tråden
Biltemas skoöverdrag funkar men det verkar som att många får problem med dragkedjan. Jag körde med dem så sent som igår. Två timmar i -6 med sommarskor och ett par tunna yllestrumpor var inga problem. De är lite ömtåliga också, jag har fått ett par jack genom neoprenet i mina men det är nog mest kosmetiskt.

Om man pratar snällt med någon Uppsalabo som snart ska till Umeå kanske han kan "köpa ut" om intresse finns :)

/Johan

Umeå-tråden
Jag är inne på mitt fjärde par Biltemaöverdrag nu, och det är bara i ett fall som dragkedjan varit den svagaste länken. Kvaliteten är inte den bästa, men de är ju ack så billiga. :)

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> Du får gärna köpa ut ett par åt mig, men lova
> att inte säga något till mina föräldrar!!!

Will do. Största storleken sitter ganska tight på mina 44:or. Vad har du för storlek?
Jag åker förresten upp 4 april. Vill du ha dem snabbare kan jag posta för nån tia extra (diskret avsändare) :)

/Johan

Umeå-tråden
oJsan: Gammlia-väderkvarnen, vart är det och hur hittar jag dit? Jag är nog rätt lost på vägmärkena omkring där. Lättast för mig att hitta till är där vi körde in på stigen sist tror jag, me nförklarar du bra så hittar jag kanske :)

Umeå-tråden
En bild säger mer än tusen förklaringar... ärligt talat så visste jag inte heller vart kvarnen var när olli refererade till den, men Eniros utsiktsbilder avslöjade var den stod. =)

Jag vet att många längtar ut på racerhoj nu när solens årstid nalkar.. Som en fin övergång mellan vinter och sommar föreslår jag en långtur med MTB på lördag. August lät intresserad, någon mer?
Mitt förslag var att cykla upp efter älven ett par mil och sedan vända hemåt igen, men andra förlag mottages gärna. Det är sosse-tempo (alla ska med) och fikaväska som gäller. ;)

Bilagor

• kvarnen.PNG
    kvarnen.PNG
    182.3 KB · Besök: 59
Umeå-tråden
Efter 2 förklaringar så tror jag att jag hittar, slå mig en signal om jag blir sen, 07 tre åtta 282591

Längs älven, betyder det grusväg eller stig? Min mtb är inge skoj om det inte är stökigt, så är det en "sitta och mala"-tur så hoppar jag nog

Umeå-tråden
Eventueeeeelllt att jag är på, på lördag. Beror lite på var vi kör och om jag kunde styra bort lite andra planer :) Ni har bäst koll på stigarna, vad tror vi?

Tillbaka
Topp