Umeå-tråden

Umeå-tråden
The pink shorts were thrown away in Åre, I was hoping that some of the photographers would have captured them, but I haven't seen any photos of them yet.

No real crash report, but one can say that I had an infortunate incident when regaining traction after a two-wheel slide in an off-camber section, and squeezed a delicate part of my body against the saddle, resulting in sore and blue genitals, twice their ordinary size.

This was on the qualifying run on saturday, and I managed to finish the run mainly on adrenaline I think. Off ocurse there were other crashes as well, I think I went over the bars at least twice a day, and Ravy, Aronsson and yooze did some spectacular crashes as well. It seems like 5 out of 6 frames cracked as well. Mine seems OK still as far as I can see.

Now they are all back to normal size, but blue-black-red, looks quite spectacular :)

I can bike with no problems, but since the bike is also in not the best conditions, I prefer to ride more by myself so people don't have to wait for me :)

Hopefully by next week both me and my bike will be more in shape.

Ravy: Geometry for my Chameleon: http://www.santacruzbicycles.co.uk/bicycles/geom/chameleon06.html
It is quite short, but no problem to get more than full leg extension for me with a 410mm seatpost.

Umeå-tråden
Halloj, på söndag KL14:00 är vi 2st som skall köra tävlingsbanan 2varv, är det någon som är intresserad av att haka på? (eller bara 1varv för den som vill)
/Marcus

Umeå-tråden
Jaha that´s the problem...aaah feel sorry for that Martin. AH pretty bad just to imagine...but at least are there any girls around to show them this spectacular extraordinary colors? :) maybe it could be pretty attractive for them :) but no kidding, hope you and your horse get better without permanent damage...at least you will be relaxed for the races...I guess I will remain by easy XC than switch to Downhill.

oJsan...hope you had nice ride I had to clean the front chainwheel and pedals to get rid of the crack sounds and it works, wonderfull not to scarry people while passing them on bike...

See ya guys

Umeå-tråden
spectralen skrev:
-------------------------------------------------------
> Halloj, på söndag KL14:00 är vi 2st som skall
> köra tävlingsbanan 2varv, är det någon som är
> intresserad av att haka på? (eller bara 1varv
> för den som vill)
> /Marcus

Jag kanske hänger med ett varv... röda ladan 14:00 i så fall eller?

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> spectralen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Halloj, på söndag KL14:00 är vi 2st som
> skall
> > köra tävlingsbanan 2varv, är det någon som
> är
> > intresserad av att haka på? (eller bara 1varv
> > för den som vill)
> > /Marcus
>
>
> Jag kanske hänger med ett varv... röda ladan
> 14:00 i så fall eller?

Japp, röda ladan kl 14:00
/Marcus

Umeå-tråden
Jag var ute och snitslade och inspekterade delar av banan innan lunch. Summa summarum såg jag 12 cyklister som var ute och testade banan. Skoj!

För er som var med i onsdags kan det vara värt att notera att banan är en smula omdragen borta i bandvagns-tivolit i närheten av GreenZone. Nu korsar man grusvägen innan man kör in på tivolit, istället för att som tidigare åka ca 100 m på grusvägen och svänga in vid M-skylten. Jag tycker att det borde framgå av snitslarna. :)

oJsan> Två pass idag alltså, var du inte nöjd med farten i förmiddags? :D

Umeå-tråden
Banan är fin-fin, sånär som på ett dike där självaste banläggaren stöp ;) Men det lär visst ska spångas sas det.

olli: Inget fel på tempot i f.m, dom kränkte mig! Om det ska bli någon bättring på den fronten finns det bara en väg att gå. Att vila sig i form har bevisligen inte fungerat den senaste månaden. =)

Umeå-tråden
I've been biking fri-sat-sun, so I will rest tonight. Me and najkn were thinking of taking another Bikeboost lap tomorrow... anyone wanna join?

Umeå-tråden
Jag funderar på att köra i kväll, och anser att jag hittar banan, men mitt tempå är ju lite lägre än de flesta andras ;)

Så om du är intresserad av att ta det lite lugnare så kan jag guida, vid 17-18 tiden kanske

Umeå-tråden
Hej!

Nu har jag anmält mig till lördagens tävling, hur ser det ut med klasserna?

Har anmält mig till 22km, om det visar sig att det hemskt lite folk i den, finns det möjlighet att byta till 44 då?

@ marran , har löst sig med framhjulet!

//Anders

Umeå-tråden
Cykelanders skrev:
> Hej!
>
> Nu har jag anmält mig till lördagens tävling,
> hur ser det ut med klasserna?
>
> Har anmält mig till 22km, om det visar sig att
> det hemskt lite folk i den, finns det möjlighet
> att byta till 44 då?
>
> @ marran , har löst sig med framhjulet!
>
> //Anders

Det är gemensam start så du kommer ej att känna dig ensam.

Umeå-tråden
Cykelanders skrev:
> Nu har jag anmält mig till lördagens tävling,
> hur ser det ut med klasserna?
>
> Har anmält mig till 22km, om det visar sig att
> det hemskt lite folk i den, finns det möjlighet
> att byta till 44 då?

67 anmälda just nu, över förväntan!
55 på långa och 12 på korta, precis som Spectralen skriver startar alla tillsammans för mesta möjliga mys och gemenskap i skogen. ;)

Umeå-tråden
Suck, förkyld nu. Mitt i finaste höstvädret, känns lite bittert.

Jag kommer inte köra tävlingen, känns lite för svetto för mig. Eventuellt om jag känner mig superpigg framåt helgen, men oddsen verkar ju sådär...

Jag hör av mig igen när jag är frisk och glad, tills dess blir det grössjön i gångtempo, men vackert är det!

Umeå-tråden
Skoj parti med pannlampa, blev nästan lite yr =)
Edit: Det är alltså den del av Bikeboost-banan som olli kallar "bandvagns-tivolit".
snurr.PNG ht=415

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
olli skrev:
> 67 anmälda just nu, över förväntan!
> 55 på långa och 12 på korta, precis som
> Spectralen skriver startar alla tillsammans för
> mesta möjliga mys och gemenskap i skogen. ;)

Av ren nyfikenhet: Hur ser det ut i damklasserna? Lite sugen på att köra, men är helt fullbokad med annat. Återkommer det nästa år så ska jag köra!

Umeå-tråden
Se upp var ni hukar ned er i skogen! Träffade en grävling nu kvart i tolv på natten. Kom kutandes uppför Morkullevägens kant och iväg mot Marihemsskolan, med näsan tätt ofanför marken. Snabb rackare, som trollband hunden.. Huvva!
Har sett flera tomma igelkottaskinn senaste veckan.

Umeå-tråden
quid skrev:
> Av ren nyfikenhet: Hur ser det ut i damklasserna?
> Lite sugen på att köra, men är helt fullbokad
> med annat. Återkommer det nästa år så ska jag
> köra!

http://www.bikeboost.se/mtb.html listas alla anmälda (75 just nu). Namnen är sorterade i bokstavsordning, där finns ingen klassindelning dam/herr. Det tar vi på de startlistor som anslås på tävlingen.

Vi var 4 st som var ute och körde banan i nån sorts nästan-tävlingstempo idag på lunchen. Om väderprognosen från yr.no håller kommer det att bli väldigt fina förhållanden. Nu var det faktiskt lite dammigt här och var. :)

Umeå-tråden
Kände mig bekväm och hade tänkt parkera cykeln utanför Swedbank och parkerings-svängen där. Då tittar jag plötsligt på en LX-kitad Scott-mtb, väl fastlåst i järnstaketet!
Det var bara det att inget av hjulen hade varit låsta... Så nu står där enbart en LX-kitad Scott-ram.

Själv valde jag att parkera mera synligt. Nere vid älven har stått missunnade cyklar också, med söndersparkade hjul. Trist.

Umeå-tråden
Hej!

Har hals ont och kommer inte att kunna vara med imorgon, någon som inte anmält sig och vill köpa min plats?

Har pratat med gimonäs och det är inga problem att göra så, går även att fixa namnbyte så man får åka under "sitt" namn.

RING
0705527988

MVH
Anders

Umeå-tråden
Hej,

hope not all of you sleeping and getting ready for tomorrow...does anybody know exactly what time does it start and when is needed to be there? Can´t quite well figure out from the webpage it´s even not displayed correctly...tack så mycket

Robert

Tillbaka
Topp