Umeå-tråden

Umeå-tråden
Dubbdäck skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej alla
>
> Ville bara informera att det inte blir någon tur
> för mig efter Isälvsleden.
> Har för mycket som måste fixas nu.
> Mvh:Robert

Huj!
Jag har fått glapp i svingen, måste gå igenom alla länkage och köpa nya lager misstänker jag, så längre cykelturer känns lite riskabelt.....åker gärna en annan gång dock!
/Marcus

Umeå-tråden
achsas skrev:
> Någon som vet om, och i sådana fall var, det
> går att få tag på trainerdäck här i stan?

Jag såg ett par trainerdäck på Händige Herrn när jag av en händelse var förbi där för någon vecka sedan. Har inte letat, men kan tycka att alla affärer borde ha sånt hemma!?

Umeå-tråden
Hej guys,

RAYY: I like the ice cream price :) so it's this old system of stem mounting and it' s the one 24 or 25,4mm I guess...But I'm thinking if it' s wort to repair, I just realize after day using the bike that it needs a lot to ix to be smooth :(

But maybe need to change tyres anyways, are there any you can offer?

Bilagor

• stem.jpg
    stem.jpg
    42.5 KB · Besök: 56
Umeå-tråden
Me, Jon, najkn and a friend of mine will go there tomorrow, the weather forecast looks terrific! I think there is room for you in our two cars (unless you bring a tandem or recumbent...)! If more people want to join we have to have another car.
We plan to leave town early, maybe 8am something. The exact route is not decided yet but I think we will start somewhere NW of Hällnäs and maybe turn where the ridge ends in the water. That will be 2x20km in slow pace (I'm recovering from a cold).
And of course - there will be mandatory 'fika'-breaks! =D

Umeå-tråden
Sounds like a terrific ride, the weather looks awesome!

Tomorrow I will be in Skåne putting some miles in my newly built front wheel for the road bike, to see if it is fit for Italy.

By the way, the weather forcast for Matera, the town I will be in next week: http://www.yr.no/sted/Italia/Basilicata/Matera/langtidsvarsel.html
Looks totally ok for me!
Lets just hope my legs are strong enough to pull 39-25 as lowest gear up the hills.

Umeå-tråden
Sweet! I'll give one of you guys a call today to see how we can solve everything. I'm totally on! :)

Marran: Still 25 degrees in italy? I wouldn't have imagined that.. Sweet

Umeå-tråden
Liften går lördag 3 okt i ö-vik

Liften kör en extra dag i det fina höstvädret, så ni är välkomna till HK bikepark på lördag 3 oktober.
Lifttiderna blir lite speciella denna dag för att passa mot backhopparnas träning.
10-11.30 + 14-15.30
Liftkortet kommar att kosta 100sek.

Umeå-tråden
+1 på det!

Vi var några stycken som tänkte upp och köra idag, sista fina höst-dagen, men då ena "gubben" åkte på feber igår eftermiddag och andra "gubben" dragit på sig en bristning/sträckning baksida lår häromdagen så ställde vi in...
Fick dock några mil på racern istället :)

Umeå-tråden
Agassi skrev:

> Fick dock några mil på racern istället :)

Förbi Skravelsjö månne...? Mötte nån snubbe på racer där, fast det är många som kör racer förstås...

Umeå-tråden
Today was just awesome! Great fun, lovely weather and beautiful surroundings!
Picture upload seems to be working for me, here are some teasers from my camera, more to come:

_MG_5186.jpg ht=725

_MG_5330.jpg ht=725

_MG_5301.jpg ht=441

_MG_5188.jpg ht=725

_MG_5347.jpg ht=668

Umeå-tråden
What a pleasant ride on Isälvsleden...great wheather, great trail great company...
Here are some pictures, they´re not so good, light conditions fairly difficult to handle and not a good concentration on taking pictures today...and then came steep slope...Love in the action
_DSC3121.jpg ht=482
and Jonas
_DSC3128.jpg ht=482
and happy riders on a smooth highway on one of the beautiful parts of the trail...
_DSC3132.jpg ht=482

Jonas on one of many wonderful downhills
_DSC3162.jpg ht=482

Daniel and Jonas descending at te end/beginning of the ridge
_DSC3158.jpg ht=482

fika time...
_DSC3184.jpg ht=482

back to work
_DSC3191.jpg ht=600

and happy photorider
_DSC3193.jpg ht=725

Love climbs up...
_DSC3197.jpg ht=482

Jon putting his effort on steep downhill at Missustugan
_DSC3199.jpg ht=482

Jonas enjoying afternoon sun
_DSC3216.jpg ht=725

and guys in one of the last curves but not less beautiful
_DSC3217.jpg ht=725

What to add, wish there were more days like this.

Tack så mycket guys!

Robert

Umeå-tråden
Fina bilder! I väntan på att få till en dejt med den där Isälvsleden drog jag iväg på en runda till Röbäck/Umåker/Hässingsberget igår. Det är faktiskt helt galet vad fin cykling det finns kring den här stan. Jag sitter här och drömmer om att skicka på med en Umeå-westend-finest om två veckor. Räknar jag rätt blir det ca 5 h stigkörning om man kombinerar Röbäck-Umåker-Hässingsberget-transportöverKlabböleBaggböle-Klockarbäcken-Piparböle-Hamptjärn-I20. Skulle smaka sockersött.

Umeå-tråden
olli skrev:
> Fina bilder! I väntan på att få till en dejt
> med den där Isälvsleden drog jag iväg på en
> runda till Röbäck/Umåker/Hässingsberget igår.
> Det är faktiskt helt galet vad fin cykling det
> finns kring den här stan. Jag sitter här och
> drömmer om att skicka på med en
> Umeå-westend-finest om två veckor. Räknar jag
> rätt blir det ca 5 h stigkörning om man
> kombinerar
> Röbäck-Umåker-Hässingsberget-transportöverKla
> bböleBaggböle-Klockarbäcken-Piparböle-Hamptjä
> rn-I20. Skulle smaka sockersött.

Vilket sammanträffande! I förmiddags satt jag och ritade en 'Umeå runt'-runda på drygt 60km i Sporttracks. Från Gimonäs, runt Grösjön och ut vid tomtebo, stigarna bakom nydalasjön, över E4, via Ersboda elljusspår i riktning mot Ersmarksberget, sista milen av BB-banan på I20, Tavelsjöleden upp till kulla, mx-spåret, klabböle, Hässingberget, Travberget, Röbäck och sen hem igen!
Kanske ska börja med din variant... =)

Umeå-tråden
yeah looks like it´s getting cloudy, but still maybe some time to run...I think my horse is shaking to get out a bit :) will see if he convinces me to go ...

Umeå-tråden
Jag sticker ut med lampa nån gång ikväll, förmodligen I20 eftersom det är min närmaste skog.
Det blir en rätt lugn sväng på en dryg timme, kanske med lite tekniknötning här och var.
Sällskap på det?

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> Statoil Ersboda is quite far away from where I
> live... but I would really need a break from work.
> Is 17:00 okay?

statoil Ersboda 17:00, jag är där då.

Tillbaka
Topp