Umeå-tråden

Umeå-tråden
Ikväll kl 18.15 sticker jag ut och nattorienterar, en liten lokal tävling. Jag hoppas att arrangören tänker sig att det är någorlunda mörkt då. :)

Umeå-tråden
I'm back from sunny Italy (and it was indeed sunny, and 25 degrees), and my legs have recovered a bit during the week.

Today I will go for a luch ride, starting from the university at around 12, probably 1-2 hours on Nydala and so on.

Speed will be modest, I have built up my hardtail again and plan to go with the saddle slammed so I will stand on the pedals all the time, so called Ville-style.

The time can be subject to negotiation if someone is interested in joining.

And I add, this is the official beginning of the winter training season, strenght and endurance on the warm summer trails begins here :)

Umeå-tråden
Then you missed something :)

Really nice, if a bit damp, ride on Nydala and Hundspåret, around two hours of standing up on the pedals.
The hardtail is great fun, i had almost forgot. And with a chainguide it is also very silent, even rolling trough gnarl, wonderful!

I will definitly try to do this again

Umeå-tråden
are you serious in this weather? how is the nydala loop then? the last time I crossed there from where you leave hundspåret and go to down to the gravel road taking you around lake, it was all mudd and water...

Umeå-tråden
For that part I found a new nice trail, about half way down the genle slope on Hundspåret, and you end up behind a house and have to jump their fence to get out on the road. Then I turned right and took the trail on the west side of the lake again to get hone, the gravel road was not fun in this weather.

It was actually not as muddy as I had expected, the ground was still semi-frozen after the cold nights. There was ice in some of the waterpuddles, often with water on the ice. Kind of exciting conditions, sometimes the ice broke and you really ned to pedal to maintain momentum, sometimes the ice holds, and you are skidding all over the place :)

Umeå-tråden
Hej,

Tavelsjöleden - Hamptjärnberget - exploring trails on the other side of the road - Piparbölessjön- sandy tril down to Baggböle - ...

Pace and track subject to discussion...

Anybody would like to join me?

I´m getting setup, so maybe between 13.30 - 14.00 I will leave...

Otherwise have a nice autumn - sunny - not that chilly - relaxing - but demanding day :D

Robert

Umeå-tråden
No, i do not think it is dangerous, the hunters in this reigion is not the drinking hillbillypeople that one need to be afraid of. ;)

I do not think the Kulla/kåddis hunters are out this weekend, so you shold not disturb anyone on that trail.

If you are worried you can wear bright clothes.

Umeå-tråden
Tack så mycket,
well I´m alive, no hunting...but instead I guess millitary practise, so the shooting was going on for the whole day somewhere behind Hamptjärnberget, so I felt A bit unsecured while approaching Hamptjärnerget and the shooting was getting louder and closer :D

Whit this hunting I´m only affraid that some lost shot will find it´s way through the forest and find me :D but there is probably small chance something like that happens...

Umeå-tråden
Jag kan verkligen rekommendera en runda idag, jag kom precis in från Grössjön. Leran har frusit till under natten, underbart krispiga stigar med andra ord!

Och igen: "Låtsashoj" dvs för liten och överbyggd HT med sadel i botten kan vara bland det absolut roligaste man kan trampa omkring på om man vill busa lite i skogen, skrattfest och mjölksyrafest!
Bieffekten att man antagligen blir stark som en oxe får man leva med :)

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Aaargh! Lera som fryser fast på leran som fryser fast på leran som...
cykling strax under nollgradigt gör cykeltvätten till ett elände. För mig blir det i alla fall en värmande dusch nu!

Umeå-tråden
Just idag är inomhus=bilen och den är inte så lätt att sopa =)
Någon som planerar cykling någon kväll i veckan? Har du fått lampan marran?

Umeå-tråden
Dx verkar notoriskt svinlångsamma, eller så har ngt hänt, jag börjar nästan bli orolig. Med andra ord ingen lampa.

Jag har justerat planeringen så jag kör på lunchen istället, så får man lite sol på näsan också.

Umeå-tråden
Heh, I translated in google, it´s funny what comes out sometimes :D so marran, I was just about to order some light from DX, how long does it take them to get you your order? I´m not sure If it´s helpful to get the stuff in the spring ordered today :)

I wash bike with warm water I hope does not do anything to the frame or paint. But it´s miserable without the hose, isn´t it oJsan?

I´d like to join you if you borrow me the lamp oJsan one day :) sounds interesting this night biking.

See you around

Umeå-tråden
Jag cyklade Kvarnfors-I20 idag, längs Tavelsjöleden från Rönnbäck. Vid den sista gården i Lillsjöberg hoppades jag kunna gena över gårdsplanen och in på en stig. Väl framme visade det sig stå en traktor på gården, med en gubbe i. Jag rullade fram för att hälsa och fråga om det var ok att köra över gården och in på stigen. Det visade sig att traktorns rutor var så skitiga/immiga att jag inte kunde urskilja mer än konturerna på gubben. Jag stannade 2 m från traktorn och räknade med att gubben skulle öppna dörren, eller åtminstone ett fönster. Icke. Jag gestikulerade lite för att förklara vad jag ville, men fick bara nån sorts avvärjande viftningar till svar. Med tanke på var jag befann mig och hur boningshuset såg ut (jag hade valt att övernatta hos kossorna istället för i huset, om jag tvingats välja) valde jag att rulla därifrån och ta en annan, lite tråkigare väg istället.
I övrigt var det en kanonfin tur. Höstcyklig är verkligen mulligt. :)

Men, nu undrar jag om det är nån annan som passerat den där gården, eller vet nåt om gubben ifråga. Bor han i huset på gården? Är han farlig? Kan man köra en traktor om man inte ser nåt? Och så vidare.
Stället ligger ungefär 3 km in på min rutt. GPS:en var inte klockren idag, men med lite god vilja syns det vilken gårdsplan jag var in på. http://maps.google.com/?t=p&z=15&ll...gps/host/e2a7f0e9-4f2d-4552-a3b7-1d9a0568f837

Umeå-tråden
Man kan i alla fall köra en traktor om man inte hör något, det gör mina svärföräldrars granne. Man kan fråga sig om han inte är blind också, efter incidenten med snöslungan där min fru grusblandad snö vräkt över sig...
Läskig gubbe där i Rönnbäck. (Ratsit.se verkar kunna ge svar på vem det är)

Umeå-tråden
Själv åker jag till åre på torsdagsmorgon, men har fått fungerande lyse på cykeln nu.

Någon som vill komma ut en kväll innan torsdag?

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> september 23, so its almost a month now, I hope
> it arrives next week

Hmm, jag beställde grejer 1a och 2a okt, de första grejerna kom idag. Resten inom en vecka hoppas jag.
Vad står det på invoicen om du loggar in på DX?

Umeå-tråden
Inget mail från DX? Det brukar komma en orderbekräftelse kort efter betalningen med ett ordernummer så man kan logga in mha ordernumret + mailadress även utan att ha ett konto.

Umeå-tråden
Jag har också köpt lampor på DX. Eftersom vi beställde ungefär samtidigt så bör vi ju ha liknande status på beställningarna.

Jag beställde två DX lampor den 26:e sept, en cykellampa och en hjälmlampa.
Cykellampan kom idag och men de har fortfarande inte skickat hjälmlampan. De verkar ha haft stor åtgång på dem och därför tar det lång tid.

På min invoice står nu hjälmlampan som "ready" vilket bör innebära att dem skickar den snart.

Umeå-tråden
Då chillar jag ett tag till innan jag börjar bråka :)

Today and tomorrow I will go for lunch rides, probably on Nydala, as last week the time is 1300 but negotiable. I will use the hardtail, saddle in low position and standing on the pedals, so expect a very uneven speed, sometimes fast and sometimes slow. Just shout if you want to join.

Umeå-tråden
Sad to her najkn, hope you get up in the saddle fast!

Today it's lunch ride again, as you know. Yesterday was beautiful lots of slippery roots, and I guess today will be even mor slippery and muddy.

Umeå-tråden
Heh, I fricking hate those slippery roots waiting for me to slide on them on my face :D now I´m waiting for the light, but will arrive to late I guess :D

Tillbaka
Topp