Umeå-tråden

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> Tomorrow around noon I've heard it should be light
> oustside...
> How about a ride, anyones up??

Vi är tre som tänkt en sväng imorrn vid 10:00

Umeå-tråden
Jag kommer nog att köra imorgon (som vanligt)
Ska på en föreläsning på universitetet kl 1210, så jag ska försöka rulla vid 9, antagligen ståcykling runt Grössjön med Santa Cruz:en. Om någon är sugen på en seriösare ride vid 13 kan jag vara på det annars.

najkn: The slippery roots are the best part, but you have to make sure you have low pressure in your tyres to get nice grip :)

Umeå-tråden
spectralen skrev:
> Vi kommer starta 10:00 från robert och köra
> tavelsjöleden, så om du är vi parkeringen vid
> starten på tavelsjöleden kl10:15 så möts vi
> där

Skulle inte vara helt fel att vara ledig imorgon och hänga på... Jobb, jobb. Men next time around! Kör hårt hörni.

Umeå-tråden
Tavelsjöleden upp en bit förbi Hissjö, crosspåret hem. Fem pers, fyra mil, tre timmar. Min kondition är som borttappad, någon som sett den? Ett par vurpor blev det.. vissa små, vissa lite värre (notera högerhanden som lossnat och ligger på höger sida):
20091024068.jpg ht=544

edit: stavning

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Tack alla för en trevlig tur !
Det är riktigt halt på spångarna och träbroarna så man bör vara lite försiktig.
Jonas det är nog inte bara du som är lite trött nu :)

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> Tavelsjöleden upp en bit förbi Hissjö,
> crosspåret hem. Fem pers, fyra mil, tre timmar.
> Min kondition är som borttappad, någon som sett
> den? Ett par vurpor blev det.. vissa små, vissa
> lite värre (notera högerhanden som lossnat och
> ligger på höger sida):
>
>
> edit: stavning

Jag var inte alls död som ni trodde, kunde kollat det först innan ni rullade ner mig i diket och började plocka grejer från min cykel!

Kul tripp dock!

Umeå-tråden
Sugen på lite stig/grusvägsdunka ikväll (27/10)?

Min tanke: köra grusväg/större stig då jag har cykel-cross (CX) och inte känner för att studsa omkring i skogen på alltför tekniska stigar.

in english:
Interested in taking a trail/dirt road ride tonight (27/10)
my thought: a ride on bigger trails /dirt roads 'cause i have a CX & I dont want to bounce around on the technical trails.

Umeå-tråden
pilvinge skrev:
> Sugen på lite stig/grusvägsdunka ikväll
> (27/10)?
>
> Min tanke: köra grusväg/större stig då jag har
> cykel-cross (CX) och inte känner för att studsa
> omkring i skogen på alltför tekniska stigar.

Inte ikväll. Men jag hänger gärna med imorgon kväll, om du vill köra en repris då.

Umeå-tråden
It was ok, but I was terribly tired in my upper body from Kayak polo practice yesterday, so I har quite bad control over the bike. But the weatehr was great, really nice to see the sun again!

Umeå-tråden
Ok, nice frozen trails today!
I will be biking approximatley 1300 or maybe a bit earlier. Slammed saddle as usual, Nydala or maybe Grössjön, 2-3 hours hopefully!

Umeå-tråden
Åkt på en meningslös dunderflunsa, med ont i kroppen o fyllt huvud. Så jag har nu all tid i världen, att förpesta tillvaron för andra!
Tursamt nog hittade jag igen Mobster2 på Facebook. Kan starkt rekommenderas!

Besöker ni Happymtb på Facebook, så kan vi som "vänner" göra gemensam sak i vårt maffia-imperium. ;)
Snörvel! & Fräääääs!

Annars kan man alltid skruva lite på något rullande.

Umeå-tråden
någon hört om olyckan på sandbackavägen? den 17 årige pojken som dog var grymt cykel intresserad kille och även en bra vän.
vila i frid niclas.
varje dag jag tar ut hojjen ur garget så kommer jag tänka på dig!

Umeå-tråden
Tråkigt att höra mudd.

I think I will go for a ride tomorrow, approximatley 9 am or so, probably Grössöjn. Hopefully the trails will be nice and frozen!

By the way, Sunday I think I will have a hangover-dirtjump day at I20, if i am alive enough to get on the bike :)

Umeå-tråden
I really need to bike tomorrow, got abstinence... the forecast says -2, so there will surely be frozen trails. Problem is, choice of tires?! I still have my summer tires on, I don't want to put on the spike tires until the snow and ice is permanent. What tires are you using marran?
9am is kind of early... how about 9:30, meet at marran's place somewhere?

Umeå-tråden
Weirwolfs were excellent as usual! The trails are really nice now, the grip is actually better when they are frozen.

9:30 is fine with me, we can meet in front of my house, or at a more well-known place like IKSU is someone is more comfortable with that :)

Umeå-tråden
God afton!
Är det någon som vet ifall det finns nån butik i Umeå som har single-speed-kit inne just nu? Håller på att SS-operera min pendlar-MTB eftersom växlarna i alla fall inte fungerar som de ska. Behöver spacers.
Tacksam för svar!

Umeå-tråden
Är det kassettspacers du behöver kan du få en stapel av mig om du vill, jag tror jag har rätt många över från gamla kassetter. Annars kan du kapa till något plaströr i rätt tjocklek, borde ockå funka.

Umeå-tråden
Kassettspacers är precis vad jag behöver.
Såg också på Team sportia tidigare, men såg inget senast jag var där. Skidor tar över mer och mer i butikerna nu.

Men du marran, har du några som bara ligger tar jag dem mer än gärna! Du har PM, snart...

Umeå-tråden
Ok, new week, more lunchrides :)
This week I plan to go riding Wednesday and Thursday. Somewhat shorter on Wednesday so I will still have some power for thursday, when the weather looks really promising.

Are you coming najkn?

Umeå-tråden
Tjena,

tomorrow maaaaaybe if the weather is worth it and manage to fix things on bike. Actually, maybe will have to test it before so I won´t be bothering you having troubles with bike. I´m just about to repair or screw it up :D But on Thursday have a Swedish class around the noon :) when about do you think you will go on Thu?

Umeå-tråden
It seems like the weather tomorrow will be like it was today, so you might just get a bit muddy :)
Thursday doesn't look very promising either, and I have an appointment at 1400, so I will go before lunch, around 10am I think

Umeå-tråden
Tjena,

does anybody by the chance have spare brake discs to borrow for a try? I wanna try if my brakes will work with other discs, becasue I cannot figure out what´s wrong with them. Make noise not working well. I don´t think pads are contaminated, they took a relaxing bath in ättika :)

Tacka

Rob

Umeå-tråden
Sorry najkn I only have fetto-discs (180 or 200mm).

I will go out today and play a little in the snow, probably go up to I20 and jump a little, maybe Bräntis and maybe eat burgers downtown, aka a real fetto-day. Anybody wants to tag along just give me a call!

Umeå-tråden
Hej! I'm back in town after some time in Colorado and California. Is it time to put on winter tires yet? I've got some 345 g Kendas on my hardtail, maybe they won't do well...

Robert: I could remove the discs on one of my bikes if you want to borrow, 160 mm and 140 mm XTR or 160 mm Elixirs.

Umeå-tråden
August:
Låter fint det där, blev det något cyklat? Du klarar dig utan vinterdäck, det är mest bara slabbigt. Men ordentligt mönster kan rekommenderas. Hmmm, Elixir, har du köpt en till cykel? Visst är det xtr på Superlighten?

I20-dööörten var rätt slabbig, blöt och kul kan jag meddela!

Umeå-tråden
August: Colorado, California? Sounds like dream a bit :D Did you miss darkness that you came back? :D Thanks, now it seems it works, I´m wondering for how long more. Tack engon till.

I played a bit on Bräntberget late afternoon, managed one fall on road. Pretty fun except the wet shit on the roads :D

I guess break in XC for a while

Umeå-tråden
Ja juste :D nice cold big amount of snowwater on the ass,hmmm how nice :D

Yeah the brakes I mean, they finally got it that they can´t freak me out...but maybe it´s to soon. Still some noise, but this time they work fine. But cannot reset pistons, still unveven a bit. And the front disc is a bit crooked I guess.

Ah material, material material couldn´t it last forever without problems? :D

Umeå-tråden
Colorado was fun. I was visiting Colorado State Univ in Fort Collins. Lots of bikers: cool fixies and the professors I was visiting were road and mtb bikers. Didn't do any biking though, only some hiking. But it's a nice city, I can really recommend it. California was as sunny as usual. Did only a small bike trip here, but my favourite one: Cross Golden Gate, and then a small tour in the Marin headlands and finally down to Sausalito to take the ferry back to San Francisco. Pretty good ride if you have friends over who aren't bikers. Spectacular scenery and it feels like you're in the middle of nowhere despite it's only 30 min downtown.

And yes... I got a hardtail when I was over there in the summer. Low budget Ti frame but nice components. Have hardly ridden it though.

Umeå-tråden
Låter riktigt fint August!
Hänger du med och lunchcyklar i veckan?

Jag skickade precis detta till länsstyrelsen:

"Vi är ett antal mtb-cyklister som tycker det är roligt att cykla utför på stig, och då är möjligheterna relativt begränsade här i Umeå. Ett område som är väldigt fint och faktiskt bjuder lite höjdskillnad är ju Hässingeberget.
Nu undrar vi om det finns möjligheter för oss att få dra ett eller ett par stigar ner på väst- sydvästra sluttningen av berget, utanför naturreservatet.
Stigarna vi talar om kommer att se ut ungefär som vandringsstigar, dvs bara någon decimeter breda, och kan säkert användas och uppskattas av vandrare också.
Behövs det några speciella tillstånd, vem måste man prata med osv innan man kan dra en stig?
mvh osv"

Hoppas vi får gräva ett par fina AM/DH-stigar till våren, vore grymt!

Umeå-tråden
marran skrev:
> Jag skickade precis detta till länsstyrelsen:

Bra initiativ!
Ska bli mycket spännande att se vad de svarar.

/Johan, fortfarande delvis Umebo

Umeå-tråden
Bra marran :D

Have you took your double wheel lunch in Skogis today? I did, when it cleared out and I couldn´t resist to see sun after 2 weeks. Mycket bra ride around Nydala and some up and down play on the hills between Tomtebo and Carlshem - I love that small hilly area...Although a lot of water and mud around Nydala...The result - I managed to fly over handlebrs twice because of small ditches and slided on the asphalt curve in tomtebo - asphalt is not that wet in the shades but icy...anyways, great feeling to see the sunrays braking through the mist.

R

Umeå-tråden
Looks like it could be really nice weather today. I plan to go riding at approximatley 13, as usual, about one hour of technical trails with the saddle slammed down.

Also tomorrow I hope to ride, probably the same time and the same trails.

Tillbaka
Topp