Umeå-tråden

Umeå-tråden
Oj, det verkar bli uppslutning på lördag, kul!
Ska vi preliminärt säga kl 11 på parkeringen? Jag måste kolla med mina kompisar också, men det borde vara lugnt.

Umeå-tråden
Cykling + fika på en solig lördag låter trevligt. Jag dyker också upp. Reserverar mig dock för att ev. inte kunna fullfölja hela turen (lite knäproblem), men försöker hänga på så länge det går.
Kl.11 låter bättre än 10, så det hinner bli lite varmare!

Umeå-tråden
Ok, vi spikar kl 11 då.
Det finns några ställen att hoppa av på och trampa längs vägen tillbaka till parkeringen, så det ska vara lugnt även för osäkra knätillstånd.

Jag tror jag också eventuellt har lite kort om bilplats, så om det är fler platser över åker jag nog gärna.

Umeå-tråden
I kartan i mitt förra inlägg kan man se att vi korsar en gul väg efter ett tag. Sen kommer man till en sjö (där vi knyter ihop slingan). Mellan dessa punkter är det grusväg och man borde alltså kunna ta sig med bil fram till sjön om man vill korta ner turen!

Umeå-tråden
olli skrev:
-------------------------------------------------------
> ... fast den vägen är väl knappast någon
> höjdare att köra bil på?

Det beror på vad man kör för bil ;)

Umeå-tråden
najkn: There is a ride today at Tavelsjö, we start from where Tavelsjöleden crosses the road between Haddingen and Långviksvallen. The pace will be calm, and we will have coffee breaks.

Alla andra: Vädret ser ju perfekt ut, blåsten kommer hålla myggen borta. Nu är det bara att ladda!

Umeå-tråden
Det blev 180 bilder tagna, så jag har lite att jobba på. Här kommer ett smakprov i alla fall.

RIMG0043Modified.JPG ht=544

Mycket inponerande kört av alla förresten, vissa delar av den här rundan var ungefär så tekniska cykling blir.

Umeå-tråden
Word och amen, skitroligt. Många tack för turen! Jag är supertaggad att utveckla teknik: kan bara bli bättre nu! Och hur kan konditionen i n t e komma av bara farten? Härliga blåmärken och trött kropp. Marran, det var sannerligen endel bilder att klicka sig igenom :)

Umeå-tråden
Fotografen som låg i riset är också mycket nöjd med dagen. Trevligt väder och trevligt sällskap!
Lägger upp lite bilder och kanske filmklipp senare ikväll!

Umeå-tråden
Wow you even had girls on a happy ride, did I have to miss just this one? :))) At least I took a nice 3.5 hour and 55km round around Umeå and feel pretty waisted, seems like the biking muscles have rested for a long time :(

Umeå-tråden
Här kommer en bunt bilder och en film från idag:

Uppför uppför...
IMG_1945.jpg ht=600

Vilopaus vid en sjö som visst heter Dragtjärnen!
IMG_1948.jpg ht=600

Kartbryderier vid Stor-Tavelsjön
IMG_1955.jpg ht=450

quid
IMG_1957.jpg ht=431

kaajsa
IMG_1958.jpg ht=461

Johan (eller?)
IMG_1959.jpg ht=449

Cristofer
IMG_1960.jpg ht=481

Punktering #1
IMG_1961.jpg ht=600

Grusove
IMG_1963.jpg ht=600

Äntligen, toppen är nådd och vi belönades med fika!
IMG_1969.jpg ht=516

Ja, vad säger man.. ;)
IMG_1975.jpg ht=600

Hopklipp av dagens filmning:

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
marran: Tro nu inte att du slipper ifrån bildsorterandet... vi MÅSTE i alla fall på se den bild vi står och kikar på i min fikabild ovan ;)

Edit: Hittade precis den bilden i Dagens Bild-tråden, hehe

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Nu är jag tillbaka från Island och har svår cykelabstinens. När, var och hur arrangeras veckans happyride? Jag föreslår Tavelsjöleden från I20 imorgon klockan 18.00. Jag är flexibel vad gäller tid, plats och t.o.m. aktivitet, men det kändes bra med ett förslag att utgå från.

Jon.

Umeå-tråden
Någon som brukar träna med Gimonäs CK ?

Är rätt ny på cykel och tänkte vara med på nybörjarträningen 18:30 ikväll

Hur fort går det på dom "vanliga" träningarna ?

Umeå-tråden
PackSwede skrev:
> Någon som brukar träna med Gimonäs CK ?
>
> Är rätt ny på cykel och tänkte vara med på
> nybörjarträningen 18:30 ikväll
>
> Hur fort går det på dom "vanliga" träningarna ?

Jag har kört nybörjarträningen två onsdagar, fantastiskt kul.

Träningarna delas in i olika grupper efter hastighet.

Snitt i nybörjargruppen har legat på 28-29 km/h de två onsdagar jag varit med, ca sex mil. Men det beror ju lite på vilka om är med.

Det går oerhört lätt jämfört med att köra solo.

Umeå-tråden
PackSwede skrev:
> Någon som brukar träna med Gimonäs CK ?
>
> Är rätt ny på cykel och tänkte vara med på
> nybörjarträningen 18:30 ikväll
>
> Hur fort går det på dom "vanliga" träningarna ?

På onsdagarna finns det alltid en "alla ska med"-grupp. Och en eller två snabbare grupper för mer vana/starka cyklister.

På de övriga passen varierar tempot förstås beroende på vilken typ av pass det gäller. Distansinriktat på helgerna, gemensam fartträning tisdagar och på torsdagar är det en mix av "häng med så länge du orkar" och träningstävling - men fortfarande med många olika sorters cyklister. För den som är lite taktiskt driven går det att hanka sig med ett helt torsdagspass genom att aldrig, aldrig få vind på näsan. :)

Häng med!

Umeå-tråden
Låter ju kanon, då är det bara att dansa antiregn-dansen... ska bli spännande att se hur mycket lättare det går i grupp. Har klarat 30+ solo i 6 mil så man borde inte bli totalt frånåkt då iallafall.

Umeå-tråden
PackSwede skrev:
> Har klarat 30+
> solo i 6 mil så man borde inte bli totalt
> frånåkt då iallafall.

Nej, garanterat inte. Framför allt inte om du håller in hornen och kör taktiskt.
"Inga egna initiativ" är ett mantra vi brukar använda med framgång i min orienteringsklubb när vi springer stora stafetter. Det gäller i ännu högre grad på cykel, om målet är att hänga med hela vägen in.

Umeå-tråden
Guys are you taling about road biking trainings? Does one need to be in the Gimo CK club? I saw 2 or 3 roadbike groups and was wondering what's going on :)

Umeå-tråden
Jag var med i nybörjargruppen och hade hur kul som helst, trevligt folk och kul att testa köra i grupp för första gången även om det kändes lite nervöst i början. Farten kändes väldigt lätt även om det var en fart jag skulle behöva ta i lite för att fixa själv !

En solosnubbe körde faktiskt förbi oss, jag tyckte vi skulle ha jagat ikapp honom (han visade klara tecken på att det gick tungt framför oss, stod upp och cyklade fast det var knappt uppför och efter han kommit ~50 meter framför oss ökade inte luckan något mer) men det blev inget av.

Jag har nu betalat medlemsavgiften, kändes klart värt det

Umeå-tråden
PackSwede skrev:

> Jag har nu betalat medlemsavgiften, kändes klart
> värt det

Jag med, missade gårdagens tur, var slut efter långa arbetsdagar.

Vi får se hur vädret blir på lördag :)

Umeå-tråden
Grusove skrev:
> Nån som är sugen på en tur (lungt tempo) runt
> Grössjön i morrn? Start runt 19:00

Attans, missade ditt inlägg. Kom just hem från Grössjön! Ta det inte för lugnt bara, för då tar myggen dig =)

Umeå-tråden
Jag är sjukt sugen att åka med Gimonäs Lördag eller Söndag men är helt uppbokad av familjeaktiviteter hela helgen... och nästa helg också :(

Hoppas kunna vara med igen på Onsdag iaf även om det sammanträffar med storgrabbens fotbollsträning.

Umeå-tråden
Tja allihopa. Först av allt finns Love här nånstans på tråden eller har jag kommit helt fel, sedan undrar jag om det är någon här som kör DH hörde att det skulle finnas ett gäng som man kunde haka på nån gång och provåka :)

Umeå-tråden
Tjena James!

Min polare Richard och jag kör lite gubb-DH på Bräntis någon gång då och då. Vi skriver här någon dag innan vi tar oss dit, och då är det bara att möta upp oss där.

James skrev:
> Tja allihopa. Först av allt finns Love här
> nånstans på tråden eller har jag kommit helt
> fel, sedan undrar jag om det är någon här som
> kör DH hörde att det skulle finnas ett gäng som
> man kunde haka på nån gång och provåka :)

Umeå-tråden
Bah! Köpte ett par Shimano SPD-SL klossar i tron att det bara fanns en typ av dessa pedaler... tydligen hade min cykel någon form av gammal Look (som visst heter Exus).
Så, är det någon som har ett par shimano-pedaler (SPD-SL) till övers?

Tillbaka
Topp