Umeå-tråden

Umeå-tråden
Heldagstur, kanske rent av med bad och korvgrillning, nere vid höga kusten? Jag är sjukt peppad på Rotsidan, ska enligt bilder vara superfin hällsurfing precis längs vattnet.

Umeå-tråden
Rotsidan är ett jättehäftigt utflyktsmål så berätta gärna vad ni tycker om cyklingen där. Hällarna är ju rätt runda och varierande men är det roligt att cykla där?

Umeå-tråden
Tack för söndagens tur. 1000 hm klättring på höga kusten, och högkvalitativ hällsurfing. Stundtals var det lite väl mkt vegetation vid sidan av stigen

P1020043.jpg

Rotsidan var fin, speciellt stigen ner och upp från själva kustlinjen. Hällarna var stundtals väldigt tekniska, men från ungefär halva vägen och vidare österut var det sjysst stig/hällsurf. Det går en liten väg ner till där där stigen börjar, kan rekommenderas. Bra bad bjöds också, som förväntat.

P1010995.jpg

Korvgrillningen höll även den hög klass

P1020007.jpg

En skön tur helt enkelt, tack för sällskapet Grusove!

Snart är det onsdag igen, vem vill cykla?
Det ryktas att det ska komma hit ett Pitegäng i helgen och cykla, och jag har utlovat guidning. Därför skulle jag gärna köra Travet - Hässningeberget - Röbäck så jag lär mig hitta i Röbäcksskogen för en gångs skull, och inte virrar ner vårt finfrämmande i en myr i helgen.

Umeå-tråden
Tja.

Någon av er Umeåbor som kan/har tid att slutföra ett byggproj som jag inte kommer att hinna till hösten/vintern?
Håller på att slutföra o sälja en lägenhet på Haga o samtidigt köpt en 3:a på Berghem som typ "allt" behövs renoveras på,nya tapeter o golv i alla rum,nya underskåp i köket etc etc...

Projektet e en Onone Inbred med Bomber dämpare,blir singlespeed till att börja med,har ett par Hayes skivbromsar men måste inhandla adapter för det e centrumlock på Deore fälgarna. O ett nytt vevparti,tror det blir ett Truvativ firex eller om ni har ett bättre förslag.

E nog mest sugen att göra den till en 1x9 SLX... om man hittar något till bra pris.

Mvh/Peter

Bilagor

• IMAG0239.jpg
    IMAG0239.jpg
    104.8 KB · Besök: 48
Umeå-tråden
Årets lilla cykelsemester är avklarad, och rundas av med mindre dagsutflykter, på vackra dagar.
Jycken är nu elva år och har insett hur bra det är att åka snålskjuts på andra! Mer än fyra mil vägrar han att springa.. Det var väl på tiden i.o.f.s. :)
Resa201127.jpg

Här på hemväg, via Öreälvs-bron. Just ovanför Wolleyballen.

Umeå-tråden
I helgen kommer finfrämmat från Pite. Vi ska köra en ordentlig sväng på travet/hässningeberget/röbäck och plocka russinen ur Umeåkakan så att säga. Det blir även exklusiv preview av UmBR-sträckorna, missa inte det! Vi startar vid Campusdammen kl 10 och avslutar på lämplig uteservering på stan.

Umeå-tråden
Nån som åker upp till Bygdsiljum.

Jag har tvekat lite om jag ska åka, men nu känner jag pepp (om det blir nåt).
Nån som vill samåka från Ume?

--
simon

Umeå-tråden
Japp Bygdsiljum blir av! Vi kör igång liften imorgon kl 10 och bjuder sen på lunch i utbyte mot idéer!

Som det verkar nu så blir vi mellan 10 - 15 personer. Ingen säker ifrån Umeå än så kom och representera!

/Anders

Umeå-tråden
Tänkte posta nå bilder ifrån dagen i Bygdsiljum men fick aldrig till det. Men kolla på Bygdsiljumsbacken på facebook så finns det bilder där för den intresserade.

Det blev ungefär ett 20 tal cykliser, dom flesta ifrån Skellefteå hållet men några peppade ifrån Umeå kom oxå. Det känns helt klart som att intresse finns för att utveckla berget och provdagen blev klart bättre än vi förväntat oss! Nu ska vi bara ta vara på alla idéer vi fick. Tanken är nu att vi ska ha cykel/arbetsdagar för att få till kul spår. Liften kommer gå och det enda det kostar är en liten arbetsinsats! plus att man får va med och bestämma hur det ska bli!

Hör gärna av er om ni är sugna på att komma och cykla eller ta ett spadtag. Vi är ju där lite när som och fixar och då finns det ju möjlighet att cykla oxå om man vill.

Simon: tror aldrig jag han hälsa ordentligt på dig men visst kom du lite senare och körde en röd big hit? Jag satt ju mest i liften eftersom min axel är paj..

Umeå-tråden
Kul att höra att det var uppslutning i Bygdsiljum, jag kan absolut tänka mig att gräva, hänga och rulla lite dh ngn dag.

Finns det pepp på att cykla den här veckan? Jag skulle vilja köra övre delen av Öre eller Lögdeälvsleden. Efter den här helgen har jag insett att bad och mtb är en bra kombo.

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> I helgen kommer finfrämmat från Pite. Vi ska
> köra en ordentlig sväng på
> travet/hässningeberget/röbäck och plocka
> russinen ur Umeåkakan så att säga. Det blir
> även exklusiv preview av UmBR-sträckorna, missa
> inte det! Vi startar vid Campusdammen kl 10 och
> avslutar på lämplig uteservering på stan.

Finfrämmande eller inte låter jag vara osagt men en riktigt trevlig helg på hoj blev det. Finfina stigar, svalkande bad, en dos campingkultur och framför allt: trevligt sällskap. Tusen tack marran för russinplockandet!

Umeå-tråden
Tänkte åka från I20 ca 16:45 idag. Om nån är sugen på att göra sällskap så är det bara att slå en signal på O7O- trefyrafyra8756.
Tar du paus idag Marran?

Umeå-tråden
Som vädret känns nu tror jag att jag meckar och jobbar istället

*micke*: för all dil, det är alltid kul att visa sina favoriter för utomsocknes!

Senast ändrad:
Umeå-tråden
@Marran: Jag cyklade öreälvsleden mellan Agnäs och Bjurholm i lördags, i den riktningen. Riktigt fin single track, om än några nedfallna träd och ett par sjukt branta backar närmare bjurholm. Fina grus/sandstränder att pausa och bada på. Rekommenderas!

Har fiskat längs övre delen av Lögdeälven, typ norr om väg 92 (tror jag att den heter). Lite smådåligt underhåll av leden, med ruttna spångar osv. Dock cyklingsbart, och fin omgivning. Har hört av polare att det är fint en bit längre söderut också. Värt ett försök!

Har fullt upp denna vecka, annars hade jag gärna hakat på!

Tillbaka
Topp