Umeå-tråden

Umeå-tråden
Så, om det inte regnar... en tur på Tavelsjöleden upp till Hamptjärn imorgon söndag. Start kl 12 från ledens start vid Regementet? Eller 10 i 12 hemifrån Jackson som jag ändå passerar på vägen?

Umeå-tråden
Grymt fin tur till Hamptjärn idag, som vanligt får jag väl säga, för alla HappyRides tenderar ju att vara just grymt fina i den här stan. Mycket hopp och lek blev det, och viss hetsar-, på gränsen till svetto-, tempo på slutet. Jag var tvungen att äta drygt en halvliter glass med kolasås när jag kom hem. Sjukt nöjd, som vanligt. Jag fick dock totalt underkänt som fotograf idag. Har inget att skylla på förutom allmän inkompetens att trycka av avtryckaren. Jag lyckades visst inte ens fånga alla som var med. Jag lägger upp ändå, för att det ändå alltid är lite kul.

IMG_0917.jpg

Pär rycker hällarna i Tjälamark

IMG_0920.JPG

och tog hällan uppe på Hamptjärnsberget också. Grymt jobbat!

IMG_0919.JPG

Ruggen på väg att rycka på Hamptjärnsberget

Quid och Jonas var för snabba för att fånga. Båda imponerade dock stort. Quid hetsade även mig sönder och samman idag. Det tackar jag för, så sjukt roligt.

IMG_0922.JPG

IMG_0918.jpg

Vi avslutade med att rycka dubbel-trapp på Midgårdsskolan. Sjukt roligt!

Tack alla för en fenomenalt trevlig tur!

Umeå-tråden
Fick just en förståelse hur det kommer sig att jag stegrar över ibland bara av att hänga bakåt. :)
Jävligt rolig dag med bra hets. Tack för bildskuren!

Umeå-tråden
Vilken kanondag! Och vilken kanontur!! Tack alla som var med!
Hamptjärnsberget med omnejd är som gjort för cykling.
Tror jag lyckades få med alla turdeltagare på åtminstone en bild.
Trampbåt kör sjukt stabilt, som alltid:
1207151.jpg

Ruggen satsar järnet:
1207152.jpg

Jackson, som jag försökte hetsa sönder och samman, trixar sig uppför skidrampen (utan vådliga vurpor denna gång):
1207153.jpg

Samt icke-happyiterna Pär och Jonas som imponerade på sin första happyride:
1207154.jpg

1207155.jpg

Umeå-tråden
Ett funkar nog för mig med. Jag reserverar mig bara för eventuellt axelpaj, men voltarenen har gått hög så det ska nog funka. Jag tar med cykelprylarna till jobbet tror jag. Vilken bil tar vi?

Umeå-tråden
Det måste inte vara klockan ett om det blir tight! Vi kan testa vad skodan går för som cykeltransportör? Plockar man av båda hjulen borde väl en liten hoj rymmas i skuffen?

Umeå-tråden
Lätt! Så länge jag får vaska en folkis. Jag undrar förövrigt om du tog det berömda kortet i brats-backa Marran? Kungligt med skodan Ruggen, annars finns alltid Lloyden, men ännu med ett värdelöst cykelställ.

Umeå-tråden
Jag tror att det skall gå med skodan. Med bakhjul av så. Skall ni rulla över till mig eller skall vi mötas upp i Marrans depå? Afterbike låter fint det!

Umeå-tråden
Ha en kunglig tur! Dessvärre är jag uppbokad på andra cykeläventyr idag - vilket jag ändå tycker kvalificerar mig för deltagande i en afterbike :) Blir det bakgårdsgrillning eller går det att locka ut folk till Nydala med löften om bad och öppen eld?

Umeå-tråden
Jag har ingen aning om vad det är tänkt för grillning, så platsen borde vara ytterst flexibel.
Bad vill jag nog utföra i Stortavelsjön efter väl uträttad cykling, så känner man sig sjukt snygg och krispig sen inför bilresan hem

Umeå-tråden
Ruggen skrev:
-------------------------------------------------------
> Detaljerna kring afterbike får nog utarbetas i
> bilen. Vi får höra av oss!

Gör så! Ser ut som att ni får en kanonfin dag på berget!!

Umeå-tråden
Några skott från dagens tur till Tavelsjö.

Frågande ortsbefolkning
IMG_0223.jpg

Fotografen och Jackson cyklar ett otillåtet vägval förbi ett crux
IMG_0228.jpg

Marran sätter P för sånna dumheter och bygger igen fuskvägen
IMG_0229.jpg

IMG_0230.jpg

Tavelsjö är stökigt
IMG_0238.jpg

Men fint
IMG_0242.jpg

Umeå-tråden
Fina bilder Ruggen! Det är mkt tydligt att jag vet att jag gör nåt jag jag inte får där vid cruxet :). Mkt fin tur blev det iaf, trots vissa svordomar, och mkt god afterbike!

Umeå-tråden
Förresten så kan ni bara ana hur sugen jag är att slå er följe någon dag... men med en fru som inte har någon semester och en dotter som ännu inte äger en cykel med trampor ännu är det tyvärr svårt.
Väldigt kul dock att se alla bilder som läggs upp här!

Umeå-tråden
Förstår det oJsan, du är saknad i skogarna - hoppas du får möjlighet att komma loss någon gång ändå! Annars är väl dotra snart stor nog att hänga med :)

Umeå-tråden
Ok. Jag vill teknikträna! Inte idag, för kroppen är gammal och sliten efter helgens bravader, men antingen imorn-kväll eller på onsdag. Jag vet egentligen inte vilken teknik jag ska träna på. Allt skulle jag tro. Tror dock att lite hederlig Grössjö-nötning i maklig lunk skulle sitta fint. Längesen jag var där. Jag är dock ytterst öppen för förslag om jag bara får sällskap!

Tillbaka
Topp