Umeå-tråden

Umeå-tråden
Cykling i Holmsund imorgon. Finns inte nämnvärt med höjdmeter att plocka, utan det bjuds mest bara på platt stigcykling, bitvis tekniskt, och kanske en fikapaus med havsutsikt. Fler än Jackson och jag som vill cykla?

Umeå-tråden
quid skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykling i Holmsund imorgon. Finns inte nämnvärt
> med höjdmeter att plocka, utan det bjuds mest
> bara på platt stigcykling, bitvis tekniskt, och
> kanske en fikapaus med havsutsikt. Fler än
> Jackson och jag som vill cykla?

Jag ska norröver senare i sommar och kommer husera i just 913 och cykeln är med. Om ni loggar rutten skulle en länk till kartöversikt uppskattas.

Umeå-tråden
Roy Mance: en karta ska kunnas fixas fram!

Några bilder från dagens lilla happyride.
Jackson
120726holmsund.jpg

marran
120726holmsund2.jpg

jag
120726holmsund3.jpg

Riktigt go´ tur, om än inte så graciös och våghalsig för egen del. Men nektarinen och kakorna var goda och sällskapet ypperligt!

Umeå-tråden
JA! Det var kung! Som sig bör en torsdag i umeträsk vill jag påstå. Ypperligt sällskap och ypperlig cykling och bad och jag är så grymt nöjd att ha tagit trappen!

Umeå-tråden
Någon som vet om det finns någon cykelmek i stan som sitter på, eller skulle kunna tänkas sitta på, ett lager av diverse reservdelar till en Shimano Deore XT bakväxel...?

Umeå-tråden
Jag har dålig koll, men om man tajmar rätt är min erfarenhet att killarna på intersport och Team sportia är grymt hjälpsamma. Grym bild för övrigt på Marran när han speglas i vattnet. Jag missade det först, men det är ju en kunglig bild!

Umeå-tråden
Det blev en oannonserad runda till Hamptjärn idag. Jag, quid, marrero och Annika. Det var mycket varmt och mycket fint. Quid fullkomligt flög nedför backarna. Jag blev också otroligt impad av Annikas mod och teknik på cykeln. Marrero är Marrero, alltid grymt säker på hojen. Fick tyvärr inte så många foton. Nöjer mig med ett på quid när hon rullar ett drop, hon cyklade ju ur bild sist jag försökte fånga detta :)

IMG_0523.jpg

Umeå-tråden
quid skrev:
> Någon som vet om det finns någon cykelmek i stan
> som sitter på, eller skulle kunna tänkas sitta
> på, ett lager av diverse reservdelar till en
> Shimano Deore XT bakväxel...?

Vad behöver du?

Umeå-tråden
alidhojd skrev:
> quid skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som vet om det finns någon cykelmek i
> stan
> > som sitter på, eller skulle kunna tänkas
> sitta
> > på, ett lager av diverse reservdelar till en
> > Shimano Deore XT bakväxel...?
>
>
> Vad behöver du?

Bracket axle unit, den som är numrerad som nummer 2 i sprängskissen här: http://media.canyon.com/download/manuals/Manual_RD_M_773_EN.pdf (pdf-fil)

Umeå-tråden
Ganska sommarslött på tråden för tillfället, men jag tar ändå chansen och kastar ut frågan om det finns någon pepp på cykling idag. Just nu är det ju ganska grått ute, men smhi lovar finväder till kvällen. Jag tänker Röbäck el Umåker. Any takers?

Umeå-tråden
rufferto skrev:
> jag är med om det blir Röbäck/Umåker. Regnar
> just nu men hojta om det blir något idag eller
> imorrn.
>
> /Andreas

Debatten om huruvida man ska orka ta sig ut i gråheten är i full gång på fejjan (ytterst oklart varför vi inte har den här). Återkommer när beslut fattats!

Umeå-tråden
Det blev Gamlia ikväll. Gråheten gjorde att det kändes för långt till Röbäck idag. Vi ska ses vid Kvarnen kvart i sju om nån är pepp på lite blötrotscykling och trapphoppning.

Umeå-tråden
quid skrev:
> Karta: http://i50.tinypic.com/2e5o5sw.jpg

Tack tack. Jag var ute en sväng där på kvällskvisten och det var fint och härligt halkigt på rötter och stenar. En trilskande chain guide gjorde att trippen dessvärre blev kortare än planerat. Tog äventyr en Obbolarunda tidigare idag. Det finns en del gottiga stigar att roa sig med där också.

Umeå-tråden
Roy Mance skrev:
> quid skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Karta: http://i50.tinypic.com/2e5o5sw.jpg
>
>
> Tack tack. Jag var ute en sväng där på
> kvällskvisten och det var fint och härligt
> halkigt på rötter och stenar. En trilskande
> chain guide gjorde att trippen dessvärre blev
> kortare än planerat. Tog äventyr en Obbolarunda
> tidigare idag. Det finns en del gottiga stigar att
> roa sig med där också.

Det vore grymt om du ville tipsa lite om var det finns goa stigar i Obbola. Alltid fint att få cykla vid havet en solig dag.

Umeå-tråden
Om inte arbetsdagen, och flykten efteråt till Baggböle, helt tar ut sin rätt tänker jag mig nog en sväng ut till Röbäck ikväll, antagligen kring sjusnåret. Om det är någotsånär torrt tänker jag att det är kul att rulla hällar om man hittar dem. Sällskap är trevligt!

Umeå-tråden
Ah sorry, trodde inte att det fanns någon pepp, så jag for ut och hängde på berg till fots istället. I morgon eftermiddag blir det nog dock en tur till Röbäck. Återkommer om tid!

Umeå-tråden
Jackson skrev:
>
> Det vore grymt om du ville tipsa lite om var det
> finns goa stigar i Obbola. Alltid fint att få
> cykla vid havet en solig dag.

Jag har tyvärr inga supertips, vi virrade mest runt efter stigarna på en orienteringskarta.
Varenda stig värd att nämnas finns ju nämligen med och man lär sig snabbt vilka stigmarkeringar man ska skippa. Mitt tips blir väl kanske att skaffa en sån karta då :)

Umeå-tråden
Det blir en tur på Röbäck idag runt tre-snåret. Orkar vi kör vi nog över till Hässingberget och Umåker också. Just nu är det jag och Annika. Det blir nog ett lugnt och trivsamt tempo. Hör av er om pepp finnes så möts vi upp vid Röbäcks IP!

Umeå-tråden
Blev det ngn tur idag? Jag var borta och köpte träd (känns bra att skriva det) så det funkade inte för mig idag, men någon gång innan jorden går under lär jag ju titta på forumet i god tid innan så jag kan haka på och få tips på nya stigar :)
Ifall någon är peppad så imorrn em/kväll (alltså torsdag) tänkte jag fara en sväng kring Röbäck

Umeå-tråden
En tur blev det, och den var go! Jag tror vi lyckades pricka in de flesta guldkornen i Röbäck idag.

Vi testade lilltrappen,

IMG_0585.jpg

Kullerstenarna innan hällrajden (som var för kul för att hamna på bild),

IMG_0587.jpg

stenbacken efter ryssvändan, och skräckhällan

IMG_0586.jpg

Avslutade med hopp och lek på vägen tillbaka.

MKT imponerande kört av mitt sällskap. Grymt kul med grymma brudar!

I morgon ska jag slöäta middag på stan, men jag är lite pepp på AW-cykling på fredag om det finns andra hugade.

Umeå-tråden
Jag åker till bygdsiljum och cyklar downhill på lördag! kan rekommenderas, sambon cyklade med sin trance x för några veckor sedan och hade sjukt kul. Man behöver inte oroa sig att inte cykeln räcker till.

Umeå-tråden
@Jackson: Sugen, men jag har bokat upp mig på en monster-springning imorgon så det kommer inte finnas nån cykling kvar i kroppen efter det... Men till helgen är jag nog på för en tur!

Umeå-tråden
Ah, fasen då! Monsterspringning låter oroväckande :). På lördag ska jag på galej kl 15. Kanske hinns en tur innan det, men är det väldigt fint väder hade jag nog tänkt slappa i Baggböle. På söndag är jag dock pepp som tusan. Marrero och jag har snackat om en tur längs Öreälven från Bjurholm och till Tallbergsbroarna (nytt försök, nu förhoppningsvis med mindre översvämmningstendenser).

Tillbaka
Topp