Umeå-tråden

Umeå-tråden
Skulle så gärna marran men tydligen måste man jobba ibland säger min chef :(

Är gräsänkling i helgen så lördag kl 19 skulle jag gärna ta en sväng. Nu förstår jag att de flesta normala människor gör annat på en lördag kl 19 men man kan ju alltid försöka!

Umeå-tråden
Jag sitter i vanlig ordning och surar över att jag har ett annat liv än cykling och därmed inte kan cykla hele tin, men lördag. Jag tänker en relativt tidig avfärd ngnstans så att jag får cykla mkt innan jag måste hem och klä upp mig till tänderna. Jag räknar kallt med fantastiskt sensommarväder!
Vad finns det för preferenser?

Umeå-tråden
Jag sitter och F5:ar pakettrackingen. OM jag får hämta ut ett paket imorgon kör jag också gärna Tavelsjö på lördag. Annars får jag väl nöja mig med långpass landsväg...

Umeå-tråden
Skönt. Jag tänkte att OM jag nu får min bakväxel (den hade inte kommit idag eller) kan man plocka av växel, hölje och reglage från cannondalen och bara haka på din hoj till exempel, eller så lånar du hela hojpan

Umeå-tråden
Jahaja, vad är dealen imorn? Tid? Vilka ska med? Jag har lloyd, men inget cykelställ. Det betyder att jag får plats med 3 pers och 3 cyklar. Jag vill nog sova till halv åtta om det är ok för övriga. Avfärd halv nio, eller blir Marran helt övervänt då? :)

Umeå-tråden
Ja, vad är dealen. Bygdsiljum har ju öppet liften också annars, det skulle ju också kunna vara kul. Jag har en Helmut, 2 pers + cyklar ryms i vanlig ordning.

Sova till halv åtta, jag känner mig upprörd och kränkt. Blir det avfärd halv 9-9 då?

Umeå-tråden
Jag vet att Marrero är peppad på Bygdsiljum. Jag är rädd för liften där, men jag är ju van att vara rädd så det är ju inget nytt under solen. Vore helt klart kul att testa nåt nytt.

Alltid nöjd när jag lyckas kränka någon, det är alltför sällan :). Jag kan sitta spikad vid ratten halv nio. Liften lär väl inte öppna förrän tio hur som, för visst är den öppen? Jag ska googla nätet och kolla

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Jepp, kl 10
> http://bygdsiljumdownhill.se/

GREAT!

Jag är också pepp på AW, men idag blir det av sådan art som inkluderar öl och operahäng. Oj vad jag är finkulturell nuförtin.

Och quid! Du får naturligtvis ta Marrans lånehjälm och mina sämst-armbågsskydd! För visst hänkar du även om det blir byggsiljum??

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Umm, vad hände med Tavelsjö..?

Bygdsiljum alltså.. hur länge har barnen tänkt leka i bikeparken i så fall? Jag är i något av tidsnöd, både vad gäller att fixa till hojen ikväll och att komma hem i tid imorgon (ska tydligen vara värdinna för nån sorts middagsbjudning här hemma).

Umeå-tråden
Quid! Jag måste vara hemma till typ fem, så om vi två är i tidsnöd och övrig är lite sega i avslutningen så kan vi åka lloyd du och jag.

Men, bara för att vara på det klara så är jag inte av på Tavelsjö. Jag är på varthelst folket dikterar att vi ska fara.

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Man kan ju cykla i Tavelsjö på söndag annars. Fast jag kan köra Tavelsjö imorgon också, och något annat på söndag, det spelar inte så stor roll. Tyckte mest det vore kul att kolla in Bygdsiljum

Umeå-tråden
Bygdsiljum funkar absolut, även om jag väl blir totalt skräckslagen av tanken :) Bara det går att komma hem i tid (gärna redan vid 16) och jag får låna skydd och hjälm av er.

Umeå-tråden
skydd kirrar vi quid. det tar en timme att köra från bygdsiljum till umeå. Kör man hem när liften stänger är man hemma kl 17, men det är ju inte säkert att vi orkar hålla ut till dess om vi är där när de öppnar. I övik hade jag dock gärna fått åka två timmar till :) fast då hade jag helt säkert stått på huvet 119 av minutrarna.

Jag vet ju att Marrero är pepp på bygdsiljum och att hon lurar lite på bikeboost. Om vi far och kör dh så kan vi nog övertala henne att skippa xc-loppet. Det tycker jag är värt.

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Jackson skrev:
> Jag vet ju att Marrero är pepp på bygdsiljum och
> att hon lurar lite på bikeboost. Om vi far och
> kör dh så kan vi nog övertala henne att skippa
> xc-loppet. Det tycker jag är värt.

Ja det talar ju helt klart till fördel för DH. Så visst, jag är på. Men det ska till en meksession innan jag kan ge 100% klartecken.

Umeå-tråden
quid skrev:

>
> Ja det talar ju helt klart till fördel för DH.
> Så visst, jag är på. Men det ska till en
> meksession innan jag kan ge 100% klartecken.

Men, visst har du fått din bakväxel, eller är posten cp?

Umeå-tråden
Jackson skrev:
> Men, visst har du fått din bakväxel, eller är
> posten cp?

Jo alldeles nyss. Men den ska monteras på cykeln också. Och helst fungera :)

Umeå-tråden
quid skrev:
> Jackson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men, visst har du fått din bakväxel, eller
> är
> > posten cp?
>
> Jo alldeles nyss. Men den ska monteras på cykeln
> också. Och helst fungera :)

Ja då var det ju det förstås... :)

Umeå-tråden
Grusove skrev:
> Jag är lite halvskeptisk när jag tittar ut men
> du kan ju slå en pling om du reder ut din växel
> och bestämmer att du vill ut och snorkla i
> skogen.

Jag minns en gång när du hånade mig blå för att jag inte ville ge mig ut i spöregn. Jag vill minnas att det hånet var ganska effektivt och att det var mkt roligt runt nydala, och att jag transformerades till en blackmetallist :). Heee dig ut nu.

#hon-som-sitter-och-rättar-uppsamlingstentor-och-är-så-uttråkad-att-hon-skriver-inlägg-i-trådar där-hon-inte-ens-är-delaktig-dvs-borde-helt-klart-heee-sig-hem

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Mitt första inlägg på happymtb, lite nervöst :D

Tänkte börja cykla MTB för att hålla igång kroppen lite. Racer vart lite trist för egen smak, vilket gjorde att man inte tog sig iväg och tränade så mycket som man borde. Men jag hoppas och tror att MTB ska passa mig bättre. Har beställt en hardtail som jag förhoppningsvis får nästa vecka.

Kände inte till dessa happyrides när jag beställde cykeln, men hittade tråden och har skummat igenom lite och det ser ju väldigt kul ut. Såg att min granne varit med på ett par happyrides i sommar. Man kanske vågar hänga med någon gång.

Cyklar ni året runt? Och om ni gör det, vart cyklar ni när det är metervis med snö ute?

Umeå-tråden
Hojen ser ut att vilja funka nu, det regnar lite mindre och rötterna är precis nyslemmade. Dessutom är ölen som godast när man precis kletat geggan från ansiktet, jag säger att det är en go!

peken: Välkommen hit! Mtb är roligare, så är det bara :) Det är bara att dyka upp på någon ride, säg till innan så förlägger vi den på ett något mer nybörjarvänligt ställe. Vi väntar alltid in, ingen lämnas i skogen.

Jag cyklar året om, det brukar finnas lite upptrampad stig på Gammlia där man kan sno runt, det brukar räcka till ungefär en timmes cykling. Var försiktig bara och lyft cykeln över skidspåren, annars blir längdsvettona ledsna

Umeå-tråden
Bakväxeln sitter på plats, så jag anmäler mig för cykling imorrn. Det verkar finnas mest pepp på DH? Så om ingen har invändningar blir det väl det.

Umeå-tråden
Hej peken! Välkommen hit. Häng gärna på när det passar!
Sällan det blir happyrides på vintern, men jag brukar försöka cykla nån gång i veckan året runt. Förutom Gammlia så kan man hitta en del skoterspår som funkar att cykla runtom stan. Vid Grössjön och på älven t.ex. Vid Nydalasjön blir det några upptrampade stigar som också är cyklingsbara ibland, beroende på snökvalitet.

Umeå-tråden
Kung! Då säger vi DH! Vilka blir vi? Som jag räknar nu ser det ut som att vi är fyra: Jag, Marran, Marero och Quid. Om vi tar Quids cykelställ får vi plats alla i Lloyden. Det blir väl bra? Enda är att vi måste bestämma tid för hemfärd så att alla blir nöjda.

Umeå-tråden
Eftersom jag uppenbarligen är värdelös så måste jag utnyttja mattan för lite panikmek i morgon bitti. Ska försöka dra mig ur sängen kl sju. Jag hoppas fortfarande att vi ska kunna dra halv nio. Hör av mig Imorn!

Tillbaka
Topp