Umeå-tråden

Umeå-tråden
Stok skrev:
-------------------------------------------------------
> Om inget oförutsett händer på jobbet imorgon
> så siktar jag på en lamptur. Någon som är
> intresserad? Spelar inte så stor roll var.

Jag måste nog banga kvällens cykling. Har en helt satanisk träningsvärk i röv och lår. Fick tidernas kramp på väg uppför Gamliabacken i morse... Jag tror att kröppen tarvar mjukstart i termer av klättring och trappmaskin ikväll. I morgon har värken förhoppningsvis lagt sig, då vill jag gärna cykla! Jag tänker antingen Umåker, Hamptjärn med gula leden, eller Gamlia.

Umeå-tråden
Jackson skrev:
> Jag måste nog banga kvällens cykling. Har en
> helt satanisk träningsvärk i röv och lår.

Man blir nyfiken på vad de "östtyska benövningarna" var för nått? Dom verkar effektiva!

Skulle gärna haka på en lamptur då jag har den upplevelsen ogjord. Dock tycker min tumme annorlunda. Den är blå och vill inte cykla stig för tillfället...

Umeå-tråden
Ruggen skrev:
> Jackson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag måste nog banga kvällens cykling. Har en
> > helt satanisk träningsvärk i röv och lår.
>
> Man blir nyfiken på vad de "östtyska
> benövningarna" var för nått? Dom verkar
> effektiva!
>
> Skulle gärna haka på en lamptur då jag har den
> upplevelsen ogjord. Dock tycker min tumme
> annorlunda. Den är blå och vill inte cykla stig
> för tillfället...

Kortfattat innebar de hopp i motlut som gör att jag förstår att DDR-borna knaprade piller på löpande band. För mig är det dock för sent för piller, jag behöver en bensåg för att ända detta lidande.

Jag tycker att du ska hänga med nästa måndag, då kanske jag ställer upp med ett par öst-öst-tyska övningar :). Synd på tummen! Antar att det är från Övikskraschen? Surt! Hoppas att den läker fort!

Umeå-tråden
bortom12e skrev:
> Hallå!
> Någon som ska köra bil till umeå br från
> ålidhem eller omnejd, och har plats för
> mig+cykel? =)

Ska köra men är osäker på hur många cyklar mitt biltemaställ tar...

Umeå-tråden
Jag kommer att köra från Haga tror jag iaf. Jag har inget cykelställ men det får plats två cyklar i bilen. Om Marero är frisk tar hon upp andra platsen, annars kan skjuts erbjudas från ÖK.

Umeå-tråden
@Jackson. Det var länge sedan jag hade någon träningsverk att tala om så jag borde nog lämna min komfortzon och testa ett DDR-pass!
Japp, tummen är en souvenir från Övik men den borde vara i körbart skick till UMBR.

Umeå-tråden
Stok skrev:
> Då tar jag en lite kortare solotur idag som
> uppvärmning inför morgondagen!

Ferplekt. Torsdagscykling i Umeträsk imorgon alltså. Jag föreslår att vi ses vid halvsju nånstans. Får vi med oss fler? Var vill folket cykla?

Umeå-tråden
olli skrev:
> Nån som sitter på ett par bussningar till en Fox
> RP2?
> Mitt ena par är lite väl slitna, och det känns
> suboptimalt att köra helstelt på UmBR på
> söndag. :)

Helvete så dåligt. Jag skruvade loss dämparen igår och plockade bort de slitna bussningarna för att ta dem till jobbet idag. Tanken var att jag skulle plåta samt mäta dem för att vara helt säker på att beställningen av en ny uppsättning skulle bli 100% foolproof.

Och vad händer? Jo, när jag kommer till jobbet är de inte i väskan. Här hemma är de inte heller. Jag har alltså lyckats slarva bort dem.
Konklusion kolon. Inget upplägg är 100% foolproof – mot avgrundsdjup mänsklig inkompetens finns inga botemedel.

Umeå-tråden
olli skrev:
> olli skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nån som sitter på ett par bussningar till en
> Fox
> > RP2?
> > Mitt ena par är lite väl slitna, och det
> känns
> > suboptimalt att köra helstelt på UmBR på
> > söndag. :)
>
> Helvete så dåligt. Jag skruvade loss dämparen
> igår och plockade bort de slitna bussningarna
> för att ta dem till jobbet idag. Tanken var att
> jag skulle plåta samt mäta dem för att vara
> helt säker på att beställningen av en ny
> uppsättning skulle bli 100% foolproof.
>
> Och vad händer? Jo, när jag kommer till jobbet
> är de inte i väskan. Här hemma är de inte
> heller. Jag har alltså lyckats slarva bort dem.
> Konklusion kolon. Inget upplägg är 100%
> foolproof – mot avgrundsdjup mänsklig
> inkompetens finns inga botemedel.

Ämen fysatan vad irriterande! Fickor? Skor?

Umeå-tråden
Jahapp, inte det mest gästvänliga vädret idag, men det ser ut att klarna liiite mot horisonten :). Finns det fortfarande pepp på cykling ikväll? Preferenser för plats? Lär ju vara halt som satan mest överallt med hällar. Jag kan tänka mig Gamlia, där kan man halka runt på rötter och stenar och det är ju kul :).

Umeå-tråden
Hahaha lyckades byta bort pass på jobbet så jag hänger med till Ö-vik den 20'e! Så länge som kroppen är hel, quid jag tror jag drog på min en spricka i revbenet blir bara mer och mer ajaj :( Så jag hoppas tävlingen blir av på söndag... nu när man fått tag i en dämpare och allt.

Umeå-tråden
snobbo skrev:
> Hahaha lyckades byta bort pass på jobbet så jag
> hänger med till Ö-vik den 20'e!

KUNG!

Umeå-tråden
snobbo skrev:
> Hahaha lyckades byta bort pass på jobbet så jag
> hänger med till Ö-vik den 20'e!

Kul!!

> Så länge som
> kroppen är hel, quid jag tror jag drog på min en
> spricka i revbenet blir bara mer och mer ajaj :(
> Så jag hoppas tävlingen blir av på söndag...
> nu när man fått tag i en dämpare och allt.

Ajaj! Att dirtbanan kan vara så hård. Krya! Hoppas du kan stå på startlinjen på söndag ändå.

Umeå-tråden
Jackson skrev:
> Jahapp, inte det mest gästvänliga vädret idag,
> men det ser ut att klarna liiite mot horisonten
> :). Finns det fortfarande pepp på cykling
> ikväll? Preferenser för plats? Lär ju vara halt
> som satan mest överallt med hällar. Jag kan
> tänka mig Gamlia, där kan man halka runt på
> rötter och stenar och det är ju kul :).

Det låter bra, jag är på!

Umeå-tråden
Toppen! ska vi ses vid kvarnen kl halv sju? Ruggen har även snackat om att det är bra att träna teknik vid gamla dansbanan. Jag har ingen aning om hur man gör, men jag är peppad på att lära mig att lyfta upp bakhjulet på saker. Vi kan ju alltid testa när vi blitt trötta av att cykla stig.

Umeå-tråden
Mycket bra tur, tack för stigvisningen!
gammlia.jpg

Umeå-tråden
Ha ha, grymt med GPS-kartan! Vi rörde oss ändå mer än jag trodde! Men det finns klart en del tomma hål i den där lilla skogsdungen som vi inte bevistade :). Det var kul! och blött :)

Inga actionbilder idag, men väl en fin utsikt. Mariedalen by night

bild1.jpg

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Reservdämparen är försvunnen men nu ska ni få höra. Felet är lokaliserat men ej åtgärdat tyvärr. Pumpar upp dämparen och lägger den i vatten. Läcker kraftigt rakt ut genom dämparen, alltså rakt genom det yttre höljet. Det har gått hål i kolfibern. Var detta av kraschen som kostade mig ett revben, nej! Då hade jag inte tagit mig hem då dämparen är tom på mindre än tio minuter. Vad är det då som har hänt, jo jag tappade en insektsnyckel på dämparen när jag skulle ta lös sadeln, det räckte alltså. Med risk för att skriva i affekt men satans jävla skit kolfiber, ge mig stål!!!

Dessvärre känns det som att mitt reklamtionsärende kommer gå käpp rätt åt hel?&%#!

Umeå-tråden
WTF?! Ska det verkligen vara så känsligt? Tycker ändå det borde gå som reklamation, grejerna ska väl ändå tåla att användas - om den pajar av en sketen nyckel så lär inte hållbarheten i skogen vara mycket bättre.
Surt, hoppas du kan få fatt på ny dämpare snart nog.

Umeå-tråden
snobbo skrev:
> Reservdämparen är försvunnen men nu ska ni få
> höra. Felet är lokaliserat men ej åtgärdat
> tyvärr. Pumpar upp dämparen och lägger den i
> vatten. Läcker kraftigt rakt ut genom dämparen,
> alltså rakt genom det yttre höljet. Det har
> gått hål i kolfibern. Var detta av kraschen som
> kostade mig ett revben, nej! Då hade jag inte
> tagit mig hem då dämparen är tom på mindre än
> tio minuter. Vad är det då som har hänt, jo jag
> tappade en insektsnyckel på dämparen när jag
> skulle ta lös sadeln, det räckte alltså. Med
> risk för att skriva i affekt men satans jävla
> skit kolfiber, ge mig stål!!!
>
> Dessvärre känns det som att mitt
> reklamtionsärende kommer gå käpp rätt åt
> hel?&%#!

Jag förstår hur du känner! Se mitt inlägg för några veckor tillbaka angående en trasig baksving på en trek. Lycka till!

Umeå-tråden
Jag funderade på att fara ut och springa idag, men kan nog övertalas att ta en cykeltur istället :). Vilken tid hade du tänkt? Jag har lite saker att fixa under dagen, så jag skulle behöva fara ned på schtaan nu på förmiddan.

Umeå-tråden
Hoppas att ni fick en fin avslutande tur quid och Stok! Kan faktiskt starkt rekommendera att fortsätta gula leden efter tjälamarksberget och sen ta in på blå leden mot Rödäng. Det var jättefin stig! Visserligen kommer man ut på sorselevägen strax nedanför Hippologum, men man får en förvånansvärt lång fin körning dit med lätt nedförslutning i princip hela vägen. Många fina hällar och roligt stök!

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Well, det var fortsatt rätt blött men det blev en okej avslutning ändå, om än ganska mycket asfaltsrull.
Den blå leden är fin! Lagom småstökig :)

Och handen höll hela vägen? Hoppas den inte kommer ställa till problem under BR imorrn.

Umeå-tråden
Japp, och om man kör rakt fram vid ett ställe där den blå leden svänger höger så kommer man in på en gammal sträckning av Tavelsjöleden. Det var ganska mycket snöfällen när jag var där sist, men stigen var helt ok med något enstaka blöthål.

Umeå-tråden
Lars.E skrev:
> För alla er som tänkt komma och köra Höst
> Downhill i Ö-vik 20:e oktober så vill jag göra
> er uppmärksam på att vi fått förlängd lifttid
> den dagen.
>
> OBS ! _________ OBS !
>
> Lift 10-16 oktober 20:e
>
> OBS ! _________ OBS !
>
> Liften är gratis !

WOHOOOOO! Så jäkla grymt!

Umeå-tråden
Jag täntke ge mig ut och cykla ikväll. Blir dock efter kl 19. Vart är det minst blött tro? Eller är det lika jävligt överallt? Att det är blött och halt är en sak, men vill undvika att behöva cykla igenom pölar stora som insjöar mest hela tiden. :)

Tillbaka
Topp