Umeå-tråden

Umeå-tråden
Kung! Jag är lätt på röbäck på söndag! Ska höra med marran om vi kan ta lite spik av honom.

I morgon åker för övrigt jag, quid, AuL och en till tjej till övik. Ju fler som åker desto mer happy blir det. Häng på säger jag, det blir episkt roligt!

Umeå-tråden
Har en del långspikar kvar från förra omgången annars. Förhoppningsvis ska det inte krävas några fler avancerade byggen, men jag tar med en yxa också. Annars kan det nog räcka långt med några väl placerade stenar i de mindre surhålen.

Umeå-tråden
Nu har jag iaf två kilo spik ifall det skulle behövas :)

Idag tänkte jag och quid förövrigt hoppa och leka efter jobbet. Vi ska ses halv sex på Haga om nån är pepp på att hänka. Jag tänker att det blir lite dirthäng, men om quid har andra preferenser så kan det bli annat å.

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Jag tänkte ta med mig cykeln till Sörmjöle i helgen. Vi har stuga vid Brännäset. Är det någon här som vet ifall det finns några bra MTB stigar i det området? Själv har jag noll koll :) Men det blir förmodligen ändring på det.

Umeå-tråden
Lars.E skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska jag ta med en rulle bubbelplast till
> klippbranten nästa helg?
>
> geni ? ? ?
> Tacata ahhhhh, Tacabro...
> Jag fattar ingenting.

He he, Nä, jag behöver bara se Marero tjoa utför branten så ska det nog lösa sig :).

Geni för att Övik och hänget där är så kungligt, man blir så glad i själen av att få komma och åka med er.

En liten rapport från dagens tur till Övik.

Vi blev fyra brudar som drog iväg från Umeträsk: Jag, Quid, AuL och en ny tjej vid namn Marie. Lars.E hade lagt ut krokarna och hittat fatt på en hyrhoj till Marie, mkt bra!

Vi hade blivit lovade strålande väder. Mja, kallt och lite duggregn då och då, men det gjorde ju ingenting alls då får man ju privilegiet att få bli lite extra lerig och göra lite extra halkvurpor och det är ju aldrig fel. Jag lyckades även få två punkor inom loppet av en timme. Rekord. Kan även ha slagit rekord i långsamhet i att laga punka. Måste försöka hitta nån annan spetskompetens...

Hur som, grymt fin dag i parken. Idag såg vi inga huvudstående konster, men Lars E lyckades förvandla sig till luft när jag parkerat min beniga röv och hoj mitt i spåret, och det måste väl ändå räknas som en cirkuskonst?

Tusen tack för kungligt häng!

Här är lite bilder från dagen:

Först det obligatoriska självporträttet i liften. Denna gång lite mindre rädd och om möjligt ännu mer pepp.
IMG_1344.JPG

Sen lite stilstudier på finstigarna, eller ja, en av dem iallafall.
Marie
IMG_0168.jpg

och quid får posera
IMG_0172.jpg

IMG_0174.jpg

Avslutningsrunda på vita leden med Lars.E. Mkt fin utsikt och mkt fina hällar
IMG_0179.jpg

IMG_0182.jpg

IMG_0186.jpg

IMG_0189.jpg

IMG_0192.jpg

IMG_0193.JPG

IMG_0200.jpg

+1 jävel som ska få stryk nästa gång (inte cyklisten alltså, utan hällen). Next time Gadget, next time.

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Grymma bilder Jackson!! Fy fasiken vilken bra dag det var!

Jackson skrev:
> Idag såg vi inga
> huvudstående konster, men Lars E lyckades
> förvandla sig till luft när jag parkerat min
> beniga röv och hoj mitt i spåret, och det måste
> väl ändå räknas som en cirkuskonst?

Den manövern skulle man haft på film alltså!

Umeå-tråden
Vädret i morgon ser mer än lovande ut så självklart måste cykeln vädras (varit extremt dåligt med det senaste veckorna). Tänkte mig ut vid 09-tiden, målet är Hamtjärnberget med omnejd alt Röbäck (om guide medföljer).

Så om nån mer än jag har förmånen att vara ledig imorrn så haka på vetja!

Mitt mobilnummer finns i min profil om kontakt utöver happy önskas.

Umeå-tråden
tand skrev:
> shit vad fint det ser ut att vara i ö-vik. skäms
> lite för att jag inte lyckats ta mig dit ännu.
> nästa år.. nästa år!

Vi har ju 2 liftdagar till i höst så varför vänta till nästa år?
29:e SEPTEMBER KL 12,00-16,00.
20:e OKTOBER. Mer info om 20:e kommer senare.
Håll koll på http://www.facebook.com/HogaKustenBikePark

/Lars

Umeå-tråden
>Lars.E skrev:
>
> Vi har ju 2 liftdagar till i höst så varför
> vänta till nästa år?
> 29:e SEPTEMBER KL 12,00-16,00.
> 20:e OKTOBER. Mer info om 20:e kommer senare.
> Håll koll på
> http://www.facebook.com/HogaKustenBikePark
>
> /Lars

Fint! den 29 går bort för då har vi säsongsavslutning i bygdsiljumsbacken (mer info snart! och det var synd att det krockar)

Men den 20 oktober ska jag absolut försöka ta mig dit! *håller utkik på ansiktsboken*

Umeå-tråden
snobbo skrev:
> Vädret i morgon ser mer än lovande ut så
> självklart måste cykeln vädras (varit extremt
> dåligt med det senaste veckorna). Tänkte mig ut
> vid 09-tiden, målet är Hamtjärnberget med
> omnejd alt Röbäck (om guide medföljer).
>
> Så om nån mer än jag har förmånen att vara
> ledig imorrn så haka på vetja!
>
> Mitt mobilnummer finns i min profil om kontakt
> utöver happy önskas.

Med viss risk för att jag har väldigt trötta ben imorgon, så skulle jag kunna tänka mig en runda i Röbäck igen! Har ju varit där och snurrat några timmar idag och det var himla fint alltså. Borde ha bra nog koll för att kunna guida en sväng.

Umeå-tråden
Bra jobbat i skogarna idag!! Känns bra att vi kunde fylla igen några av de fulaste och djupaste blöthålen. Det var en väldigt kul runda som kändes ordentligt i benen. Tack för idag!

rbckstenstig.jpg

rbckspng.jpg

rbckss2.jpg

Umeå-tråden
Det är så fint i Röbäck nu alltså! Tackar för en trevlig tur idag.

Imorgon tisdag blir det en Röbäckstur igen - kvällstur med pannlampa! Start kl 18 från Röbäcks IP.

Så här fint var det i solskenet idag:
120924rbck.jpg

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Quid > Såg fint ut det där. Tack för senast också (tog ett par dagar att hämta andan). Är lite småsugen på att haka på imorrn. Har ingen pannlampa men det är typ fem minuters väg dit så kan ju vara kul att haka på en stund.

Umeå-tråden
Tack för alla fina Röbäcksbilder! Jag insåg just att jag inte varit där sedan i våras, vilket ju är riktigt korkat. Det tjusiga spången, var är den?

Umeå-tråden
rufferto: Klart du ska haka på, det lär väl gå att köra nästan en timme iaf innan det blir för mörkt.

olli: Om du också hakar på imorgon så kommer du få se den :) Spången hittas längs det gröna spåret.

Umeå-tråden
Hej!

Nu på lördag 29 sep är det säsongsavslutning i Bygdsiljumsbacken! Liften går som vanligt mellan kl 10-16. Däremellan någon gång ska det hinnas med plojtävling för den som är sugen! Grillarna kommer också vara tända om man känner för att ta med sig något grillbart.

Nu är nästan hela dragningen av svarta leden färdig, (dom första 60 m är än så länge inte helt bestämda..) Man får gärna provcykla men det rekommenderas att reka leden innan så man vet vad som väntar.

Liftkort 100 kr

Hoppas vi ses!

20120818-_MG_6837.jpg

Umeå-tråden
Meh, hade du redan använt ljushuvud-vitsen Jackson. Den drog ju jag till med i Dagens Bild-tråden och trodde jag var originell :(

Det var en skojig tur, men det känns att man är ovan mörkercyklingen. Det lär väl lossna efter några fler pannlampspass. Tack för ikväll!

Senast ändrad:
Umeå-tråden
quid skrev:
> Meh, hade du redan använt ljushuvud-vitsen
> Jackson. Den drog ju jag till med i Dagens
> Bild-tråden och trodde jag var originell :(
>
> Det var en skojig tur, men det känns att man är
> ovan mörkercyklingen. Det lär väl lossna efter
> några fler pannlampspass. Tack för ikväll!

Ha ha ha, ja, tur att jag inte upprepade mig och körde i samma hjulspår (ehe) där. Dubbelpostning bidde det iaf :).

@Tand: Grym bild! Det är så sjukt synd att avslutningshelgen i Bygdsiljum och Övik krockar!

Umeå-tråden
tand skrev:
> Hej!
>
> Nu på lördag 29 sep är det säsongsavslutning i
> Bygdsiljumsbacken!

Vågar man sig dit som gammal xc-farbror? Planerar att befinna mig i byn (hälsar på svärfar) men det vore kul smita ifrån och kika på backen :)

/Johan

Umeå-tråden
Jackson: ja verkligen, men kul att det finns fler anläggningar att välja på. Kanske synkar vi bättre nästa år :)

Jojje: det är klart du gör, Kom o säg hej och ta ett prov åk!

Tillbaka
Topp