Umeå-tråden

Umeå-tråden
Är det ok att jag blir upphämtad? Är i nordingrå, men andra ska ju åka hem tidigare i den. Jag är i salsberg. Det är p vägen. Kan cykla till rotsidan, men behöver skjuts hem. Funkar det?

Umeå-tråden
Tusen tack för den finaste septemberdagen i mannaminne! Så sjukt fint att få hänga på Rotsidan med ett så sjukt fint gäng och i så fenomenalt fint väder. Här kommer lite kort från dagens tur, som ju innehöll mängder av total glassighet...
IMG_1311.JPG

IMG_1315.JPG

IMG_1313.JPG

IMG_1331.JPG

IMG_0146.JPG

Lite trial
IMG_1308.JPG

IMG_0149.JPG

Ganska många fikapauser
IMG_0153.JPG

Och en hel del mekpauser, som gav upphov till ännu fler fikapauser.
IMG_1300.JPG

Bättre än så kan man väl inte ha det?

Tusen tack alla, fantastiskt kul att få hänga!

Oh! Jag glömde ju den bästa avslutningen: att bli totalt överimponerad av Lars.E:s mästerliga stå-på-huvet-skills!

IMG_1327.jpg

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Jahapp, ny vecka, nya cykelmöjligheter. I dag är jag lat, och i stort behov av att göra något åt bombnedslaget som tydligen ska gömma min lägenhet nånstans, men imorgon vill jag cykla. Jag och Marero snackade om att fara ut till Röbäck om vädret inte är alltför överjävligt. Ju fler folk härifrån desto mer Happy blir det. Jag tänker runt sex-halvsju-snåret och att lampan får följa med.

På lördag har jag och Quid förövrigt snackat om att åka till Övik och leka i parken. Det blir hur kul som helst, fler borde hänga på tycker jag!

Umeå-tråden
Hade gärna hängt på men saknar ännu lampa...någon som vill ta en tur lite tidigare, runt 5? Om vädret tillåter dvs! En annan sak; finns det några hällrika/halvsnälla leder häromkring som är kul? Har cyklar grössön mm hittills men det har varit lite för svampigt/rotstökigt för min smak så jag söker något torrare med lite mer flow !

Umeå-tråden
vilm skrev:
-------------------------------------------------------
En annan sak;
> finns det några hällrika/halvsnälla leder
> häromkring som är kul? Har cyklar grössön mm
> hittills men det har varit lite för
> svampigt/rotstökigt för min smak så jag söker
> något torrare med lite mer flow !

Jag tycker att hällarna bakom hamptjärnsstugan är superfina. De är väldigt snälla och flowiga, men inte så långa. Följ gul led bakom stugan till "andra berget" (som mot 363:an), där finns mkt fina hällar. Kan generellt rekommendera tavelsjöleden till hampis, mkt fin särskilt på tillbakavägen då det lutar svagt svagt utför hela vägen.

Umeå-tråden
vilm skrev:
> Tack för tipset!:) Blir en tur dit imorrn då!

Det tycker jag! Jag tror att enklaste vägen till hällarna på "andra berget" är att cykla vägen uppför backen (efter stugan, går ju en sjukt jobbig back till stugan också) till höger. Tror att leden är skyltad därifrån. Annars är det vänster efter träbron och nedför en ganska stenig backe och sen håller du vänster igen. Du kan hålla "uppåt" när stigarna delar sig. Du kommer att komma till en grusväg som du kör över rakt fram. Sen tror jag det bara är att följa gul led. Det kan vara värt att stanna när du är på toppen på de bortre hällarna och köra tillbaka. Tydligen ska det vara ganska rejält stökigt på ansidan. När du ska hem från Hampis är det fint att köra över hällarna på "första berget" till höger om stugan om du har ryggen mot stan, typ nedanför grillplatsen eller till höger om denna. Du kommer att komma ut på hemleden hur som helst. Ha en fin tur!

Umeå-tråden
Jackson skrev:
> Tusen tack för den finaste septemberdagen i
> mannaminne! Så sjukt fint att få hänga på
> Rotsidan med ett så sjukt fint gäng och i så
> fenomenalt fint väder. Här kommer lite kort
> från dagens tur, som ju innehöll mängder av
> total glassighet...
>
>
>
>
>
>
> Lite trial
>
>
>
> Ganska många fikapauser
>
>
> Och en hel del mekpauser, som gav upphov till
> ännu fler fikapauser.
>
>
> Bättre än så kan man väl inte ha det?
>
> Tusen tack alla, fantastiskt kul att få hänga!
>
>
> Oh! Jag glömde ju den bästa avslutningen: att
> bli totalt överimponerad av Lars.E:s mästerliga
> stå-på-huvet-skills!
>
>
Otroligt imponerad av Lars, denna cirkusbetonade sida av honom kände jag inte till, men det är klart att ska man klara av att meka Opel och dylikt kan det komma väl till pass med sånda här färdigheter, för att byta glödlampa t.ex.

Umeå-tråden
Jag försöker dyka upp i Röbäck också.

Här är lite film från I20-dirten förra veckan (ljudet blev lagomt störigt osynkat när happy komprimerade om filen):

Umeå-tråden
Skulle vara kul att haka på ut nån gång, men det är sällan det passar när man har en 2 åring och en 4 åring. Kanske ska ta med dom i chariot vagnen! ;) Imorgon är det simskola för 4 åringen så tyvärr funkar det inte för mig då heller.

Vad kör ni med för lampor? Tips på en bra, billig lampa att fästa på hjälmen mottages :)

Umeå-tråden
Saxat från lagsidan: "Underlaget är mestadels snabbt och lättåkt med ett mindre antal mer tekniska partier."

Låter inte precis som rötter, stenar och klippor hela tiden. Jag vill inte verka gnällig, men risken för besvikelse är stor om man inte har sanningsenlig reklam. Antingen blir stökcyklisterna besvikna om det är som de skriver, eller så blir snabbcyklisterna besvikna om det är som du skriver.

Ang. ikväll:
Jag kan nog tänka mig en tidig tur Jon, om det även innebär en tidigare hemfärd. Kom iväg bra till jobbeet så jag kan nog smita lite tidigare, och då hinner jag ge hojen lite kärlek efter cyklingen också

Umeå-tråden
Marran och Jon, då slår jag en pling när jag är på g, så ser vi om det går att mötas upp på röbäck. Go tur!

@Peken: Jag köpte min MagicShine på dealextreme men den skickades från england så det tog int så värst lång tid alls att få den. Kan vara värt att kolla varifrån lampan skickas alltså.

Umeå-tråden
Vad gäller dealextreme: Av någon anledning tycks närapå allt vara slutsålt i deras lager i England.
Beställer man från Hongkong tar det typ 2 veckor-1 månad att få dem, finns en liiiten risk till fördröjning och prispåslag om tullen lägger vantarna på paketet i Sverige.

Umeå-tråden
Var brukar ni träffas upp på Röbäck, vid idrottsplatsen? Jag skulle kunna cykla tidigare men jag är sugen att testa lite pannlampscykling och jag har nog inte orken att cykla en långtur.

@Jackson, ska vi bestämma en tid? Den gyllene medelvägen, kvart över sex?

Umeå-tråden
Jo just det ja, jag håller på och försöker peppa upp en ny tjej att börja cykla med oss i Umeå (ny i Umeå, dock ej ny på cykel). Tänkte lura med henne till Övik på lördag. Problemet är att hennes gamla hoj blivit stulen och att hon därför står helt cykellös. Vet att chansen är liten, men måste ändå fråga, finns det någon som kan tänka sig att låna ut en cykel till henne? Hon är 165 cm lång.

Umeå-tråden
Bump. Mötesplats och tid ikväll?

Muntis skrev:
> Var brukar ni träffas upp på Röbäck, vid
> idrottsplatsen? Jag skulle kunna cykla tidigare
> men jag är sugen att testa lite pannlampscykling
> och jag har nog inte orken att cykla en långtur.
>
>
> @Jackson, ska vi bestämma en tid? Den gyllene
> medelvägen, kvart över sex?

Umeå-tråden
Muntis skrev:
> Bump. Mötesplats och tid ikväll?
>
> Muntis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Var brukar ni träffas upp på Röbäck, vid
> > idrottsplatsen? Jag skulle kunna cykla tidigare
> > men jag är sugen att testa lite
> pannlampscykling
> > och jag har nog inte orken att cykla en
> långtur.
> >
> >
> > @Jackson, ska vi bestämma en tid? Den gyllene
> > medelvägen, kvart över sex?

Kung! Jag, Quid och Marero bestämde via annat socialt forum tiden till 18.30. Jag hämtar Marero vid 18.10. Kan bli tight att hinna ut till 18.15 från haga, men vi ska va så snabba som möjligt! Vi parkerar på Röbäcks IP så ses vi där? Kul att du hänger på, tror säkerligen att du får vänta på mig och int tvärtom :)

Tillbaka
Topp