Umeå-tråden

Umeå-tråden
Är det is på både ramen och oket? Jag har en liten samling adaptrar, frågan är bara vilken som passar

tand skrev:
-------------------------------------------------------
> hej!
>
> tänkte kolla med er happyfolk om nån här har en
> adapter till skivbroms som inte är postmount
> liggandes?
>
> tänkte försöka sätta ihop min gamla rm7:a som
> en lånehoj att ha i bygdsiljum och fick tag i nå
> gamla skivbromsar som inte har postmount på oket
> men hittar ingen adapter hemma..
>
> alternativt om nån har en frambroms liggandes som
> dom kan tänka sig att sälja?

Umeå-tråden
There is a new Radon in town!

Får se om man hinner montera ihop det sista ikväll. Med begynnande halsont så ska jag kanske ändå inte ut och träna. Får hoppas det är borta till imorgon, så man kan ut och lufta den lite.

Bilagor

• 7948378248_0a07b14722_z.jpg
    7948378248_0a07b14722_z.jpg
    62.7 KB · Besök: 36
Umeå-tråden
Kul med ny cykel!

Jag såg att du tänkte använda den till vardags, så tänk på att anteckna ramnumret, skaffa ett ordentligt SSF-godkänt lås, och lås alltid fast den i något.

Umeå-tråden
Aristoteles skrev:
> Hur är backen i Övik? Tänkte köra imorrn men
> tack vare posten så har jag inte fått mina skydd
> i tid utan får nöja mig med hjälm, brillor och
> dumhet.

Jag har lite "gammskydd" med mig i bilen som du kan få låna mot en mer eller mindre obefintlig ersättning.
Skicket på backen är ungefär som för 2 veckor sedan. Vilket är helt OK.
Jag känner mig lite för jävig för att uttala mig om backen i övrigt. Så det hoppas jag att andra kan ta med dig.

Umeå-tråden
Lars.E skrev:
> Aristoteles skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur är backen i Övik? Tänkte köra imorrn
> men
> > tack vare posten så har jag inte fått mina
> skydd
> > i tid utan får nöja mig med hjälm, brillor
> och
> > dumhet.
>
> Jag har lite "gammskydd" med mig i bilen som du
> kan få låna mot en mer eller mindre obefintlig
> ersättning.
> Skicket på backen är ungefär som för 2 veckor
> sedan. Vilket är helt OK.
> Jag känner mig lite för jävig för att uttala
> mig om backen i övrigt. Så det hoppas jag att
> andra kan ta med dig.

Det vore toppen ska du cykla imorrn?

Umeå-tråden
Stok skrev:
> Kul med ny cykel!
>
> Jag såg att du tänkte använda den till vardags,
> så tänk på att anteckna ramnumret, skaffa ett
> ordentligt SSF-godkänt lås, och lås alltid fast
> den i något.

Jag har en skeppshult som jag kommer ha mest till vardags. Min radon kommer jag ha till och från jobbet ibland och det är vad jag menar till vardags. På jobbet har vi ett cykelförråd där jag även låser den. Alternativt tar upp den på kontoret :)

Umeå-tråden
Aristoteles skrev:

> Det vore toppen ska du cykla imorrn?

Jag ska cykla.
Tar med extra skydd i bilen.

Umeå-tråden
Lars.E skrev:
> Aristoteles skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Det vore toppen ska du cykla imorrn?
>
> Jag ska cykla.
> Tar med extra skydd i bilen.

Kung!
Jag tänkte vara där vid 12 tiden. Har en grön cykel och bil samt vit hjälm.

Umeå-tråden
Grusove var härligt generös och erbjöd sig att låna ut en gaffelpump, men nu lyckas jag inte få fatt i honom, Är det någon annan som har och kan tänka sig låna ut? Finns det annars att köpa här i Umeå måntro? Det kliar i cykelfingrarna, bara tanken på ytterligare en cykellös vecka gör mig tämligen missnöjd

Umeå-tråden
Ah! Det skulle inte vara möjligt att komma förbi fram och tillbaks imorgon när det passar dig?
(såvida du inte bor allt för perifert) Givetvis enbart om detta ej är anfäktande/stressigt särskilt med tanke på att du ska resa bort.

Umeå-tråden
Tjabba alla här inne på Ume tråden.
Jag är ny här på happymtb och är för närvarande i Umeå på jobb.
Har tagit med mig knarren som inköptes i Lördags hemma i Östersund och det blev Röbäck som fick bli min premiärplats för hojen.. =)
Skulle haft med mig en guide dock för det var lite rörigt å mörkt började det bli med men några km hann jag med iallafall!
Mottager gärna tips på fler ställen att cykla på då jag blir här i några veckor.

Hade gott

Umeå-tråden
Hej Pefan!
Ja, Röbäck är fint, men lite svårnavigerat :). Det är också fint att cykla från Travet i Umåkersskogen och över Hässingberget. En annan fin tur är Tavelsjöleden till Hamptjärnsstugan och runt hällarna där. Quid har samlat lite guidande kartor över turer kring Umeå på sin fenomenala blogg: http://cyklamedkarin.blogspot.se/. Annars tycker jag att du ska hänga med oss när vi far ut!

Umeå-tråden
Jag, Marero och AuL har snackat om att leka vid dirten på onsdag. Oavsett var vi kör vill jag iaf cykla då!

Vilm! Jag har en alldeles splirrans gaffelpump att låna ut om det behövs. Är nog hemmavid större delen av kvällen. Jag bor på Haga. PM:a mig om du vill låna!

Umeå-tråden
Jag hakar på dirten, länge sen man var där. Jag antar att ni menar I20? Jag tror man med fördel kan ta med sig en spade också, hoppen mår säkert bra av det.

vilm: Jag har också dämparpump, på Tunnelbacken

Umeå-tråden
marran skrev:
> Jag hakar på dirten, länge sen man var där. Jag
> antar att ni menar I20? Jag tror man med fördel
> kan ta med sig en spade också, hoppen mår
> säkert bra av det.
>

Precis, och precis! Tror att AuL och Marero planerade att vara där vid fem eftersom AuL inte har någon lampa. Jag ansluter lite senare.

Umeå-tråden
Kul att läsa att aktiviteten på mtb-fronten är på topp!

Jag skickar ut en liten blänkare här.
Jag har just fått en magic shine-lampa som jag saknar huvudfäste till. Är det någon som har ett över att låna ut tills min andra order från dx kommer (är inte skickad ännu).

Umeå-tråden
Grymt! Ringer dig när jag är på g någon gång. Kanske i morgon kväll om du är hemma? Bor ju på Röbäck numera så vi får ta en cykeltur där någon gång.

Umeå-tråden
Grusove skrev:
> Jag är peppad på att hoppa lite dirt imorrn!

Grymt! Vi blir hele gänget nästan! Ska se om jag har nån spade att ta med, gissar att det får bli lavinspaden, men det borde välan gå?

Umeå-tråden
Tjena!
Jag är halvny på MTB, har inte cyklat på flera år. Nu har jag köpt mig en fin liten stigcykel och hänger gärna på när ni drar ut. Eftersom det var ett tag sedan är det lite nybörjarvarning på mig, men ni verkar ha det så otroligt trevligt så jag vill ju inte gå miste om det.

Ser att några ska till dirten imorgon. Det är inget jag någonsin har sysslat med, men jag kommer gärna förbi och säger hej om det inte är några problem.

Umeå-tråden
Jag kommer förbi nån gång vid 18 och kollar in vilka ni är förutom marran. Jag är mest för stigar men kan ta å prova lite dirt igen, måste ju bara gå bättre än vad det gjorde för 10 år sedan :D

Umeå-tråden
Tyvärr hade jag inte möjlighet att komma förbi. Fick mina nya pedaler idag, så jag tog mig ut på första riktiga rundan med nya cykeln i eftermiddags. Pedalerna var betydligt större och bättre än de som följde med. Skorna hade riktigt bra fäste mot skruvarna i pedalerna. Dom vill man inte ha över vad eller smalben :)

IMG_3252.jpg

Cyklade på grusvägen mellan Carlshem och Tomtebo, där jag tog av till höger på en stig. Det var sjukt mycket rötter och stenar, och stigen delade på sig vid flera tillfällen och tillslut var jag nog helt vilsen. Körde nästan över den här huggormen som solade sig på stigen.

IMG_3254.jpg

Efter ett tag hittade jag elljusspåret som jag kunde följa till bebyggelse :) Sen fick jag för mig att jag skulle gena hem och testa en annan stig. Men då var jag lite trött och gjorde min första OTB. På första rundan! :D Gick lite lätt nedför och bakhjulet slirade på en rot samtidigt som framhjulet fastnade i en annan rot och jag slog runt. Tack och lov slog jag mig inte alls, men insåg snabbt att jag nog borde ha mer skydd än hjälm om jag ska cykla i sådan terräng. Kul var det! Imorgon åker jag till Göteborg och är där över helgen, men hoppas kunna hänga med på en happyride nästa vecka om det blir nån.

Tillbaka
Topp