Umeå-tråden

Umeå-tråden
Gammlia passar bäst för mig då, inte lika lång transportsträcka dit.
Tyvärr upptagen imorgon. Om nån vill pannlampscykla med mig ikväll är det bara att hojta till. Någon som hittar runt Gammlia får gärna hänga med :)

Umeå-tråden
Nu sitter lånedämparen på till sist. Kan säga att jag hade grym tur i söndags. När jag kom hem hade min eminenta epoxylagning blåsts upp till en snygg lite ballong. Tippar att det hade låtit pssssst om jag varit med och tävlat.

Har dessutom hittat en fungerade dragning på reverbslangen. Dessutom har YT börjat mjukna och äntligen erkänt att dragningen inte är direkt optimal. Har nu erbjudit sig skicka lite kompensation i form av bromsklossar mm. Synd bara att man ska måsta skriva ett allt annat än snällt mail för att polletten ska trilla ner.

Är eventuellt med på cykling imorrn... beror lite på hur det känns :/

Umeå-tråden
Hejsan! Ny medlem här på happymtb, men tänkte i alla fall kanske introducera mig själv..
Har bott i Umeå några år nu (4år) har cyklat en del, mest distanser kring 50 till 100km då jag har haft tid utöver plugg på universitetet.
Har surfat omkring här på happymtb och blivit väldigt sugna på att cykla med er någongång!

Ni får gärna hojta till ifall ni ska ut någongång, tyvärr så har jag inte någon bra lampa för lampcykling (har endast pannlampa för löpning).

Har en hardtail cykel men det ska nog gå rätt bra på lite hårdare terräng ifall man är lite försiktigare ;)!
Har inte så stor erfarenhet av att cykla i skog, men har cyklat lite på någon skogsstig i holmön med en hybrid cykel, det gick ju så där..
Men kommer antagligen lära mig mycket om jag härmar er ute i skogen!

Så som sagt.. säg gärna till om ni ska ut i nån lättare stig : )

Umeå-tråden
Välkommen swap, då är vi två nya. Jag har inte hunnit ut med Umeås happygäng ännu. Som småbarnsförälder så har man inte så många tillfällen man kan ge sig ut tyvärr. Men en fin cykel har jag skaffat :)

Umeå-tråden
Lurar på att hänga med ikväll. Är det någon tid och plats sagd?

swap: Välkommen! Om det inte spöregnar till helgen blir det säkert en tur medan solen är uppe då.

Umeå-tråden
Men gärna på något ställe utan surhål. Senaste veckorna har skorna fått följa med i badkaret flera gånger och efter UMeBRII fick skor och knäskydd en fintvätt med såpa.

Umeå-tråden
Oklart om den platsen existerar West. Det närmsta du kommer är nog Gammlia, men det är å andra sidan ganska litet.

Jag tror jag gör en happy på min egen kvällstur och cyklar nu i eftermiddag istället

Umeå-tråden
Nu när liftarna är stängda så letar jag efter bot mot abstinensen. Finns det något intresse för att köra i lite trappor och dylikt här i stan? Universitetet har några enklare som man kan hoppa lite i.

Umeå-tråden
Jackson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skippar cyklingen ikväll. För mkt
> förkylning för att riktigt känna lusten efter
> att doppa fötterna i blöthålen. Ha en fin tur!

Ja, ni får banne mig se till att vara förkylnings-&pestfria nästa helg! :)

//Kristin

Umeå-tråden
Kristin skrev:

>
> Ja, ni får banne mig se till att vara
> förkylnings-&pestfria nästa helg! :)
>
> //Kristin

Äh, jag ljög om förkylningen. Jag är bara lat. Jag tar på mig det :). Nästa helg kommer jag att vara kärnfrisk varje minut!

Jag tycker förövrigt också att det är roligt att försöka hoppa!

Umeå-tråden
quid skrev:
> Kul med nytt folk vill hänga på ut i skogarna :)
>
>
> Någon som ska med ut och solskenscykla imorgon
> dag..?

Yes! Hänger gärna med, tid/plats?

Umeå-tråden
swap skrev:

>
>
> Yes! Hänger gärna med, tid/plats?

Kanske en smula optimistiskt men jag siktar på att fara ut kl10 från Ålidhem.
Tänkte mig Umåker, ev. plus Röbäck.

Umeå-tråden
Jackson skrev:
>
> Jag tycker förövrigt också att det är roligt
> att försöka hoppa!

+1! Kanske en lämplig aktivitet som Aw-cykling på fredag?

Umeå-tråden
quid skrev:
> swap skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> >
> > Yes! Hänger gärna med, tid/plats?
>
> Kanske en smula optimistiskt men jag siktar på
> att fara ut kl10 från Ålidhem.
> Tänkte mig Umåker, ev. plus Röbäck.

Ok, aja, aldrig cyklat där, men hänger på om du ska dit. Du får skriva om du har ändrat dig, annars kommer jag o möter dig vid ålidhem c, (chaplin sidan av åc)

Umeå-tråden
Var det lika blött som i lördags? Testade ni gula/blå leden efter tjälamarksberget?

Edit: nu såg jag på bloggen att det har torkat upp. Fint!!!

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Onej, insjöarna var helt borta, det var bara några lerhål kvar. Alla typer av träkonstruktioner var dock fortfarande snorhala!
Vände uppe vid Hamptjärnsstugan, så inget gult eller blått idag. Kanske tar dem till helgen...?

Umeå-tråden
Det var riktigt kul att cykla med dig Quid! Första gången som jag cyklat i skog med mtb så är är nöjd med hur de gick. Ramla bara en gång ;) haha. Förhoppningsvis så träffar jag fler happymtbare i framtiden!

Umeå-tråden
Ruggen skrev:
> Aristoteles: Jag kan tänka mig att haka på en
> sån aktivitet, men jag hinner nog inte innan
> helgen.

Kanon! Jag åker dock söderut en vecka på lördag så jag hoppas att det inte är någon snö här när jag återvänder.

Umeå-tråden
swap skrev:
> Det var riktigt kul att cykla med dig Quid!
> Första gången som jag cyklat i skog med mtb så
> är är nöjd med hur de gick. Ramla bara en gång
> ;) haha. Förhoppningsvis så träffar jag fler
> happymtbare i framtiden!

Bara du vänjer dig, alltid roligt att cykla med quid!

Umeå-tråden
Aristoteles skrev:
> Ruggen skrev:
> -----
> > Aristoteles: Jag kan tänka mig att haka på en
> > sån aktivitet, men jag hinner nog inte innan
> > helgen.
>
>
> Kanon! Jag åker dock söderut en vecka på
> lördag så jag hoppas att det inte är någon
> snö här när jag återvänder.

Ah. Nä, inte skall väl snön komma än. Vi får försöka igen om nån dryg vecka då!

Umeå-tråden
quid skrev:
> Jackson skrev:
> >
> > Jag tycker förövrigt också att det är
> roligt
> > att försöka hoppa!
>
> +1! Kanske en lämplig aktivitet som Aw-cykling
> på fredag?

Blir tyvärr ingen aw-cykling i kväll för mig. Om det är ok väder Imorn vill jag dock cykla!

Umeå-tråden
snobbo skrev:
> swap skrev:
> -----
> > Det var riktigt kul att cykla med dig Quid!
> > Första gången som jag cyklat i skog med mtb
> så
> > är är nöjd med hur de gick. Ramla bara en
> gång
> > ;) haha. Förhoppningsvis så träffar jag fler
> > happymtbare i framtiden!
>
>
> Bara du vänjer dig, alltid roligt att cykla med
> quid!

Hehe, säger han som frakturerade ett revben när jag visade dirtbanan...

Hoppas du är i form för cykling snart igen!

Umeå-tråden
Är det nån som tänkte dra ut på en trevlig mtb-tur imorrn? Jag å min pojkvän tänkte försöka hitta nåt fint område men hänger gärna med någon som har koll på nån sjysst runda!

Umeå-tråden
cissi skrev:
> Är det nån som tänkte dra ut på en trevlig
> mtb-tur imorrn? Jag å min pojkvän tänkte
> försöka hitta nåt fint område men hänger
> gärna med någon som har koll på nån sjysst
> runda!

Hej Cissi! Vad gillar ni för typ av stigcykling?

Umeå-tråden
Toppen, det är många här som är förtjusta i stock och sten så ni säkerligen sällskap i morgon. Marran verkar ju mkt peppad på Tavelsjö, om det inte blir det tänker jag att såväl Hamptjärn som Hässingberget med omnejd borde vara ypperligt fint just nu. Hamptjärn är mer hällar med svag utförs/uppförsutförslut och snäll spång. Hässingberget är mindre snäll spång och mer brötig stig + fler höjdmetrar och innebär en lite längre tur, iaf om man svänger förbi Umåker och/eller Röbäck. Vädret ser halvers ut imorgon. Är det skitväder tänker jag nog klättra under nån del av dagen, men är det finvaer cyklar jag gärna heldag.

Umeå-tråden
Jag var ute och pannlampcyklade lite själv ikväll. Testade Gammlia för första gången och det var långt över förväntan. Lagom varierande terräng och inte bara platt, kunde stå på nedför ibland och plåga benen uppför ibland. Och sen är nog cykeln halva nöjet, jag älskar min stumpjumper! Och command post is the shit!

Umeå-tråden
Ja, Röbäck har jag hört ska vara fint! Så om nån är sugen på en runda däråt så hänger vi gärna på. Annars kanske vi testar Tavelsjöleden tor, det är ju lätt att hitta iaf.

Tillbaka
Topp