Umeå-tråden

Umeå-tråden
Jag hade förstås velat cykla en sväng, men det är lite svårt för tillfället :(

Någon som har en dämpare typ 200x50 - 200x55 att låna/hyra ut ett tag...?

Umeå-tråden
Jag hr en reservdämpare till Propheten, men risken är att det blir rätt mycket pannkaka av dämpningen eftersom den är tunad för en helt annan ram. Du är givetvis välkommen att låna den och prova ändå, det kan ju funka bättre än inget i alla fall

Umeå-tråden
Här sitter man på kontoret och tittar ut på det perfekta höstcykelvädret. Man skulle haft cykeln här och skolkat från jobbet en stund.
Jag tänkte annars ta en tur med pannlampa ikväll. Blir dock så sent som runt kl 20:00 jag kan komma iväg.

Umeå-tråden
Vad som helst är bättre än inget känns det som, cykeln ser för tragisk ut just nu. Verkar som att det kommer hanteras som ett garantiärende iaf, men frågan är ju hur lång tid det kan tänkas ta...
Lånar gärna och testar!! När kan man få fatt på dig och dämpare?

Umeå-tråden
peken: Jag har ditt vinstdäck här hemma, du är välkommen förbi att hämta när du har möjlighet (på Ålidhem). Kanske enklast på fredag eller till helgen, jag jobbar på kvällarna.

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är nog lite dåligt med hemma i eftermiddag,
> men kan ta med den till jobbet imorgon så är det
> bara att komma förbi och hämta

Prima :)

Umeå-tråden
Väldigt fint cykelväder om än VÄLDIGT halt på sten och häll. Tog en teknikträningssväng i Sofiehemsskogen. Man har verkligen blivit bortskämt, var ju tråkigt värre att cykla själv. Lyckades slå sönder vajerhöljet till bakväxeln, verkar dock som växeln klarade sig :)

Blir att beställa lite från bike-discount så är det nån som behöver nått så hojta så delar vi på den lilla frakt det är. Shit vad jag saknade reverben, man blir fort bortskämd :(

mtb-1.jpg

Umeå-tråden
peken skrev:
> Snobbo: Jag skulle behöva en dämparpump. Jag ska
> kolla vad som finns så hör jag av mig på PM.

Gör så.

Umeå-tråden
Aristoteles skrev:
> I veckan tänkte jag utforska Umeås trappor och
> andra diverse urbana hinder med cykeln!
> Någon annan som var intresserad?

Några planer på att köra ikväll eller imorgon kväll?

Umeå-tråden
Ruggen skrev:
> Aristoteles skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > I veckan tänkte jag utforska Umeås trappor
> och
> > andra diverse urbana hinder med cykeln!
> > Någon annan som var intresserad?
>
> Några planer på att köra ikväll eller imorgon
> kväll?

Antingen ikväll eller imorgon tänkte jag. Slutar dock skolan 17 idag så det beror väl lite på om marken har börjat frysa till is eller ej
Imorrn är jag ledig från 13/14 tiden.

Umeå-tråden
Jag är sugen på att haka. Kan både idag eller imorgon men jag jobbar till 16-17 tiden så jag är förvissad till dygnets mörka timmar... Har du några idéer på spots att börja på?

Umeå-tråden
Ruggen skrev:
> Jag är sugen på att haka. Kan både idag eller
> imorgon men jag jobbar till 16-17 tiden så jag
> är förvissad till dygnets mörka timmar... Har
> du några idéer på spots att börja på?

Det funkar. Hat inte så jätte bra koll men universitetet har ju lite att bjuda på sen finns det nog en del nere på stan om man letar lite.
Har du några förslag?

Umeå-tråden
Nä, jag har ingen koll alls. Brukar inte pyssla med sånthär men är nyfiken på vad man kan hitta på? Nämn en tid och plats som du tror på så börjar vi där och ser vad som händer?
17:30 - 18:00 någonstans?

Umeå-tråden
Ruggen skrev:
> Nä, jag har ingen koll alls. Brukar inte pyssla
> med sånthär men är nyfiken på vad man kan
> hitta på? Nämn en tid och plats som du tror på
> så börjar vi där och ser vad som händer?
> 17:30 - 18:00 någonstans?

Ska vi börja med Universitetet vid 1730 eller 18? Är ju lätt att rulla ner mot stan om det inte finns något där.

Umeå-tråden
Det blir bra! Skall vi säga 18 då? Fick några tips av en kille på jobbet och ett är i närheten av "universitets-statyn". Skall vi träffas och börja där? Marran, dyker du upp?

Umeå-tråden
Ruggen skrev:
> Det blir bra! Skall vi säga 18 då? Fick några
> tips av en kille på jobbet och ett är i
> närheten av "universitets-statyn". Skall vi
> träffas och börja där? Marran, dyker du upp?

Antar att det är statyn mellan Universum och bron över till biblioteket?
Blir nog fullface hjälmen då betong är hårdare än käkben så du känner nog igen mig.

Umeå-tråden
Riktigt bra kväll! Hann avverka diverse trappor och hinder på universitetet och nere i stan. Hann även en vända i skateparken som var helt öde.
Om någon är sugen på lite cyklande i stan så är det bara att skriva!

Umeå-tråden
Coolt! Jag var lite sliten i kroppen så jag studsade på egen hand istället, i en halvtimme var jag kung på parkeringen utanför garaget. Körs det igen imorgon hänger jag gärna på

Umeå-tråden
marran skrev:
> Coolt! Jag var lite sliten i kroppen så jag
> studsade på egen hand istället, i en halvtimme
> var jag kung på parkeringen utanför garaget.
> Körs det igen imorgon hänger jag gärna på

Får se hur jag gör har lite att stå i ikväll. Annars borde det hinnas några gånger innan snön lägger sig.

Umeå-tråden
Hade peppat för att åka skrillor imorgon, men efter att ha sett hur nydala såg ut idag inser jag att det är inte riktigt är görbart... Däremot var stigarna suveräna så en cykeltur får det bli istället! Någon som hugger på det? Jag håller mig helst till förmiddagen.

Umeå-tråden
Absolut men är så jävla förkyld så jag passar. Men förhoppningsvis tors och/eller fredag som sagt. Om nu inte vintern tar över fullständigt, prognoserna ser lite vita ut :(

Tillbaka
Topp