Umeå-tråden

Umeå-tråden
Har själv en Commencal Meta 5.5 Team (2010) med 140mm i slag bak o fram. Den är bra tycker jag, lämpar sig väl för stigcykling och utförs i skogen. På fjället, Abisko, var den inte optimal men fungerade väl.

Umeå-tråden
Tog en sväng ut till Holmsund för att kolla några stigar. Startade ute vid Revet, stigen var torr och fin, endast små snöfläckar här och där.
IMG_0411.JPG

Men efter några hundra meter tog lyckan slut.
IMG_0414.JPG

Det var först vid hällarna det blev cyklingsbart igen.
IMG_0415.JPG

Efter hällarna blev det både cykling och puttning innan jag stötte på detta.
IMG_0416.JPG

Chansade inte på spångarna utan hittade en väg runt. Hundra meter senare var jag ute vid Buten. Tog sen vägen tillbaka mot Holmsund.

Skrmklipp.JPG

Om någon vecka kan man nog ta sig fram ganska bra där ute, nu blev det mest styra och putta cykel.

Senast ändrad:
Umeå-tråden
Kul att se hur det ligger till i Holmsund, här kommer en rapport från Umeå och Sofiehemsberget från idag.

IMG_1099.jpg

Hällarna med älvutsikt var snustorra och bjöd upp till dans :)

IMG_1101.jpg

Lekplatsen i skogen, nya graffiti-taggar på några block men inte nå snö kvar och torrt..

Umeå-tråden
Schyssta rapporter! Gammliaskogen borde väl snart vara framtinad? Var förbi där i fredags och det såg inte ut att vara så mycket snö kvar där då

Umeå-tråden
Holmsund ser ut ungefär som Kont - det går att hitta nån kortare stigsnutt som är snöfri men i övrigt ligger snön fortfarande decimetertjock.

Tillbaka
Topp