Umeå-tråden

Umeå-tråden
Olli: Då har jag nog hyfsad koll på vem du var. Jag låg i alla fall bakom någon med tre kvartsbyxor :)

Det där med rotationen var som det blev, jag låg långt bak och kom aldrig fram då jag inte ville dra upp (ensam i vind) och lägga mig längst fram, och då ingen av gottneåkarna (2 killar+en tjej) gick bak nog långt. Men, det funkade bra, dom verkade vara hyfsat pigga hela vägen i alla fall!

En liten sak jag märkte var att jag drog stooor fördel av att vara lättast i klungan när vi kom till backarna. Överbodabacken kändes hyfsat lätt för min del, i alla fall så kom jag inte upp i det astmaflås jag kan ha problem med själv. Det kom vid spurten, suck..

Umeå-tråden
Toppklungan bestående av ca 15 cyklister körde på 2.53, skidåkarna skötte det hela mkt bra inga incidenter runt de grabbarna. Klarade själv av att gå med hela vägen men spurten gick åt h-vete.
Tempot var väldigt lungt första timmen, och hela vägen innan Vännäs och till Överboda. Men därimellan var det hårt.

Umeå-tråden
Oj då... Blå och lila, såg inte någon sådan bara en Focus. Känns säkert helt rätt med CX utväxling i sista motlutet, den backen som går igenom byn som ligger intill Rödtjärnsbacken. Den lilla backen är grymt jobbig(tycker jag)men man får i.a.f vila lite efter den.

Umeå-tråden
Någonstans mittemellan blå och lila :) Inte båda.
Genom byn vid Rödtjärnsbacken? Var? Menar du överbodabacken eller kanske den sista backen innan mål? (Alltså den som är 3 km innan mål och ganska lång, typ 1½ km minst).

För min del kändes backarna, som jag har beskrivit tidigare i tråden, hyfsat lätta p.g.a. min vikt. Det var värre att komma ikapp klungan då den spreds ut och man hamnade efter!

Umeå-tråden
När du kör in mot Umeå, ligger avtagsvägen till Rödtjärnsbacken på höger sida, ett par hundra meter efter den kör man över en liten, liten bro och sedan börjar det sega(?) motlutet som går genom byn. Då jag tappat xtra flaskan med sportdryck hade jag endast tillgång till en liter vätska och den var slut redan före Vännäs.

Någon som vet hur det gick för Peder Larsson?

Umeå-tråden
Nu fattar jag inte riktigt var du menar.. Är det här? Den vägen tog man ju inte på 11milen i alla fall. http://kartor.eniro.se/query?&what=...a=1&disable_multi_company_merge=1&stq=0&pis=0
Annars finns ju backen som går direkt genom Överboda, ca. 1 mil efter Vännäsby (+- någon kilometer). Där kör man över en kort bro för att sen köra den seega uppförsbacken. Ge mig en länk till eniro så blir jag lite smartare, hah.

Det där med vätska var verkligen inte lätt. Jag försökte ta lite vatten vid den andra vätskekontrollen men var dum nog att råka köra ut på gräsmattan samtidigt som jag krossade vattenglaset jag höll på att få.. lagom bra.

Jag har ingen aning om hur det gick för Peder Larsson tyvärr, namnet säger mig inte mycket heller. Har hört det tidigare bara.

Umeå-tråden
Yes.

Förövrigt så såg jag en tjej som langade en påse säkert innehållandes vatten/energi eller så till en cyklist i klungan en bit in på loppet, hon som langade var förbannat lik Susanne Ljungskog. Frågan är ju om mina ögon bedrog mig, eller om det var hon.

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Stibbo det var nog mig du såg på en vit Focus CX. Jag startade i andra startgrupp (ångrar lite att jag inte vågade ställa mig i första ledet) och låg med i dess tätgrupp tills Överboda då jag testade att rycka i backen.

Umeå-tråden
EJ skrev:
-------------------------------------------------------
> Stibbo det var nog mig du såg på en vit Focus
> CX. Jag startade i andra startgrupp (ångrar lite
> att jag inte vågade ställa mig i första ledet)
> och låg med i dess tätgrupp tills Överboda då
> jag testade att rycka i backen.

Då låg vi i samma grupp fram till Strand där jag stannade för att vänta in en kamrat. Det var jag som körde den Svarta Surlyn.

Hur gick rycket?

//Jocke

Umeå-tråden
stibbo skrev:
> När du kör in mot Umeå, ligger avtagsvägen
> till Rödtjärnsbacken på höger sida, ett par
> hundra meter efter den kör man över en liten,
> liten bro och sedan börjar det sega(?) motlutet
> som går genom byn. Då jag tappat xtra flaskan
> med sportdryck hade jag endast tillgång till en
> liter vätska och den var slut redan före
> Vännäs.
>
> Någon som vet hur det gick för Peder Larsson?

Han ringde till en i vår buss på vägen hem på eftermiddagen och då var han på väg till sjukan för omplåstring av en hel del skrubbsår men i övrigt i bra skick.

Umeå-tråden
Om jag inte minns fel så var det du Jocke som hade en annan stålspringare också, en Inbred (efter ett samtal som började med att jag bar en "On One" tröja).

Rycket gick bra och jag fick köra resten av loppet solo.

/Erik

Umeå-tråden
EJ skrev:
> Om jag inte minns fel så var det du Jocke som
> hade en annan stålspringare också, en Inbred
> (efter ett samtal som började med att jag bar en
> "On One" tröja).
>
> Rycket gick bra och jag fick köra resten av
> loppet solo.
>
> /Erik

Precis.

Kul att det gick bra. Du såg stark ut

//Jocke

Umeå-tråden
Haha!
Fick paket från tyskland idag med den nya bakväxeln.
Det är en Deore XT :D
Orginal är bara en Deore så jag fick en uppgradering ;)
Fun-Corner to thumbs up!

Umeå-tråden
Jag betalade in till funcorner idag för min funcorner cykel nummero 2. Verkar som att just funcorner har blivit lite av Umeås lbs. Den här gången blev det i alla fall en trek 4900 disk med 13" ram till äldsta sonen, nästan skadligt fin cykel till honom men priset var oemotståndligt..

//Håkan

Umeå-tråden
Här har ni en bild:
2007-06-05_BAKVXL_002.jpg ht=544

Umeå-tråden
Blev en sväng med cykeln idag igen. Vad kan det vara... max 7km? Tog mellan 50-60min i lagom takt. Märkte idag att jag:
1. Har redan förbättrat konditionen
2. Tekniken är bättre än förra gången jag var här i skogen.
3. Vågar lite mer än förut. Rakt ut i leran ;)

Här har ni dessutom lite bilder (kvallan är inte på topp eftersom jag bara hade med mig mobilen):
grossjon-06-05.jpg ht=534

DSC00273.JPG ht=580

DSC00274.JPG ht=580

DSC00275.JPG ht=580

På vägen hem hittade jag detta, några kottar som har framtida planer?

DSC00276.JPG ht=580

Umeå-tråden
Bogey skrev:
> Har börjat fundera på att ta och cykla
> tavelsjöleden... någon som har cyklat den
> förut?

Jag har cyklad den fram till en bit innan Hissjö. En trevlig tur med bitvis ganska teknisk cykling. Enligt uppgift blir den svårcyklad om man forsätter mycket längre än vad jag gjorde

//Jocke

Umeå-tråden
Sådär, nu har jag handlat, ska skjudsa brorsan till affären men det är ju gjort på en kvart.
Adda mig på msn/icq så kan vi snacka mera:
bograth@hotmail.com / 313070792
Vart bor du? område dvs.

Umeå-tråden
Det var en grym tur detdär, trevligt att vi träffa någon på spåret som tipsade om grössjön-runt stigen :)
Var det någon härifrån?

Vi körde grössjön runt ut på yttertavlevägen och sedan nydala runt, blev en sträcka på 19km.

EDIT: En bild säger mer än 1000 ord.

Grssjn+Nydalaritad.JPG ht=530

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
En riktikgt bra runda, jag fick bl.a kolla runt lite vilka vägar/stigar man kan köra. Tack för alla tips! Nästa gång kör vi lite längre, lite fortare å lite hårdare :o)

Vem var du som bombade med en orange Kona(?) och tipsade om vägen, någon på forumet?

Umeå-tråden
Vätternrundan inatt! Min starttid är 23.52, just nu sitter jag och har fullkomligt NADA att göra :) Allt är fixat, jag har tryckt in mat i kroppen, tryckt ut mat ur kroppen, vilat och fixat alla praktiska detaljer... En timma väntan, sen drar jag.

Min cykelpolare Lars är ute på vägarna nu, det ser bra ut hittils.

Umeå-tråden
Låter skoj rayy! har ju funderat på att köpa racer till nästa sommar så då kanske det blir en vättern för mig oxå :)
Hör av dig när du kommit fram så jag vet vilken tid jag ska satsa på :)

Umeå-tråden
Det låter ju grymt!

Heh, will do! Jag hoppas på 10 timmar men satsar på 12-13... Kommer jag under 14 är jag nöjd, jag hade tänkt stanna någonstans och äta lite kanske.

Det börjar nästan på att bli mörkt här. Solen har i alla fall gått ner... Lär bli kallt inatt, men med rejält med kläder (köpta till sinnessjukt billiga priser) klarar jag mig nog. Fick med mig en craftjacka med tre fickor på ryggen (renodlad cykeljacka) som har kostat 1500 för 500 spänn igår. Den lär behövas inatt :)

Bilder kommer sen föressten, bla på lite gott-gott jag hittade på rundturen hos Grahns. :)

Tillbaka
Topp