Umeå-tråden

Umeå-tråden
Sitter på laptop.

11 timmar och någonting, är för trött för att räkna :) Det kändes då bra i alla fall!
Vätternrundan 2007
Depå Resultat
Start 23:52
Jönköping 03:17
Hjo 06:12
Medevi 10:44
Mål 11:39

Umeå-tråden
Nu inloggad... Även hemma nu, 11.47 blev tiden om jag räknar rätt. Effektiv cykeltid typ 10½ timme.

Turen var grymt annorlunda, nog har jag kört långt förut (drygt 15 mil någon gång), men att vara ute 11½ timma i rad kändes då.. Det enda som riktigt felade för min del var att jag fick stanna lite länge i vissa depåer p.g.a. trötthet. Min starttid var som sagt 2352, och för att kunna synka matintaget (middagen) och vila med min polare som startade 2030 så fick jag lov att vila från 1500 - 1700. Egentligen skulle jag ha behövt sova någon timma senare på kvällen, för att under loppet hade jag ibland svårt att ens hålla uppe ögonen... Det var läskigt, så jag stannade längre i depåerna och vilade ut mig ordentligt.

Jag är då nöjd med loppet i övrigt, det var kul, lärorikt och det hårda arbete man la ner gav då med sig. Jag hoppades på 10 timmar men satsade på 12 och jag är grymt nöjd. Att ha hamnat under 12 timmar på min första vätternrunda lär sitta kvar i minnet :)

Umeå-tråden
Tackar tackar! Motvinden kom någonstans innan Askersund, och blåste på rejääält ända in till målet. Det blåste uppskattningsvis 7-8 sekundmeter, och mer i byarna? Mycket i alla fall. Förutom motvinden, och kylan som man fick lov att klä sig mot var vädret grymt i alla fall! Jag behövde inte strula med klädbyten...
Däremot gick det åt ungefär 8.5 liter vatten för mig :) Det, ca. 5 energibars, 2 gel och en tub GTtabletter.. För att inte tala om kolhydratsladdning i mat/vätskeform innan..

Umeå-tråden
rayy skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar tackar! Motvinden kom någonstans innan
> Askersund, och blåste på rejääält ända in
> till målet. Det blåste uppskattningsvis 7-8
> sekundmeter, och mer i byarna? Mycket i alla fall.
> Förutom motvinden, och kylan som man fick lov att
> klä sig mot var vädret grymt i alla fall! Jag
> behövde inte strula med klädbyten...
> Däremot gick det åt ungefär 8.5 liter vatten
> för mig :) Det, ca. 5 energibars, 2 gel och en
> tub GTtabletter.. För att inte tala om
> kolhydratsladdning i mat/vätskeform innan..

Ja det blåste på riktigt bra där. Det gjorde att de sista milen kändes rätt långa.

//Jocke

Umeå-tråden
Jocke skrev:
> Ja det blåste på riktigt bra där. Det gjorde
> att de sista milen kändes rätt långa.
>
> //Jocke

Just sista två-tre genom skogen och delvis innan kändes rejält långa. I skogspartiet vid Medevi visste man aldrig om man körde framåt eller stod still kändes det som, delvis p.g.a vinden och delvis p.g.a. naturen som inte bjöd på mycket omväxling. Träd, träd och åter träd!

Umeå-tråden
rayy skrev:
> Jocke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja det blåste på riktigt bra där. Det gjorde
> > att de sista milen kändes rätt långa.
> >
> > //Jocke
>
>
> Just sista två-tre genom skogen och delvis innan
> kändes rejält långa. I skogspartiet vid Medevi
> visste man aldrig om man körde framåt eller stod
> still kändes det som, delvis p.g.a vinden och
> delvis p.g.a. naturen som inte bjöd på mycket
> omväxling. Träd, träd och åter träd!

Jag tycker nästan det var värre mellan Hammarsundet och Medevi. Det är mer öppet vilket gör att vinden känns mer. Sedan gillar jag den smala böljande vägen efter Medevi.

Totalt sett är jag dock nöjd med andra runda trots att jag körde ca 20 min långsammare än i fjol. Jag blev dock inte i närheten av lika trött som jag blev då. Jag hade ingen ordentlig svacka på hela rundan vilket var skönt. Dessutom så fick jag enligt den inofficiella placeringslistan bättre placering i år.

//Jocke

Umeå-tråden
Aha, kul att höra av Umeås bakåtsträvare nummer 1 :)

Väldans trevligt fynd. Behålla eller avyttra? Hojta om du inte vet vad du ska göra av den :)

/Johan

Umeå-tråden
Hittar du en skräpig racer får du hojta... är sugen på att meka ihop en för att träna lite LVG på sidan av mountainbiken. Man kanske kan hitta en på returmarknaden?

Umeå-tråden
Hur lång är du Pär? Jag har en gammal Nishiki från kanske -85 med Shimano 600-växlar (dåtidens Ultegra) och nyservade lager o.s.v. Fint skick helt enkelt. Då jag nyss köpt ny räser skulle jag kunna tänka mig att sälja den istället för att bygga om den som jag först tänkt (börjar bli trångt i källaren). Den är rätt stor (därför jag frågade om längden alltså), kanske 58-60 nånting.

Jon.

Umeå-tråden
Inte mycket mer än 1500kr som det ser ut idag. Ska pröjsa för tattuering nu och sen ska jag ha något att leva för i sommar, dyrare så väntar jag tills senare.

Umeå-tråden
Okej! Sådär har äntligen fått till min blogg igen... kommer kanske ändra tema men det ser helt okej ut nu.

Skrev en längre RR på svängen med stibbo (du kan ju oxå läsa så och kommentera så jag inte glömt något :)). La upp den på bloggen och direktlänk har ni här: http://mtb.razbo.net/?p=22

HOPPLA! kl är nu 03.55... fasen vad tiden flyger, sängdags bums!

Stibbo, vi får ta en till sväng och utforska lite mer så fort jag blivit av med denhär nedrans förkylningen... någon som har tips på hur man botar förkylningen lite fortare?

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Tänkte ta en sväng förbi de lokala cykelbutikerna på måndag och undrar om det är någon som har tips på vart och vad jag skall köpa för cykelbrallor.
Tack för info!

PS. Vilka umebor här har blogg? länka! DS.

Umeå-tråden
Umeå-tråden
Jag tror inte att det är någon i Umeå som säljer P-I eller Cannondale kläder. Vi är väl ungefär lika stora/långa? Jag har haft både P-I och Cannondalekläder och har då haft L i storlek. Min XTR outfit(som du såg)är i Storlek L.

Umeå-tråden
ok... men jag har medium över allt annars, har du large överlag? blev inget inköp idag.

Mediumstorleken var 31-33" är det midja så är det min storlek.

Umeå-tråden
Nä... Jag har inte Large i andra sportkläder(löparkläder, våtdräkter, skidkläder, m.m)eller till vardags men när jag köper cykelkläder måste jag alltid gå upp en storlek. Jag tror att många måste göra det, i.a.f när man sambeställer verkar det som att dom i min storlek också köper Large.

Umeå-tråden
har crc gratis frakt?

EDIT:

M är 83.8cm i midjan och när jag mäter min midja så är den 82 på pricken. Det borde vara rätt storlek då?

Umeå-tråden
Inte riktigt gratis(69:- kolla in nedan), men billigare än många firmor i Sverige. Beställer du idag så har du, med lite tur, paketet på fredag.

Product Code Product Name Quantity Unit Price Sub Total
Remove

View 44964 Cannondale Surpass Bibshort 6M204 Summer 2006
M 31" - 33 Charcoal
£39.99

(550.78 SEK)

£39.99

(550.78 SEK)

Sub Total: £39.99

(550.78 SEK)

Royal Mail International Parcel Force International DHL International Postage Cost: £5.00

(68.86 SEK)

Total: £44.99

(619.65 SEK)

Umeå-tråden
Frågan är nästan om tatueringen får vänta då och jag köper byxor + benskydd istället...

Cannondale Surpass Bibshort 6M204 Summer 2006

661 4x4 Knee & Shin 2007

och landar på inkl. frakt £69.98 = 980 SEK

Umeå-tråden
Har planerat att skiva "Never Give Up" på högra skulderbladet. men om den inte är så dyr kanske den blir av iaf :)

EDIT:

Nånting sånt här:

tattooooooo.jpg ht=725

(Detta var ngt jag bara knåpade ihop nu på 2sek... den kommer inte se ut så alls)

Umeå-tråden
Tänkte bara säga att vi har vuxit med en person :) Vi ska ta hans första ordentliga sväng imorrnbitti. Ung. samma sträcka som du och jag stibbo men mer skog runt nydala... vi får se, skriver en rr på bloggen sen. Han får väl presentera sig själv när han känner sig manad :)

Umeå-tråden
Halå, jag är den nye stolte ägaren till en trek fuel 80 som ska ut med Pär imorn (fick ju lov at skriva efter Pärs inlägg)

Bilagor

• DSCN0612.JPG
    DSCN0612.JPG
    102.8 KB · Besök: 49
Umeå-tråden
Ni har ju fina cyklar(min är från-98) Har i.f.s en ny ram på G. Nästa vecka kör vi, eller..? Gimonäs har lagt ned MTB träningen, men vi(jag) kan ta ett snack med Sune så hänger kanske även han på. Jag tror att han har benkoll på vart det är bra att köra. Låter det och/eller onsdag ok för er? Är det någon mer som vill med ut och åka så kan ni väl hojta till!!?

Umeå-tråden
borde gå... jag är så jäkla less på jobbet så jag ska nog se till att vara ledig hela juli alt. permanent. Kanske tar och flyttar till luleå och pluggar i aug/sep.

Umeå-tråden
Vädret till trots, blev det att titta på bilar(!), istället för på cyklar.. Cyklade dock till grubbe och till Noliafältet. (Hunden ligger och snarkar förnöjt just nu.)
Wheels, 30 år i år! Riktigt fin klass på många av bilarna. Cruising 18-23 på stan!
IMG_0152.JPG ht=544

Motorn ute fem gånger, bilen omlackad några ggr innan denna märkligt gröna.. Caddilac. One-of-fälgar!

IMG_0162.JPG ht=544

Lambo-dörrar funkar alltid! Kör själv Polo, så en Golf är helt ok på utställning?

IMG_0157.JPG ht=544
IMG_0158.JPG ht=544

Flera hade valt maxsänkt och nya polerade jättefälgar.. Inte alla var snygga i det!

IMG_0156.JPG ht=544
IMG_0154.JPG ht=544

Andra var coola utan lullull.

...Kostar dyyraaa! Sjukt fina fordon, men man inser att man håller på att bli gammal, när det börjar dyka upp sjuttiotalare bland utställningsbilarna.. Kanske dags att hamstra upp ett lager 80-talare, innan de också höjs till skyarna? En preppad 480 kunde vara skojigt..

Umeå-tråden
Men ett pass på onsdag låter super, när ska vi köra?

Har även fått upp ett galleri på min blogg nu så jag kan trycka upp alla bilder :)
Nu behöver jag bara en lite mer kompakt kamera...
Jusst, har ändat tema oxå.

Tillbaka
Topp