Umeå-tråden

Umeå-tråden
hehe, det har vart en del tjafs med det sistnämnda ja :) men säger vi lugn träning så är det så oxå. om inte, så blir det andra bullar :D
mtb:n funkar mycket bra, sittställningen fungerar fint oxå.

Umeå-tråden
Ok, låter bra att du är nöjd med MTB'n Fast du är väl så vass efter denna säsong så vi andra vågar väl inte åka med dig? Norrlandsmästare eller? Vi kan väl styra upp en happyride i slutet på november om väder och fru tillåter? Jon_F_B du brukar väl vara sugen på en sväng? Hur har handen läkt(dumt att fråga en läkare om det!)?

Umeå-tråden
Jo, nog hakar jag gärna på. Handen har läkt fint rent funktionellt, men den blev rätt ful. Passade på att stuka långfingret på min botniabanetur i lördags dock. Några tvmast-cykelturer i Skellefteå? Där brukade jag cykla för ungefär 15 år sedan, kommer ihåg det som bra stigar.

Umeå-tråden
slutet av november låter bra, skulle va kul me en teknisk tur på ca 4-5 timmar netto. kan inte så många själv. ska ju tävla me de riktigt stora grabbarna nästa år så man måst ju vänja sig vid de timmarna.

Umeå-tråden
Skrevs ju för ett tag sedan om vår rovdjursfauna. Då handlade det om björn främst. Nu får vi stifta närmare bekantskap med varg! Har bara haft dem i kanten av tomten tidigare, men då bodde jag på deras område. Nu har de hittat ut till oss, eller åtminstone till Bullmark.. http://www.vk.se/

Som vanligt är det hundar som kommer i kläm på sina turer.. En människa skulle inte hinna komma nära nog för egen maskin, antar jag.

Vad besöket kommer sig av och vad det betyder, vet jag inte. Känner ingen oro än..

Umeå-tråden
Jon_F_B skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo, nog hakar jag gärna på. Handen har läkt
> fint rent funktionellt, men den blev rätt ful.
> Passade på att stuka långfingret på min
> botniabanetur i lördags dock. Några
> tvmast-cykelturer i Skellefteå? Där brukade jag
> cykla för ungefär 15 år sedan, kommer ihåg det
> som bra stigar.

Kul om du hänger på. Jag hör av mig senare. Jag har varit skadad i två omgångar så det har inte blivit någon träning att tala om. Turen mot tv-masten är grymt bra, kör intervaller där en gång i veckan(springer), tar ca 16 min upp. PUST!!!

Umeå-tråden
Är det någon som är intresserad av att cykla mtb dagtid torsdag. Solen ska lysa o temperaturen stiger till 7grader. Område spelar mindre roll. Hoppas någon kan.

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Söndag eftermiddag bör kanske bli en ganska tidig eftermiddag om man inte vill mörkercykla? Skulle 13.00 passa bra? Har ni nåt förslag på plats kanske?

Jon.

Umeå-tråden
Idag var det ju vackert ute och jag hade dessutom gett mig själv ledigt. Efter ett par, tre frukostar och lite tvspelande gav jag mig ut på holmsundsstigarna.

Först peppade jag upp mig lite framför spegeln.
Happy30-01.jpg ht=725

Sen upp på kälkbacken för en vybild och 5 sekunder downhill.
Happy30-02.jpg ht=544

Framme vid Kroksjön.
Happy30-03.jpg ht=544

Happy30-04.jpg ht=725

Happy30-05.jpg ht=544

Det har blåst lite.
Happy30-06.jpg ht=544

Vid golfbanan stannade jag för lite fika i solen.
Happy30-07.jpg ht=544

Happy30-09.jpg ht=544

Öl och chokladtårta blev det. Man må ju få fira lite, tyckte jag.
Happy30-08.jpg ht=544

Det är ju vackert så här års.
Happy30-10.jpg ht=544

Innan jag åkte hem stannade jag vid nån slags moppehangout för att öva lite på hopp och drop. Läskigt, men ganska kul också.
Happy30-12.jpg ht=544

Om det bara blir hälften så fint väder på söndag kommer det ju att bli en folkfest utan dess like!

Jon.

Umeå-tråden
Ja, det var finfint ute idag. Tog dock ett tag innan känseln i tårna kom tillbaka, då jag fick lite spångest vid nåt tillfälle och blev lite blöt...

Det är som svårt att låta bli att skratta åt sig själv i sin emsamhet genom att posera lite medan man byter om. Cykelkläder må vara praktiska, men man ser ju för löjlig ut alltså.

Jon.

Umeå-tråden
Klockan 13 på söndag blir perfekt. Bäcksjön runt (eller den västra sidan fram och tillbaks?) kan vara fin. I så fall kan du komma förbi oss på Gamla Landsvägen 8 i Ersmark. Annars är vi öppna för förslag! :-)

Umeå-tråden
Bäcksjön har jag aldrig cyklat, men visst ligger det bilder därifrån här i tråden nånstans? Det låter i vart fall prima. Jag kommer förbi på söndag då.

Jon.

Umeå-tråden
Ordentligt kallt ikväll. Grymt härligt med frusen stig. Tror jag försöker komma upp tidigt imorgon och ta en tur innan resten av familjen klivit upp.

/Johan

Umeå-tråden
Var nere på stan idag, utanför Stadium stod det en blå crescent-fixie med track-nav och höga fälgar, någon som vet vems den är?
Jag var tvungen att stanna och dräggla litegrann...

Umeå-tråden
Igen aning..
Appropå fixies så har jag sett en röd (crescent?) fixie med kromat trackstyre nere på stan, och en silverfärgad cykel byggd på en nishiki pro slram. Den senare cykeln var byggd av killen som äger cyclestore, ägaren var en av hans polare tydligen.

Vem äger den röda fixien?

Umeå-tråden
Båda dom cyklarna tillhör två kompisar till mej, vi är ett gäng på 5 pers som byggt ihop fixiar i vår/sommar, själv cyklar jag runt på denna ibland. Just nu med rakt styre.

fixed.JPG ht=482

Umeå-tråden
Jag vet inte hur det ser ut med snösituationen inne i Umeå idag. Här i Holmsund är det generellt betydligt mindre så här års. donTommazo, Maja, blir det cykling idag?

Jon.

Umeå-tråden
Hej Jon_F_B, loggade just in för att säga att det nog inte kan bli någon cykling idag. Det ligger ca 5 cm blötsnö och det är väldigt slirigt. Hur är det ute i Holmsund?

Umeå-tråden
Här är det fortfarande nån minusgrad och väldigt halt. Har inte varit ute på stigarna, men med tanke på att det var väldigt blött i fredags kan det nog vara rätt knepigt där med. Inte mer än 5 mm snö här dock. Man kanske skulle köpa ett par dubbdäck...
Vi får ta det senare helt enkelt :(

Jon.

Umeå-tråden
Jag förstår om ni ställer in. Det är inte världens roligaste före. Jag var ute lite igår och det går ju att cykla men inte så mycket mer.
file=46316

/Johan

Umeå-tråden
Grymt halt i morse när jag cyklade ner på stan, dessutom isigt och buckligt där dom inte hade plogat igår...verkar frotfarande vara minusgrader, sitter dock instängd på jobbet så jag kan inte svära på det

Umeå-tråden
Herbivora skrev:
> Båda dom cyklarna tillhör två kompisar till
> mej, vi är ett gäng på 5 pers som byggt ihop
> fixiar i vår/sommar, själv cyklar jag runt på
> denna ibland. Just nu med rakt styre.

Snugg hoj, har Ivan sett den? Vad har hänt med alla ybersyva ramar i kolfiber och Lightweighthjul, har du dragit dig ur komponent/lättvikts tävlingen?

Umeå-tråden
Bump!
Var det månne några som hänger här som körde milspåret i Röbäcksskogen i förra veckan? Det hör inte till vanligheterna att se några andra MTB-spår än mina egna där :).
Körde med lampa fredag och lördag kväll och såg spår i snön efter minst ett par tappra själar.

/Johan

Umeå-tråden
JojjeM skrev:
> Bump!
> Var det månne några som hänger här som körde
> milspåret i Röbäcksskogen i förra veckan? Det
> hör inte till vanligheterna att se några andra
> MTB-spår än mina egna där :).
> Körde med lampa fredag och lördag kväll och
> såg spår i snön efter minst ett par tappra
> själar.
>
> /Johan

Jag var en av dom skylldiga !
Vi brukar vara några som kör där någon gång i veckan.
Men jag körde sönder mina nya nokiadäck där vid sista svängen och det var första resan för dom.
Inte kul när man satsar och köper dyra vinterdäck.
Men det kostar även här på botten.
Blir en liten sväng nu kl 10:30 före jobbet.
Mvh:Robert

Umeå-tråden
Jag ska ut med hunden en snabbis nu. Snurrar ett varv ovanför Röbäckskapellet och bort mot "nya" området. Vinkar om jag ser någon på cykel :)

/Johan

Umeå-tråden
Herbivora skrev:
> Båda dom cyklarna tillhör två kompisar till
> mej, vi är ett gäng på 5 pers som byggt ihop
> fixiar i vår/sommar, själv cyklar jag runt på
> denna ibland. Just nu med rakt styre.

Snugg hoj, har Ivan sett den? Vad har hänt med alla ybersyva ramar i kolfiber och Lightweighthjul, har du dragit dig ur komponent/lättvikts tävlingen?

Absolut inte, känns bara lite bra att inte bara köra med sånna cyklar, tilbaka till stål och steltvärlden är alltid soft! Nä Ivan får nog inte se den, han skulle bara vräka ur sig spydigheter...
Lightweightsen kommer, bara vänta och se....moooooohahaha

Umeå-tråden
Då kan jag andas ut...Pust. Hmmm... Så det blir i.a.f ett par Lightweight? Som du vet sålde jag mina CORIMA men måste kanske köpa upp mig på ett par finhjul igen?

Umeå-tråden
Det har ju verkligen varit skitföre ett tag nu men igår när det frös på gick det faktiskt att cykla hjälpligt. Tog ett pannlampsvarv runt delar av milspåret i Röbäck igårkväll.

Jag var visst inte ensam om tilltaget. Tre cyklister hade varit ute tidigare på dagen. En på riktigt smala däck :)
Dec10_01.jpg ht=725

Bitvis var stigen mer som en bäck.
Dec10_06.jpg ht=725

/Johan

Umeå-tråden
JojjeM skrev:
> Det har ju verkligen varit skitföre ett tag nu
> men igår när det frös på gick det faktiskt att
> cykla hjälpligt. Tog ett pannlampsvarv runt delar
> av milspåret i Röbäck igårkväll.
>
> Jag var visst inte ensam om tilltaget. Tre
> cyklister hade varit ute tidigare på dagen. En
> på riktigt smala däck :)
>
>
> Bitvis var stigen mer som en bäck.
>
>
> /Johan

Gissa vilka

Kommer även att köra tisdag men vet ej tid ännu gissar på 1400 eller 1800.
Om du är sugen så haka på.
Mvh:Robert

Umeå-tråden
Dubbdäck skrev:
> Gissa vilka

Haha, jag hade mina misstankar. Jag var imponerad av hur smala däck en av er körde på. Cross?

> Kommer även att köra tisdag men vet ej tid ännu
> gissar på 1400 eller 1800.
> Om du är sugen så haka på.

Tack för erbjudandet. Jag tror tyvärr inte jag har möjlighet någon av tiderna men posta gärna en annan gång ni ska ut.

/Johan

Umeå-tråden
Tackar för tipsen brakastruten! Det lär bli ett underställ tror jag...

Vad har du för lyse? Jag köpte cateyes 500kronorslampa, den lyser upp nog mycket att tom ha i skogen tror jag, och slukar inte batterier..

Tillbaka
Topp