Umeå-tråden

Umeå-tråden
Kom precis in från ett halvhårt racerpass, så jag passar :)
Men det är en fin kväll, kommer nog att bli en fin tur för de som far!
Nåron som är sugen på pushbike imorgon förresten?

Umeå-tråden
Jag körde också racer idag. Mitt livs första sololångtur. Holmsund-Skellefteå. Det började strålande med finfint väder, mycket mat i magen och en svag medvind. Efter knappt 10 mil började glykogenet ta slut, vinden vände sig mot mig och jag kände mig allmänt less. En fika/stretchpaus senare kom jag igång igen, men tyvärr var vägen mellan Burträsk och Skellefteå i ganska kasst skick. Stolt och nöjd med följande statistik: 161 km, 980 höjdmeter, 5h09m rulltid, drygt 31 km/h i snitt, 152 snittpuls. Hade som mål att cykla under 6 timmar och det klarade jag ju med råge. Bra för självförtroendet. Om jag rakar benen kanske jag klarar 5 timmar på hemvägen... :)

Stibbo, är du i Ske-å nu? Vad är det som gäller om man vill/orkar dyka upp på söndagsträning med AIK?

Jon.

Umeå-tråden
Bra jobbat Jon. Håller med dig att vägen mellan Burträsk-Skråmträsk-Skellefteå är i uselt skick. Om du tar"nya" Burträskvägen när du cyklar tillbaka slipper du det problemet.

Är inte i Ske-å utan kom till Umeå i tisdags kväll. Du kommer inte att ha några problem att hänga med AIKs träningsgrupp. Samling kl 10.00 utanför pizzeria Tre Kronor. Ta med lite pengar om du vill handla något, f.ö är det som ett vanligt distanspass med 4-5 timmars klungkörning. Är du kvar på tisdag rekomenderar jag kvalitetsträningen som är mellan 18.00-20.00. Vi träffas på samma ställe. Lycka till!!!

//Stibbo

Umeå-tråden
Jon_F_B skrev:
-------------------------------------------------------
> Stolt och nöjd med följande statistik:
> 161 km, 980 höjdmeter, 5h09m rulltid, drygt 31
> km/h i snitt, 152 snittpuls.

Imponerande!

/Johan

Umeå-tråden
Hur set det ut inför måndag?
Jag och htj pratade om att fara till hamptjärnsstugan via tavelsjöleden och sen snurra runt där ett tag, hur låter det för er andra?
Andra förslag?
Annan tid kasnke, eller annan dag (Jojje, hur ser det ut för dig?)

Umeå-tråden
Har jag lagom med energi i kroppen efter jobbet imorgon hänger jag gärna med på en långsam fullsussare. Slutar som vanligt 1900.
Det ser ut som att det ska regna.. Hm..

När ska ni ut? Var? Vem kan man slå en signal till om man ska med?

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Härliga bilder oJsan!
Har du plats i ramen så försök ordna fetare däck, det gör stor skillnad!

För min del är det ok att skjuta upp starten till 1900 eller så också, det är ju ljust länge.
Eftersom jag har sagt att jag ska cykla (om det inte ösregnar) så kan man ju ringa mig, noll-sju-tre-8282591

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Annan tid kasnke, eller annan dag (Jojje, hur ser
> det ut för dig?)

Trevligt att du frågar :)
Räkna dock inte med mig. (fast jag håller ögonen på tråden).

/Johan

Umeå-tråden
Idag cyklade jag hem från Skellefteå. Det var värdelöst. Spöregn, kraftig motvind och kallt. Nu är jag leds på landsvägscykling. Någon som vill cykla mtb på torsdag? Inte allt för sent, då det väl är fotboll på kvällen.

Jon.

Umeå-tråden
Jobbigt värre Jon.

Jag ska ut kl 1930 på bräntberget på torsdag med en kompis troligtvis. Men, det blir kanske lite sent?

Föressten, är du ledig på söndag? Jag vill ta mig till ö-vik med cykeln och småtävla lite (kolla in: http://happymtb.org/forum/read.php/1/899005 ) men har inget sätt att ta mig och cykeln dit på... Kustbussen lär vägra låta mig ta med cykeln.

Vi hörs!

Umeå-tråden
Jo, jag är ledig på söndag. För ovanlighetens skull är min sambo också det, så inget ö-vik för mig. Inget problem att ta cykeln på bussen om du inte åker expressturerna.

1930 låter lite väl sent, skulle gärna köra på eftermidagen om någon är sugen.

Jon.

Umeå-tråden
Efterlysning!
Det är någon idiot som snott min dagis/vinterhoj från cykelskjulet hemma på Häradshövdingegatan 20, mellan nu och i fredags 18.30. Låst med slanglås från Clas. Nån sorts osorterad spec:
Ram: Trek 4300 blå/silver.
Gaffel: Stel ParkPre, blå (i stort sett samma färg som ramen).
Växelreglage: Uråldriga XT-reglage, topmonterade steglösa/7-stegs bak.
Bakväxel: LX, gammal.
Framväxel: XT 2007.
Däck: Coni Twister Supersonic.
Pedaler: rejäla plattisar.
Broms: enbart frambroms.
Styre: 650 mm raiser

500 spänn i hittelön, 500 spänn extra för killens skalp eller adress.
Nej, jag skojar _inte_.

Umeå-tråden
Slanglås borde inte säljas utan varningsdekal! Värre än Basta Clic, t.o.m..
Tycker det kryllar av tomma ramar, vartän jag cyklar genom stan? Såg en svartsprayad Gary Fisher igår, med fungerande Drop Off-gaffel och hydrauliska skivbromsar. Deore hela vägen. Ursprungligen en metallicblå sak från Händige herrn (enligt klistermärket som skymtade).
-Vattentornet, som vanligt.

Umeå-tråden
Hur ser det ut med Happyride ikväll?
Jag är sugen, antingen en sväng nere vid grösjön eller kanske pushbike på bräntis, vad säger ni andra? Fler förslag?

Umeå-tråden
Hey

I'm up for riding today. Although not pushbike :-)

Did you guys ever go to hämptjärnsstugen? Otherwise it would be fun. I know a different route out there (over umedalen) so, we don't have to out and back on tjävelsjöleden.

Grös could also be fun, although some of the trails there really kill you when on hardtail.

/Henrik

Umeå-tråden
Still no Yeti, Henrik? Yes, we went there last thursday, but I wouldn't mind going there again. I'm fine with Grös as well. I'm also more in a trail-, than pushbikemood today.

Jon.

Umeå-tråden
Hey

Still no Yeti, will probably not get it to Umeå. Oh well. Will post a picture here, if it does not make it to Umeå.

How about I show some trails today? Have a nice route that goes along the river for a bit, then inland into some nice trails, connecting to the tävelsjöleden, going past hämptjärnsstugen and home to Umeå. The trip will probably take around two hours (without going insanely fast).

We should meet somewhere downtown, close to the river.

What do people think?

/Henrik

Umeå-tråden
Hey

Thanks for a good ride today. Shoulders are a bit sore :-)

Here is picture of todays rute:
20080630_mtb_happyride.jpg ht=673

KML file for google earth can be found here http://www.cs.umu.se/~henriktj/mtb/20080630_mtb_happyride.gpx

/Henrik

Umeå-tråden
Nice to see were we went, it was quite a bit of gravel roads and smooth trails before we got to the rocky sections just before Hamptjänrsstugan. I think I should have had my saddle in a higher position to be able to really enjoy those parts.
Never the less it was nice so see some new trails in good company!

Umeå-tråden
Despite the stony parts, I really liked todays ride. The winding trail next to Kullavägen was my favorite section. Have to go back there soon...
Btw, thanks for the route file!

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Var ner till cyclestore igår för att få lite assistans med min gaffel som det ska bytas fjädrar och olja i. Då var det papp för fönstren och så heldött ut, har han försvunnit?

Umeå-tråden
Jag var där förbi igår också, samma sak då, skumt.
Står inget på hemsidan heller, vore synd om han var tvungen att slå igen, det verkade ju gå ganska bra för honom

Tillbaka
Topp