Umeå-tråden

Umeå-tråden
ScottMarcus skrev:
-------------------------------------------------------
> rayy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Plush: Grymt! Blir det någon fler local som
> > kommer med? :) Jag är sjukt peppad nu när min
> > kedjestyrare nog ska fungera. ringer imorgon
>
>
> Jag Patrik och Oskar kommer nog också förbi.

Och Micke Voss kommer oxo vad jag vet....

Umeå-tråden
rayy skrev:
> Blir det någon fler local som
> kommer med? :)

Jag kommer till bikeparken så fort den finske diktatorn släpper ut mig ur fängelsehålan.
Det blir förmodligen efter 16.00

> Jag är sjukt peppad nu när min
> kedjestyrare nog ska fungera.

Hoppas du får ett helt åk på något av spåren denna gång :)

Umeå-tråden
Lars.E skrev:
> rayy skrev:
> --------------------------------------------------

> > Jag är sjukt peppad nu när min
> > kedjestyrare nog ska fungera.
>
> Hoppas du får ett helt åk på något av spåren
> denna gång :)

Hehe, jo, bara förutsatt att jag inte drämmer in den nedre delen i en sten (peppar peppar) så ska styraren göra att kedjan sitter som berget. Singlespeedklinga, bashguard et.c. Den kan omöjligen hoppa varken uppåt, höger, vänster eller något annat. Känns bra.

Umeå-tråden
> > > rayy skrev:
> ---------------------------------------------
>
> Hehe, jo, bara förutsatt att jag inte drämmer in
> den nedre delen i en sten (peppar peppar) så ska
> styraren göra att kedjan sitter som berget.
> Singlespeedklinga, bashguard et.c. Den kan
> omöjligen hoppa varken uppåt, höger, vänster
> eller något annat. Känns bra.

Det låter lovande ;)

Umeå-tråden
Tog en liten morgontur med vovven.

Full fart
sommarmorgon_03.jpg ht=725

Stenigt på milspåret
sommarmorgon_04.jpg ht=544

Köttbullspaus
sommarmorgon_06.jpg ht=544

Här höll de tappra röbäckarna ryssen stången
sommarmorgon_09.jpg ht=725

Mer stenig stig
sommarmorgon_07.jpg ht=725

Avstickare på lite roliga hällar
sommarmorgon_10.jpg ht=725

Älgpass
sommarmorgon_14.jpg ht=725

/Johan

Umeå-tråden
Underbart!
Ser ut att vara rolig stig också.
Jag körde vid grössjön igår, trots regnet var stigarna bra, några surhål precis vid spängerna men annars torrt och fint!

Umeå-tråden
oJsan: Jo faktiskt... men måste förankra det hos min LBS först. Det är en liten specialare på gång.
Hur snabbt måste/ska du beställa?

Edit: Min beställning kommer dra iväg lite (=fraktfritt) vilket gör att det iofs inte spelar någon roll om jag beställer själv eller ej...

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Sedan jag skrev sist har jag gjort en mindre, lokal, marknadsundersökning och klargjort att det är lika bra att beställa allt. Min beställning har med andra ord också passerat fraktfritt-gränsen. =)

Umeå-tråden
Kan vi göra, var ute där igår och härjade.
ag har nog en rätt bra slinga, rnt 2,5-3 timmar beroende på tempo. Varierat men mycket bröt och sten och en hel del spång. Låter det bra?

Umeå-tråden
Jag tog en tur för att testa mina nya skor och knäskydd. Skorna var ett klart uppköp och inga blodiga strumpor för ovanlighetens skull. Knäskydden av halvhård modell kommer nog väl till pass om vi åker till ö-vik och gick oväntat bra att trampa runt i.
Jag tog en konstig väg hem och råkade cykla förbi ungdomsgården. Till min stora förvåning har de byggt en dirtbana där utanför! Jag kan inte så mycket om sådant, men den kändes välbyggd och trots att den onekligen var liten var det inga problem att få upp tillräcklig fart för att få sig några flygturer. En anledning till att köra en happyride i Holmsund någon gång.

Jon.

Umeå-tråden
Låter ju skoj! Kul att det byggs om inte annat.
Borde det inte kunna finnas fina stigar ute längs med havet?
Roligt att dojorna passade bättre, och knäskydd är inte dumt när man kör utförs.

Umeå-tråden
Jag tog en tur med motorcykeln ut till Holmsund igår och åkte runt på lite småvägar på Lövölandet och Kroklandet. Fanns en del stigar där och faktiskt också någon typ av vandringled.. fanns kartor på ett par ställen efter vägen. Minns jag inte fel så tror jag att 'utomjordingen' gjort en RR i trakterna..

Umeå-tråden
Jo, det finns en led som går förbi golfbanan som är rätt schysst på sina ställen. Sen finns det ganska mycket stigar längs allt vatten. Inte så mycket ut mot havet just, men kring alla vikar och sjöar och vad det kan vara.

Umeå-tråden
rayy skrev:
> ... kedjan sitter som berget.
> Singlespeedklinga, bashguard et.c. Den kan
> omöjligen hoppa varken uppåt, höger, vänster
> eller något annat. Känns bra.

Hur gick det? Satt den på plats?
Och var är bilderna? :)

/Johan

Umeå-tråden
Tjenare alla!

Nu är det bestämt att jag ska börja på umeå universitet till hösten... Det verkar som det är många som hojjar uppe i umeå, ska bli riktigt kul att prova platån på sidan 25 :-)

Ska bo i studentlägenhet i Mariehem som tydligen inte ligger långt från bräntberget, där det finns en dh slinga?

Som sagt ska bli kul med lite nya ställen att hojja på :-)

Mvh

Umeå-tråden
DHslinga på bräntis är väl att överdriva, men ca. 20 sekunder utförsåkning blir det i en bana med lite hopp och någon velodromkruva. Ganska kul bana ändå. Annars finns det bra XCmöjligheter och sådär ^^

Häng med till Övik någon dag annars, vi lär nog hinna dit någon fler vända innan sommaren är slut.

Umeå-tråden
Apropå DH... har inte varit där själv, men ryktet förtäljer att det finns folk som kör slingor på "kullen" vid Västerslätt/Rödäng likt den på Bräntberget. Någon här som varit där och kollat?

Cyklade en runda ut till Hamptjärnsstugan ikväll med en en kompis. Sanslöst vilka roliga klippor det finns att leka på där! Både platt, uppför och nerför! Där skulle jag kunna tillbringa en hel dag!
Inser mer och mer att jag borde/måste/skulle vilja köpa en separat lek- och bus-hoj :)

Edit: Vi mötte en "snubbe" på en svart Nishiki mitt i skogen, någon härifrån?

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Hamptjärnsstugan är fint, där finns mycket skoj! Kullen vid västerslätt måste kollas upp, kan bli ett projekt för slutet av veckan eller måndagsrajden kanske (om vi tar den på dan, vad säger de andra måndagsrajdarna?)

Umeå-tråden
Vi var ju i Ö-vik härom dagen och jag fick utan tvekan mersmak. Tänkte beställa ett par fetare däck från CRC, då mina NN 2.25 kändes ganska veka i sammanhanget. Någon som behöver något från CRC och vill sambeställa?

Love, ska du (eller någon annan) ner till ö-vik igen snart?

Jon.

Umeå-tråden
Halloj, Tänkte dra ut till grössjön och se vad stigarna har att erbjuda där idag vid tre-fyra tiden. Skulle vara kul med sällskap om någon är sugen.

/Jonas

Umeå-tråden
Jon. Jag är jättepeppad på att dra ner mot ö-vik så fort jag är hemma igen, drar till åre imorgon och är där tills den 28e... Så länge jag inte har brutit något dvs ;) peppar peppar.

Jag vet att två andra umebor på konahojjar drog ner nu idag och åkte.

Vi syns!

Umeå-tråden
Ajaj Muntis, missade det, körde lite landsväg istället.
Jag kna inte komma på denna veckas happyride på måndag kväll, så jag siktar på tisdag på dagen istället då det ändå ska regna på måndag :)

Jag har Jon med mig också så det är 2/3 av kärnan i Måndagsridarna, vad säger ni andra? Fler som är sugna? Stigförslag?
Jag skulle kunna tänka mig att leta lite nya stigar kanske, söder om älven ryktas det ju lite om att det skall finnas något, ingen som har koll?

Umeå-tråden
Man får skylla sig själv när framförhållningen inte är bättre än en knapp timme. Blev dock en bra tur trots gårdagens uteliv.
Jobbar i Vindeln under veckorna så man missar alla happyrides vilket är lite trist missar mycket bra guidening. Får satsa på det till hösten istället.

Umeå-tråden
Antar att jag är den sista trejdedelen.. =) Tisdag (eftermiddag helst?) fungerar bra för mig, känns onekligen lite blött idag... Om Schenker sköter sig så kanske jag hinner uppgradera innan!
I trakterna av rödbäck finns ju många stigar. På sidan 5 i denna tråd har JojjeM lagt upp en orienteringskarta och ett turtips, kan det vara något?

Muntis, guida oss i Vindeln?!

Umeå-tråden
Det låter ju som en bra ide, ska kolla den kartan! Jag har en kompis som var sugen på att följa med som är uppväxt i Röbäck, så han borde också ha lite koll.

Dock börjar jag jobba kl16, så det vore bäst för mig om vi kunde börja på förmiddan så jag hinner käka o så innan jobbet

Umeå-tråden
Jag körde premiärtur för egen del i stadsliden i förrgår, iofs på enhjuling men stigarna är ju fantastiska, lutar alltid och det är rötter och stenar som satan.. Blev väldigt förvånad på hur pass ära till hands det finns alltså, 300 meter hemmifrån börjar skogen. :)

Vet inte om det är brett nog för DH men stökigt är det iaf ;)

Ska ut och utforska lite i I20skogenn också nån dag då det inte regnar..

Nån fler som har testat? Stigarna då alltså..

Umeå-tråden
Stadsliden?
Vart ligger det?
I20 är ganska välbeprövat, där finns bra stigar om man bara vet att hitta dom, tavelsjöleden upp mot Hamptjärnsstugan är bra och stigarna däromkring!

Umeå-tråden
Stadsliden är på samma kulle som bräntberget ligger på, ormådet är ju ganska stort, samma skog som skidspåren ligger i..

Finns ju här på haga bakom simmhallen och går väl upp till mariehemsängarna på andra sidan :)

Umeå-tråden
Ok, typ hagaskogen alltså.
För en massa sidor sen kan man läsa i den här tråden att där är cykelförbud på ngt sätt, vet nån hur det ligger till nu?

Umeå-tråden
Ja det är ju inte motionsspåret jag är ute efter..

Och enhjuling räknas inte som cykel

Att dom skulle stänga ute cyklar från hela området verkar ju.. olagligt :)

Umeå-tråden
Detta baserar jag bara på tidigare läsning i tråden, att området ska vara "park" och att det är universellt cykelförbud.
Dock kan det ju vara lugnt att cykla på stigarna, jag kommer iaf inte att gnälla på ngn som gör det :)
Det ser för övrigt väldigt fint ut där när man tittar från bräntberget

Tillbaka
Topp