Hoppsan Rayy!
"Den som gräver en grop åt andra"... stämmer ju inte riktigt den här gången. Skönt att du verkar ha klarat dig hyfsat...
Försten som passerar Bräntis måste fota och posta en bild på gropen!
Accarna kostar 229:- styck (man behöver minst två). Laddaren 249:-, tror jag. Övriga prylar kostade 138:- (hittade kvittot idag).
Inte visste jag att det skulle vara så skoj med pannlampa, det ger ytterligare en dimension till cyklingen! Kommer ni ihåg stocken som låg snett över stigen, precis i slutet mellan Hamptjärnstugan och Hissjövägen? - det gjorde inte jag! ;) Löv och grenar tätt inpå stigen orsakar snudd på tunnelseende.
Jag slog igång lampan vid I20 och cyklade tavelsjöleden mot Hissjö. En bit upp efter bäcken ovanför Forslunda finns en risig träbro, där cyklade jag över och genade längs sandiga ridvägar upp mot Piparbölesjön för att sedan köra cross-spåret ner längs kullavägen. Där man korsar järnvägen tog batteriet slut, efter ganska precis 1,5h. Första laddningen brukar inte nå full kapacitet, men jag bör nog skaffa ett par accar till.
Jag bytte till reservficklampan (
http://www.kjell.com/content/templa...px?item=63351&path=45000000,51500000,52500000 ) men konstaterade att skillnaden var som "natt och dag", bokstavligt talat. =) Så det fick bli Backenvägen i högt tempo hela vägen hem, istället för strandpromenaden. Vet inte sträckan, men det tog 2h från dörr till dörr.
Turens enda paus, vid Hamptjärnsstugan.