Jag har ju också några bilder från gårdagen... hoppas det inspirerar någon, så att vi kan ta en till tur innan snön faller. Då får du vara på hugget Munits, så du inte missar den!
På vägen, på väg...
Start bakom macken i Åmsele. Justering av sadel, val av kläder m.m. Till vår besvikelse öppnade macken först om 20 minuter, så de kaffesugna fick klara sig utan. =)
Maja på sin Avanti
Fina stigar, donTommazo väntar på att få trampa iväg.
Fin utsikt från åsen.
Bitvis tight och snirkligt
Hej vad det går!
Svisch!
Brant ravinpassage. Strax efter gjorde vi upp eld och tog en välförtjänt fikapaus!
I Hällnäs hittade vi en liten lekpark för cyklister... såhär glad blir man då! =)
Whihaa!
Teknikträning...?
När vi lämnat Hällnäs var det blött och tungtrampat i ca 5km (tips: ta grusvägen förbi istället).
Framme vid Yttersjön.
Dags att fylla energidepåerna igen, ca 10km kvar till Vindeln nu.
"Va? En fotograf?" =)
Framme i Vindeln, nu återstod bara logistiken med cykel/biltransporter.
En mycket trevlig dag, trots solens frånvaro! Precis i starten, utanför skolan i Åmsele, stötte vi på inte mindre än åtta cyklister (från Vännäs) som också skulle cykla Isälvsleden.
En rolig grej var att vi först efter några mil insåg att det stod "Shimano" på de blåvita snitslarna som markerade leden. Det verkar vara många cyklar som trafikerar leden, Turistbyrå/kommun borde kanske satsa på lite marknadsföring av den?!
Jag cyklar den gärna en gång till någon helg framöver (kanske nöjer mig med delen Åmsele-Hällnäs)... hör av er i tråden om intresse finns.