Umeå-tråden

Umeå-tråden
Tjena umeåcyklister!

Jag och min fru Maja är sugna på att cykla Isälvsleden i helgen (lördag eller söndag) men för att lösa logistiken så skulle vi behöva vara några fler, och en till bil. Då kan vi lämna ena bilen i Vindeln och ta den andra till Åmsele. Någon som är intresserad av att hänga på?

Vill man få lite inspiration så finns det ett trevligt flickr-album: http://www.flickr.com/photos/par/sets/72157600180735740/

Vore kul om vi blev några stycken.

/ Tomas

Umeå-tråden
Ja ja ja ja jaaaaaa, donTommazo for president!
Jag har sedan en månad tillbaks planerat för Isälvsleden men förkylningar, sjuka släkningar m.m. har satt käppar i hjulen. Men i helgen SKA jag cykla den.... när jag cyklade från jobbet funderade jag på om jag skulle ta buss till åmsele, bara för att slippa cykla tillbaks till bilen.
Men det verkar lösa sig ;) I min bil ryms fyra pers och 0 cyklar, eller två pers och två cyklar... Lördag eller söndag spelar ingen roll för mig...

Umeå-tråden
Om någon mer än oJsan skulle bestämma sig för att hänga med på Isälvsleden i morgon (lördag) så träffas vi vid Bilprovningen kl 8.00 för vidare resa mot Vindeln och Åmsele. Väl mött!

/ Tomas & Maja

Umeå-tråden
Det sägs att dom som åkte ner till Övik hade förbannat kul. Boman sägs ha kört superbra, och av vad man sett förut kan jag förstå det.

Vem vill ut och cykla på tisdag?

Umeå-tråden
Ravy: Jorå, vi hade sjukt kul, jag tror Boman visade var skåpet skall stå vad gällande både hardtailklassen, 24" klassen och sub 120mm fjädnirngsväf fram-klassen (om det nu finns en sådan)

Sjukt bra kört helt enkelt.

Själv körde jag lite långsammare, man vill ju hinna kana lite på magen :)

Umeå-tråden
Vädret i Övik verkar grymt , jag är taggad på att fara idag, tog det till och med lite lugnt igår kväll så jag skulle hålla för det, vad känner Boman och Aronsson?

Umeå-tråden
Jo, det var riktigt kul igår :-) Vi var tre stycken i ht klassen och jag tror att alla kom ganska bra till jämfört med dh riggarna.

Känner mig så seg idag, sen så måste jag fixa lite labbrapporter. Så jag är hellre med på en slötur till bräntis lite senare :-)

Umeå-tråden
Det vore ju jättetrevligt oJsan, länge sen vi sågs! Jag vet inte riktigt, planeringen (som hittills är ganska knapphändig) sköts "live" i denna tråd :)
Jag skulle gissa på ett par timmar

Umeå-tråden
Har våldgästande sovfrämmande på obestämd tid framöver... Helgen har gått åt till att hjälpa benkantingar att flytta. Ni får ha´t så trevligt i höstblåsten!
Vet ju att en del varit intresserad av tatueringar... Det är gaddningstävling på Scharinska den här helgen!
Ifall det är ngn. som missat det?

Umeå-tråden
Boman: lite sent, jag hade gärna farit vid 14 om det är möjligt.
Jag tar med din tröja och bromsen. Monterade precis en av mina nyvunna dh-slangar, ser är serious stuff, helt klart. Grymt biffig!

Umeå-tråden
Jag ska tydligen på kalas kl 15 visar det sig nu, mycket man inte känner till...
Jag tror nästan jag satsar på Bräntis nu på en timme eller så och drar en snabbis, vore kul om någon kikar förbi.

Jag har inga föreläsningar på måndag, så jag tänkte nog hänga lite där då också.

Umeå-tråden
Jag har ju också några bilder från gårdagen... hoppas det inspirerar någon, så att vi kan ta en till tur innan snön faller. Då får du vara på hugget Munits, så du inte missar den!

På vägen, på väg...
_MG_0215.jpg ht=467

Start bakom macken i Åmsele. Justering av sadel, val av kläder m.m. Till vår besvikelse öppnade macken först om 20 minuter, så de kaffesugna fick klara sig utan. =)
_MG_0216.jpg ht=700

Maja på sin Avanti
_MG_0221.jpg ht=700

Fina stigar, donTommazo väntar på att få trampa iväg.
_MG_0223.jpg ht=700

Fin utsikt från åsen.
_MG_0224.jpg ht=700

Bitvis tight och snirkligt
_MG_0225.jpg ht=700

Hej vad det går!
_MG_0227.jpg ht=656

Svisch!
_MG_0229.jpg ht=515

Brant ravinpassage. Strax efter gjorde vi upp eld och tog en välförtjänt fikapaus!
_MG_0238.jpg ht=700

I Hällnäs hittade vi en liten lekpark för cyklister... såhär glad blir man då! =)
_MG_0248.jpg ht=700

Whihaa!
_MG_0250.jpg ht=700

Teknikträning...?
_MG_0251.jpg ht=541

När vi lämnat Hällnäs var det blött och tungtrampat i ca 5km (tips: ta grusvägen förbi istället).
_MG_0254.jpg ht=467

Framme vid Yttersjön.
_MG_0256.jpg ht=700

Dags att fylla energidepåerna igen, ca 10km kvar till Vindeln nu.
_MG_0262.jpg ht=467

"Va? En fotograf?" =)
Framme i Vindeln, nu återstod bara logistiken med cykel/biltransporter.
_MG_0263.jpg ht=700

En mycket trevlig dag, trots solens frånvaro! Precis i starten, utanför skolan i Åmsele, stötte vi på inte mindre än åtta cyklister (från Vännäs) som också skulle cykla Isälvsleden.
En rolig grej var att vi först efter några mil insåg att det stod "Shimano" på de blåvita snitslarna som markerade leden. Det verkar vara många cyklar som trafikerar leden, Turistbyrå/kommun borde kanske satsa på lite marknadsföring av den?!

Jag cyklar den gärna en gång till någon helg framöver (kanske nöjer mig med delen Åmsele-Hällnäs)... hör av er i tråden om intresse finns.

Umeå-tråden
Ser ut att ha varit grymt! Hur långt blev det till slut? Jag hänger gärna med någon helg senare. Kom precis hem ifrån en tur i blåsten och det är ju verkligen perfekt cykeltemperatur tycker jag. Dock lite synd på blåsten. :)

Umeå-tråden
Här kommer en drös bilder från dagens bravader vid Bräntis! Överlåter bildkommentarer till åkarna, blir roligare så! ;)
Bildspel i högre upplösning finns här: http://jojjas.mine.nu/brantis/ (testade nått jox i PS)

Edit: Bilderna gör sig bättre i bildspelet!

_MG_0265.jpg ht=258

_MG_0266.jpg ht=400

_MG_0271.jpg ht=274

_MG_0272.jpg ht=289

_MG_0275.jpg ht=241

_MG_0281.jpg ht=363

_MG_0283.jpg ht=260

_MG_0284.jpg ht=252

_MG_0285.jpg ht=328

_MG_0288.jpg ht=208

_MG_0289.jpg ht=301

_MG_0290.jpg ht=316

_MG_0291.jpg ht=239

_MG_0294.jpg ht=239

_MG_0295.jpg ht=400

_MG_0296.jpg ht=314

_MG_0297.jpg ht=400

_MG_0300.jpg ht=400

_MG_0301.jpg ht=400

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Härliga bilder oJsan, kul att du kom förbi och otade.
Nu måste jag bara lära mig att hoppa som Bosse så det blir ngt att ta bilder på också!

Lägg upp bilden på Bosses hopp i lite större version i "dagens bild tråden"!

Umeå-tråden
Nu har jag klippt ihop dagens filmmaterial, 2 min blev det.
Vill passa på att tacka de som lånade ut de tre kameror vi använde för att filma... ;)
Ett artificiellt skofodral till den som hittar första klaff-felet! (nej, vi hade inte tre kameror)
.wmv (30MB): http://jojjas.mine.nu/xc/brantis.wmv
.avi (441MB): http://fullface.happymtb.org/filmer/oJsan_Brantis_DH.avi

WMV-videon håller inte bra kvalité, interlaceproblem. Boman kommer ev. lägga upp en divX inom kort.

Umeå-tråden
Haha, massgravarna funkar än. Blev mycket bättre efter några månader när allt blev mycket hårdare. Har byggt en ny ramp med landning också så om ni åker förbi ställberg så är det ju bara att köra några åk.

Umeå-tråden
Jag jobbar, annars hade jag varit på...körde en 3,5h runt grössjön idag, hittade lite nya stigar och linjer, dh-däck och plattisar är skoj även på stig, men det går inte fort...

Umeå-tråden
happyride 17:15, samling på tunnelbacken (vid minilivs ovanpå södra tunnelmynningen)
Om 20 min alltså ;)

Sena ankomster kan anmälas till xxxxxxxxxxx
/Jonas

Edit: tog bort tel.nr

Tillbaka
Topp