unacceptable goods, vad gör man?

Pille

Medlem
Beställde en cykl från england som skickades med parcelforce, står nu att den kommit till Sverige men att den inte kan levereras då det är "unacceptable goods". Vad gör jag? Bara att vänta och se vad som händer eller bör man ringa till schenker som tar över frakten i Sverige?

/ Philip

Hade problem med min cykel som skickades från england med parcelforce/schenker. Minns inte om det stod "unacceptable goods", men schenker (tror jag det var) tyckte det hade betalats för lite i fraktavgift eller liknande av återförsäljaren då paketet vägde nått kilo mer än vad som var sagt, parcelforce hade tagit emot och skickat det även om det vägde för mycket. Det löste sig ganska smidigt efter jag tog kontakt med återförsäljaren, och schenker brukar vara ganska hjälpsamma på telefon.

Samma hände mig när jag beställde från mountainbikebitz

Som WITMatrix säger måste säljaren betala mer till fraktbolaget. För mig innebar det en försening på 1 vecka innan dom löst alla papper mm.

Problemet löst. Fick svar direkt från Westbrookcycles.com att dem skulle höra av sig till parcelforce imorgon för att fixa så paketet gick vidare.

Börjar få abstinens över hur seg parcelforce är.... Väntar på tre paket, ett dhl och två parcelforce. Känns som när man var liten och väntade inför julafton.

Någon mer än jag som upplevt att parcelforce är enormt sega?

zephir skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag nätshoppar bara på fyllan. Den som inget
> minns lider ingen väntan, som det gamla
> ordstävet säger.
>
> /r

+1

Och så får man massa spännande paketöveraskningar som trillar in då och då. Ofta cykelrelaterade. ;-)

Tillbaka
Topp