Unacceptable goods?

Speedster

Aktiv medlem
Unacceptable goods?
Jag har beställt en cykel från Merlin och självklart suttit som en igel framför datorn och följt paketet...
Allt såg bra ut till det plötsligt fick status Held när det kom till Sverige, och så står det Unacceptable goods under tracking event. Vad betyder detta? Ska man höra av sig till Merlin eller till det svenska fraktbolaget? Är det schenker som tar över i Sverige när Merlin skickar?

Man blir ju lite orolig eftersom detta var sista i storlek L...

Date Time Location Tracking Event

24-09-2008 14:10 Delivery Agent - SWEDEN Unacceptable goods
24-09-2008 11:01 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
23-09-2008 06:36 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
19-09-2008 23:34 International Hub Export item accepted into network
19-09-2008 18:23 Preston Depot On route to hub
19-09-2008 16:22 WDM Online

Unacceptable goods?
Merlin har säkert försökt skicka med knark.

Det är Schenker som tar över i sverige, paketet sorteras vanligtvis i helsingborg och får ett svenskt fraktnummer.

10:- på att detta inte beror på annat än deras grovkalibriga inkompetens.

Unacceptable goods?
Tydligen var paktet skickat med "fel porto" därav strulet men nu är det på g igen. Detta fick jag reda på genom att bli kopplad mellan 3780 olika personer på schenker ;o)

Unacceptable goods?
Aha, ja någon på schenker såg att frakten var betald med något konstigt tecken, £, "vad är det?"

"Fasen, det måste vara mögel i systemet, frakt skall vara betald i reda svenska pistoler, bäst vi spärrar skiten. Oj, nu är det lunch, tra-lala-la-la."

Unacceptable goods?
Detta hände mig också när jag köpte åk från England. OBS, betala inget mer än du redan gjort!!
De (Schenker) försökte få mer betalt från mig men det har de ingen rätt till. Det är frakt man betalt i landet som skickar som gäller, det är bara för Schenker att acceptera.

Jag fick gräla två ggr med dem om hur det funkar innan de muttrande skickade vidare paketet.

Tillbaka
Topp