Under Armour...

• Trådstartare Trådstartare PTH
  • Start datum Start datum
P

PTH

Guest
Under Armour...
Undrar om det är någon som hört talas om ett amerikanskt underställsmärke som heter Under Armour? Jag läste på en amerikansk blogg att de var grymma. Är det möjligen någon som har testat? Skulle vilja ha något skönt under på överkroppen nu när det börjar bli varmt. Något som andas bra. Tips???

Under Armour...
Jo, de verkar fungera bra. Har kompisar som provade tröjor och kepsar. Deras grejor säljs i diverse färger så det funkar att ha dem endast utan att känna sig som man har långkalsonger på bringan.

Bra funktion - mycket marknadsföring.

Om du bara ska ha något under cykeltröjan så tycker jag Crafts grejor fungerar görbra. Jag kör alltid med en undertröja under, även när det är 20 plus ute.

Under Armour...
Håller med om Craft.
Köpte en undertröja i åre och det var fan den bästa investeringen jag gjort.
Kyler när det är varmt och värmer när det kallt, some kind of magic.

Under Armour...
Jag har använt UAs grejjer i 10 år men i andra sporter, tycker de är sketbra. Lätta att skölja ur, torkar på 10 sek, håller i många år. Har funnits i USA länge men verkar nu ha dragit igång med PR stort i Europa oxå

Såg faktiskt att den gamle doparen David Millar körde med ett UA ställ på sig under Paris-Nice

Rekommenderar starkt, men köp dom på tyska ebay då blir det billigare. Jag köpte av ngn som hette All-star sports eller nåt

/E

Under Armour...
Har alltid använt Craft, de tycker jag alltid har funkat bra. Tror Stadium säljer under armour också om jag inte har helt fel. Kanske skulle man ta och testa...

Under Armour...
Jag är aktiv Triathlet och har använt Under Armour i flera år. Riktigt skön komfort, fukttransport och passform som håller musklerna på platts. Var inne på www.underarmour.eu, där har de en lista på återförsäljare runt om i Sverige och övriga Europa. Kolla även in det här: http://www.underarmour.com/macca/

Under Armour...
Annars om man vill ha ullp å kroppen så är ullmax.se ett myckte bra alternativ.
Har ett ullunderställ från dom, håller god kvalitet, bra passform och är väldigt skönt cokså.
kostar 399 för ett ställ (överlägset billigaste ullstället jag har hittat, bara en del brukar kosta mer)..
Och desutom går minst 1/3 av det du betalar till en idrottsförening av ditt val, även om du köper på internet..

Under Armour...
Liten skevt att jämföra Under Armour med Everest & Craft när de sist nämnda är för stavagångare och Under Armour är för idrottare med hög intensitet.

Under Armour...
Stadium XXL i Sisjön har UA tröjor, klämde på ett par där igår. De kändes fina, men alltför "silkiga" för min smak. Jag kör med Craft och Santini undertröjor, som är lite luftigare.

/Leo

Under Armour...
Såg även att Stadium Fredsgatan säljer. Det var lite mycket kroppsstrumpakänsla på den undertröjan jag provade, men kvaliten var fin.

Under Armour...
Köpte Under Armour för ett par dagar sen nu inne på Stadium Sergelgatan, jag köpte en small storlek till mig. Är i normala fall en medium. Men det ska sitta tight då det ger bästa fuktgenomträngningen. Efter att ha testat kan jag säga det att det är det bästa funktionsplagget jag ägt. All fukt tränger igenom och du håller dig hela tiden torr på insidan. Helt grymt! Rekommenderas.

Under Armour...
Med risk för att kapa tråden lite.......Är det någon som har något förslag på en underställströja som är så sval som möjligt. Den behöver inte vara bra när det är kallt, bara när det är varmt!!! Behöver ha en sådan att ha under kläderna på jobbet i sommar. Annars är risken att jag kommer smälta bort i sommarsolen ;)

Under Armour...
Tilläggas kan att PTH eller som han också kallar sig Victor Ögren har startat likande "reklam" trådar på andra forum. Mig veterligen på puls.se och utsidan.

/Tob

Under Armour...
Jag besökte en stadium-butik idag och dem sålde Under Armour, verkar vara ett intressant material. Det kanske blir nåt plagg framöver.

Under Armour...
Även på fightermag.se, där skriver han (PTH83) idag:

"Köpte på mig en underställströja från Under Armour inne på Stadium sergelgatan. Måste medge att det nog är det bästa funktionsplagget jag testat. Fuktgenomträngningen är grym och den sitter riktigt bra, slimmat utan att glida runt. Kan rekommenderas!"

Riktig Smyg_reklam-varning, och som av en händelse startades den tråden samma dag som den här.

Under Armour...
MCM_team skrev:
-------------------------------------------------------
> Med risk för att kapa tråden lite.......Är det
> någon som har något förslag på en
> underställströja som är så sval som möjligt.
> Den behöver inte vara bra när det är kallt,
> bara när det är varmt!!! Behöver ha en sådan
> att ha under kläderna på jobbet i sommar. Annars
> är risken att jag kommer smälta bort i
> sommarsolen ;)

[URL]http://cykelcity.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=627&cat=301
[/url]

Jag har kört med Santini underställströjan i alla väder, även när det varit +35C. Den ventilerar bort svetten bättre än om man kör utan den. Ihop med en cykeltröja, tight eller loosefit, funkar den perfekt. Bästa underställströjan jag ägt, köper nog en till snart då jag vurpat sönder den här en del nu i skogen, eftersom jag har den både till racer och mtb. :-)

/Leo

Tillbaka
Topp