NickPick sa:
landen sa:
Betalar jag dyrt för en gaffel så ska den komma i en förpackning som förmedlar det samma. Det behöver inte betyda miljöförstöring.
Själv skulle jag hellre köpa en dyr gaffel till bra pris utan förpackning, men det är ju jag det.
med andra ord vill du köpa en dyr gaffel o få den skadad repig o förstörd redan innan du ens fått hem den
men ur tillverkarsynpunkt vore de ju rena drömmen sälja en dyr gaffel utan garantier o förpackning men producera halvdan fusklackad gaffel kasta ner ett par hundra gafflar i en låda o skicka ut till återförsäljare dom kommer ju endå skavas o skadas mot varandra i transporterna få bra betalt minimala packkostnader o bäst av allt slippa en massa garantier för den va ju redan skadad då du köpte den mao garanti e obefintlig...
köper jag en dyr gaffel förväntar ja mej att den kommer så väl förpackad att den snudd på ska klara av att bli överkörd... köper ja däremot en kinagaffel för några få kronor ink frakt från tex ebay så kan ja förvänta mej den kommer i nån pappåse med div skador......