Unga kvinnor slipper cykelböter

Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Samma beteendeses hos bilprovningén sedan länge!
> Rent livsfarligt. Det skapas här en
> ansvarsbefriad grupp ovetande trafikfaror! Och
> vilka får betala för det, i dubbel
> bemärkelse!?

Oja, hemma hos päronen är det lillasyster som får handskas med bilprovningen. Det går över förväntan :)

Emil-Pemil skrev:
> Snyft, önskar att jag var tjej.

var inte du 11? Njut så länge det varar!

bigmollo skrev:
> Om jag förstog det hela rätt så var tjejen
> ledsen för att hon inte fick böter. Soft.

Nu verkar det ju vara killen som anmält diskrimineringen. Han är alltså ledsen för att hans flickvän inte fick böter. Åh vad romantiskt det är med unga par som inte har gemensam ekonomi ännu.

Visst var det sexism från polisens sida. Men till hans försvar följde han bedömningarna ute i Europa, och framför allt det prejudicerande fallet UCI v Gusev-Hoste-Petegem. De tre jagade Cancellara i Paris-Roubaix när bommarna fälldes ner pga korsande godståg. De rödljuskörde och allihop straffades. Vilket kön hade de? Case closed.

Senast redigerad av en moderator:
Såg att unga kvinnor slapp böter.

Helt rätt enligt mig. Kvinnor skall slippa allt ansvar och även alla rättigheter. Dvs dom skall bli behandlade som barn. Det är helt korrekt att ge killen böter men inte tjejen.
Tycker att det är männen som skall få straffen när deras kvinnor är olydiga.
TEX, ta den där mördande tjejen, som döda 2 barn, ge killen i bilden livstid istället, DVS han som gjorde allt möjligt genom att först ha en tjej sen en annan. Även om det inte va menat så av honom.

Svar ja, kör en tjej över en cyklist med bil så den dör, sätt hennes man/fassa/nån kille i fängelset istället!

Polisen skall diskriminera, det är deras jobb, de skall göra övergrepp och slå folk, det är deras jobb.
Bara vi behöver poliser som itne är fjantar, vi behöver manliga poliser som kan frikänna tjejer.

Ps, den där gnällande killen som anmäler till jämo, han borde få sammhällstjänst på fängelset. Bete sig som en kvinna o peka finger.

Mike_Dee skrev:
> Röstar inte , och tänker itne ställa upp i val.
> Men tack för komplimangen :E

Vem fan tror du att du är?
Jag snackar om "the orignal M-D" såklart: Mongo-Danne!

Vadå, det e ju jag som e mongo danne? har du itne sett mina stavfel.

Ne men helt ärligt, trodde faktiskt du menade mig eftersom posten e direkt efter min, och jag ser ingen mongo danne i tråden, eller nån M-D heller.
Kasnke e jag bäng som inte fattar din ironi. Kasnke är jag fransman.

Sprockets skrev:
> Har de inte råd med
> straffet får de väl låta bli brottet.
>

Menar du att man får begå brott om man har råd med böterna?

dontiego skrev:
> Menar du att man får begå brott om man har råd
> med böterna?

Nej.

Jag ville att denna tråd skulle komma upp och gosa med flickfoto-tråden och få veta om det bara är jag som tror att detta kan hänga ihop? Polisens agerande här är i mina ögon lika oförargligt som att lägga ut lite "sköna" bilder...

s skrev:
> Hur kan du med utgångspunkt från en artikel i GP
> avgöra huruvida hans användande av
> rapporteftergift var felaktigt eller inte?

"Vi hade brått, och tog en chansning" Vet inte med dig, men jag tycker det säger allt.

cactuz skrev:
> Jag som hade hoppats på saklig diskussion och
> humorbefriade inlägg när jag startade denna
> tråden.
>
> HUR KUNDE DETTA HÄNDA?

Du var väll förbannat trött? Jag menar, någon ursäkt har du väll? :- D
B!

Polisen är i sin yrkesroll representant för staten på sätt och vis, och borde därför arbeta i linje med jämställdhets-strävandena. Inte uppmuntra den kvinnliga delen av befolkningen till kamikaze- och ninja-beteenden i trafiken? Tjejerna kan ju inte rå för att de fick mindre förstånd... ;-)

Det har ju visats att kvinnor i snitt får kortare fängelsestraff än män för samma brott, men det är tydligen ett strukturellt förtryck (av män) som feministerna kunnat leva med...

Du har helt rätt, hakanf. Kvinnorna sitter verkligen på ALL makt här i Sverige. De bestämmer allt, har högst löner och mest inflytande. Och till råga på allt får de kortare fängelsestraff. !

Sprockets skrev:
> Du har helt rätt, hakanf. Kvinnorna sitter
> verkligen på ALL makt här i Sverige. De
> bestämmer allt, har högst löner och mest
> inflytande. Och till råga på allt får de
> kortare fängelsestraff. !

Ja, det är så synd om de små offren att de ska särbehandlas av polisen och i domstolarna. Eller ska kanske alla behandlas lika i alla samhällets institutioner?

Sprockets skrev:
> Du har helt rätt, hakanf. Kvinnorna sitter
> verkligen på ALL makt här i Sverige. De
> bestämmer allt, har högst löner och mest
> inflytande. Och till råga på allt får de
> kortare fängelsestraff. !

Men samtidigt så är det kvinnliga sexualiteten nått sensuellt och vackert, medan den manliga inte alls är det.
Det verkar va helt okej att kalla en kille för bög eller tveka på nåns manlighet för att dom inte fyller nått skevt ideal, men inte fan kallas en tjej flata för att hon inte går med bikini på stranden.

Eller det strukturella förtryck mot män som bedrivs på krogen! ;)

Ett stående experiment på straffrättskursen här i Uppsala är att varannan termin ha en man och varannan en kvinna i en specifik uppgift och se hur eleverna hanterar uppgiften. Hittills har straffet och ibland tom. rubriceringen på brottet blivit mildare när "gärningsmannen" varit kvinna. Det finns en tendens att leta fler ursäktande omständigheter när man har att göra med en kvinnlig gärningsman, och ibland tycks det faktum att personen är en kvinna vara en ursäktande omständighet i sig.

Läskigt nog stämmer det överrens med hur det ser ut i domstolar osv.

En parentes bara, att det i samhället i övrigt också finns genusrelaterade strukturella problem där kvinnor oftast "kommer i kläm" är väl knappast något som kan ifrågasättas.

Förövrigt höll jag på att garva läppen av mig åt en kille som grät ut i tv om att han inte fått vara lucia på en högstadieskola här i stan. Wtf liksom...

lleberg skrev:
> Det verkar va helt okej att kalla en kille för
> bög eller tveka på nåns manlighet för att dom
> inte fyller nått skevt ideal,

????

I din värld kanske.

Sprockets skrev:
> lleberg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det verkar va helt okej att kalla en kille för
> > bög eller tveka på nåns manlighet för att
> dom
> > inte fyller nått skevt ideal,
>
> ????
>
> I din värld kanske.

I min värld är det lättare för män än för kvinnor att få sin sexualitet ifrågasatt

edit: ifrågaställd? nä så heter det nog inte.

Senast redigerad av en moderator:
lleberg skrev:
> I min värld är det lättare för män än för
> kvinnor att få sin sexualitet ifrågaställd.

Det finns nog ett stort antal manliga homosexuella som inte tycker det är speciellt lätt att få sin sexualitet ifrågaställd. Men de lever ju inte i din värld.

Sprockets: Varför argumenterar du emot Ileberg? Ni menar ju typ samma sak.

Byt ut "lättare" mot "oftare" eller rent av att "det ligger närmare till hands att ifrågasätta mäns sexualitet än kvinnors". Jag tror inte Ileberg tycker det är ok att ifrågasätta folks sexualitet.

Hur hamnade vi här?
Hur som helst. Nästan alla killar reagerar likadant. Ställ två alldagliga till snygga killar framför honom som kysser varandra ordentligt, så tittar han bort. Om det sen är äckel, avsky, eller ilska, är ganska ointressant. Ställ två alldagliga till snygga brudar där med samma övning, kommer han eventuellt försöka få det att se ut som om han inte stirrar. Sluta titta? Nej fan, han vill ju vara med.
De flesta brudar är inte lika fördömande när det kommer till killarna, och tjejerna hamnar på ungefär samma nivå. Vi killar är helt enkelt mycket hårdare indoktrinerade i att homosexualitet mellan killar är "fel", om det sen är för att vi själva inte kan tänka oss att ta del, eller om det är någon rädsla för grupptryck... ingen aning. Men det är helt klart tuffare för en kille än en att informera sin omgivning om att han/hon är homo/bi-sexuell.

Själv har jag haft ett par olika förhållande med brudar som varit bi, eller "try-sexuella". (Try-sexuell, närmast nyfiken, och "måste" testa allt.) Ända gångerna det ställer till det är när hon tjatar till sig trekanter, Jag menar, om jag får två brudar, är det inte mer än rätt att hon får prova två killar, men i den situationen har jag skitsvårt för att... komma igång. Jo, och så självklart, får jag inte vara med när hon sexar till det med väninnor, blir jag lite svartsjuk.

Som sagt, inte helt säker på hur vi hamnade här, men det är lite Happy typiskt att trådarna spårar...
B!

Det är antagligen mammas fel! Allt brukar gå att skylla på morsorna.
Menar, hur ser din uppväxt ut? Var ngn. hemma, så var det mamma, på dagis, fritids, lekis, grundskolan flesta lektionstimmar o.s.v. har det varit kvinnor som haft ledningen i egenskap av uppfostrare och lärare. Kommer man så till gymnastikens omklädningsrum, är det ingen som ifrågasätter rätten i att kvinnor kommer in och städar lagom till duschdags, eller att storasystrarna kommer in och hjälper sina bröder med påklädningen efteråt (brukar lösa sig efer några år!).

Männen är och förblir förlorarna? Drar hem bytet ifrån skogen (eller det löpande bandet), ersätts allteftersom med provrör i.o.m. kvinnans frigörelse och den ökande arbetslösheten.. Samband?
Hur kom det sig att alla blev tvungna att arbeta heltid? Det funkade ju förr, med självhushåll. Man höll sig sysselsatt då med. Hade kontakt över generationerna, kände sig nöjda med sina dagsverken och dog i tid, för att inte ligga samhället till last..

Nej åter till vikingatiden och pesten. Så att kvinnor lär sig uppskatta sina män och sin egen roll vid eldstaden.!

Mårten skrev:
> Sprockets: Varför argumenterar du emot Ileberg?
> Ni menar ju typ samma sak.
>
> Byt ut "lättare" mot "oftare" eller rent av att
> "det ligger närmare till hands att ifrågasätta
> mäns sexualitet än kvinnors". Jag tror inte
> Ileberg tycker det är ok att ifrågasätta folks
> sexualitet.

Ja, om man läser det så....

Jag tolkade "lättare" som att det inte var ett problem för de som råkade ut för det.

Mr B skrev:
>
> Själv har jag haft ett par olika förhållande
> med brudar som varit bi, eller "try-sexuella".
> (Try-sexuell, närmast nyfiken, och "måste" testa
> allt.) Ända gångerna det ställer till det är
> när hon tjatar till sig trekanter, Jag menar, om
> jag får två brudar, är det inte mer än rätt
> att hon får prova två killar, men i den
> situationen har jag skitsvårt för att... komma
> igång. Jo, och så självklart, får jag inte
> vara med när hon sexar till det med väninnor,
> blir jag lite svartsjuk.
>
> Som sagt, inte helt säker på hur vi hamnade
> här, men det är lite Happy typiskt att trådarna
> spårar...
> B!

Det där styrker ju verkligen min tes om att Killar som begår gruppvåldtäkt är homosexuella och hyser ett otroligt hat mot kvinnor.

Ludvig skrev:
> men polisen har ju typ 18 kilo utrustning på sig
> och en sämre cykel

Och så har de en komradio och en massa kompisar.

Mr B skrev:
> Hur hamnade vi här?
> Hur som helst. Nästan alla killar reagerar
> likadant. Ställ två alldagliga till snygga
> killar framför honom som kysser varandra
> ordentligt, så tittar han bort. Om det sen är
> äckel, avsky, eller ilska, är ganska
> ointressant. Ställ två alldagliga till snygga
> brudar där med samma övning, kommer han
> eventuellt försöka få det att se ut som om han
> inte stirrar. Sluta titta? Nej fan, han vill ju
> vara med.

Du menar heterosexuella killar, förstås.

Varför när man läser "killar" så förutsätter man att de är hetero? I vanliga fall fattar jag att det lätt blir så, men om konversationen handlar just om detta så bör man vara lite mer försiktig...

Det är dags.
exhaustcock5va.jpg ht=375

trodde att det kanske skulle få vänta till sida 3, Men!

Tillbaka
Topp