Unmapping Sweden 2023

Unmapping Sweden 2023
Jag började skriva ett svar på detta för två timmar sedan men blev avbruten.
Jag har pratat med lagledaren i bilen som är med dem. Hon ringde för att fråga vad reglerna sa om felkörningar medan de snurrade runt. Då jag inte svarade (jag ringde upp först efter en timme) valde de att inte cykla tillbaka.

Det står tydligt på vår sida att man ska cykla hela rutten. Till nästa gång måste reglera både förtydligas och dras muntligt eller repeteras i några mejl.

Jag väljer att se det som händer bakom de i täten som en repetition eller lektion inför nästa tillfälle.

Peter, Unmapping
Om du vill ha input så tycker jag att så länge det är uppenbart att det inte är en genväg så tycker jag att det borde vara OK ?

Unmapping Sweden 2023
Förra året kom jag 300 meter fel (medvetet) så kom ett sms från Peter att jag var på villovägar. Vet inte om det är lika bra koll i år när de är fler på banan förvisso.
Hmm, det låter petigt... och jag minns inte den händelsen. Var det inte så att du hade stått still en längre stund och att jag ringde för att kolla läget?

Unmapping Sweden 2023
Om du vill ha input så tycker jag att så länge det är uppenbart att det inte är en genväg så tycker jag att det borde vara OK ?
Tack för synpunkten! Håller med dig. Eftersom jag själv tycker att regeln inte har trummats in tydligt nog för nya i branschen och då det inte står att det blir konsekvenser (fast man ska ju följa reglerna, konsekvenser eller ej) så får deras miss passera.

Alla liknande lopp och randonnélopp menar att man måste ta sig tillbaka till platsen där man avvek från spåret även om det inte handlar om en genväg.

Unmapping Sweden 2023
Det har precis kommit ett beslut om skyddsjakt på varg i området Homna, Gammelhomna, Voxna och Finnstuga väst-sydväst om Edsbyn.
https://www.ljusnan.se/2023-06-30/beslut-om-skyddsjakt-pa-varg-i-ovanaker
Ska ju normalt inte vara nån fara, men banan passerar ju precis det området så kanske bra att veta att det kan röra sig skyddsjägare där.
Tack för infon. Rutten går endast på vägar i det området, annars hade det kunnat innebära större risker. Deltagarna borde inte bli oroliga av att se några jägare även om de inte är typisk för årstiden.

Unmapping Sweden 2023
Nr10 tar extra vilodag pga ett bråkande knä, hoppas det återhämtar sig.
Inte tillräckligt dessvärre. Eller, inte alls än. Provcyklingen ner på byn kändes inte lovande. Och nu vet jag hur de 15 milen till Sollefteå ser ut. Kalla mig vek, men vill inte stoppa gråtande mitt i en brant uppförsbacke mitt ute i skogen ? ännu ej officiellt men blir en scratch för mig. Känns surt som fan. Eller ja. Nu är det ju officiellt. @Petert kan notera mig som DNF. Åh vad det tog emot att skriva.

Unmapping Sweden 2023
Inte tillräckligt dessvärre. Eller, inte alls än. Provcyklingen ner på byn kändes inte lovande. Och nu vet jag hur de 15 milen till Sollefteå ser ut. Kalla mig vek, men vill inte stoppa gråtande mitt i en brant uppförsbacke mitt ute i skogen ? ännu ej officiellt men blir en scratch för mig. Känns surt som fan. Eller ja. Nu är det ju officiellt. @Petert kan notera mig som DNF. Åh vad det tog emot att skriva.

Trist men sannolikt rätt beslut. Du gjorde rätt som inte bröt utan att få en natt att fundera först. Kommer fler lopp.

Hmm, det låter petigt... och jag minns inte den händelsen. Var det inte så att du hade stått still en längre stund och att jag ringde för att kolla läget?

Det var kanske bara timing =)

Trist funktion, då är det väl ingen mening med Dotwatching, om många inte är med ??

Nu är väl loppet till för de som cyklar och inte vi som kikar på prickarna. Annars får vi justera vem som betalar startavgifterna imho.

Unmapping Sweden 2023
Bra kört ändå! Hoppas du inte är för trasig...
Jag följer Johan nu...spännande!

Unmapping Sweden 2023
Bra kört ändå! Hoppas du inte är för trasig...
Jag följer Johan nu...spännande!
Det är nog ingen fara. Inflammation sa vården i Malå och lät mig fortsätta. Så den kommer gå ned igen. Men just nu är det svårt att ens cykla till butiken för att det gör så ont.

Pratade just med Johan. Han lever livet på hotellet i Sollefteå, med både öl, nalle och utsikt på rummet ? men det hade varit tufft idag. Också. Tvivlar starkt att knät fixat det.

Unmapping Sweden 2023
IMG_0131.jpeg

Varför

Unmapping Sweden 2023
Bra inlägg i debatten, så folk nästan förstår hur tuff bansträckningen faktiskt är :)
Håller man sig till vägar är risken mindre att mötas av stammar kors och tvärs. Skyltade leder för inte behandlas sådär men nu var inte detta det däremot en gammal, gammal väg, bred nog för en liten traktor, i närheten av fast boende. Ett mycket nonchalant sätt att avverka skog.

Unmapping Sweden 2023
Nej vägen går lite längre upp för branten. Där går spåret fel. Lite längre fram längs traktorvägen går spåret rakt in i skogen igen.

Visa bilaga 635583
Beklagar! Eftersom mina turer har slutat att sparas på rwgps-kontot och jag inte har lagt tid på att åtgärda det så drog jag spåret utifrån kartans spår när jag kom hem. Alltså, spåret ni har följt följer kartans märkning för led/enkel väg. Det är inte gjort på frihand.

Tillbaka
Topp