Uno-X Mobility

Uno-X Mobility
UCI verkar ha en annan poängräkning än den jag länkade till, vilka som räknas som får köra som ett World Tour lag 2026.

De måste va denna som gäller. Då verkar de som Uno-X missar den sista platsen

Bilagor

• Screenshot_2025-10-12-17-26-16-14_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.webp
    Screenshot_2025-10-12-17-26-16-14_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.webp
    36 KB · Besök: 51
Uno-X Mobility
De lyckades knipa 175p till idag o de närmar sig ytterligare. Nu gäller de att skrapa ihop 674p mer än Intermaerch på de återstående tävlingarna.
Är de möjligt?

Uno-X Mobility
Antagandet är att Intermarché och Lotto kommer slås ihop, och därmed kommer Uno-X vara det lag med 18:e mest poäng över 3-årsperioden och kommer att knipa sista WT-platsen.

Med det sagt finns inget skrivet i sten i att det skall vara prick 18 lag i WT. UCI-reglementet säger 16-18 lag. Men förmodligen blir det Uno-X (om inte Cofidis gör något magiskt nu på slutet, men lär vara närapå omöjligt för dem att komma ikapp).

Uno-X Mobility
De inte bara får cykla de ”tre stora”, de måste göra det. WT- lagen måste ställa upp i alla WT-lopp.
Vilket i sin tur historiskt har gjort att lag valt att avstå WT-licensieringen, alpecin t e x, de hade (har) Van der Poel så blev ändå inbjudna men kunde avstå WT-tävlingar de inte var intresserade av.

Uno-X Mobility
De inte bara får cykla de ”tre stora”, de måste göra det. WT- lagen måste ställa upp i alla WT-lopp.
Jag tycker de har gjort det fenomenalt bra i TdF de senaste två åren, med det material de har. Men de kommer ju att behöva förstärkas rejält nu! Eller hur ska de kunna bygga laget för framtiden om de ska köra de tre stora loppen? Va hade ni förstärkt med?

Uno-X Mobility
Jag tycker de har gjort det fenomenalt bra i TdF de senaste två åren, med det material de har. Men de kommer ju att behöva förstärkas rejält nu! Eller hur ska de kunna bygga laget för framtiden om de ska köra de tre stora loppen? Va hade ni förstärkt med?
Torstein Träen och Lucas Eriksson sen huggt på Skjelmose när Lidl Treks GC gäng imploderar. Svestad-Bårdseng är väl också en bra GC kille och utgående kontrakt.

Jag gillar deras home grown satsning även om jag avskyr Norge och Danmark i all form av idrott.

Uno-X Mobility
Jayco Alula missade ju att lämna in all pappersarbete för att ansöka om licensen 2026-29. De ska ha nu fått förlängt till den 1 november.
Men om ett lag missar deadlinen ska de va ok(?) för cyklisterna att lämna laget.
Kanske öppnar för Uno-X att sno bla dansken Foldager o Hellemose

Tillbaka
Topp