!Uppdatering! OT, hjälp mig behålla min Garmin, nu även köpråd

Snulfert

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en gammal Garminklocka (forerunner 910xt) som fungerar bra men pga åldern (på klockan) måste jag föra över pass via ANT sticka som kopplas in i dator. Det hade ju inte varit ett problem om det inte vore för det att jag inte äger någon dator..
Jobbet tillåter inte Garmin Connect heller så nu har jag lagt ut den på försäljning för att istället skaffa en med överföring via blåtand direkt till telefonen.

MEN, går det att skaffa en adapter till min Iphone så jag kan koppla in ANT till telefonen och på så vis föra över passen?? Det vore den bästa och billigaste lösningen då en sån adapter verkar kosta under hundralappen samt alla nuvarande pass går att få in i Garmin Connect.

Finns det några tekniskt kunniga som vet om detta kan fungera eller ej??

Tack för svar!
Den där verkar Dock vara mer för att kunna använda telefonen vid träning. Jag är ute efter att kunna ladda över passen från klocka till telefon.

Det finns ju Lightning to USB adaptrar så jag tänkte att man kunde lura klockan att telefonen är en dator helt plötsligt genom att koppla ihop iPhones med ANT stickan.
Tex vet jag att man på vissa telefoner kan sätta i en USB adapter och koppla in en datormus.

Tydligen finns det men verkar behövas ytterligare en adapter till 30 pin

Tack för svar!
Den där verkar Dock vara mer för att kunna använda telefonen vid träning. Jag är ute efter att kunna ladda över passen från klocka till telefon.

Det finns ju Lightning to USB adaptrar så jag tänkte att man kunde lura klockan att telefonen är en dator helt plötsligt genom att koppla ihop iPhones med ANT stickan.
Tex vet jag att man på vissa telefoner kan sätta i en USB adapter och koppla in en datormus.
Om inte ovan funkar så vet jag inte varför en usb dongle skulle fungera.

Men för att vara tydlig så har jag ingen aning.

Det framgår inte om det går att föra över pass tycker jag men det kanske det gör. Det jag var ute efter lite var om en Kontakt likt nedan skulle kunna användas för att koppla ihop telefon med ANT stickan.
6D9D6FCC-B6AC-428B-9C40-273972BAB234.png

Om inte ovan funkar så vet jag inte varför en usb dongle skulle fungera.

Men för att vara tydlig så har jag ingen aning.

Hmm.. Fanns en app för i världen för att koppla ant mottagaren till en android, och sen ladda upp aktiviteter från klockan..
Minns inte vad den hette.

Hmm.. Fanns en app för i världen för att koppla ant mottagaren till en android, och sen ladda upp aktiviteter från klockan..
Minns inte vad den hette.
ST Uploader. Kräver en korsad kabel (eller vad det heter) mellan Micro-Usb-uttaget i Androidenheten och ANT+-stickan. Har funkat intermittent för mig, när jag på resa velat ladda upp pass från min 910XT.

Ant2net Pro har funkat mycket bättre för mig med 910xt! Dock även den till Android så hjälper inte nu. Måste väl finnas en till Iphone också?

Varför inte köpa en egen dator? På en sådan kan du installera / köra vilka program du själv känner för.

Jo, fast android stödjer ant vilket kanske främjat utvecklingen av sådana appar.
Köpa en dator eller android faller väl lite på på att det är bättre att köpa en ny klocka då

Tack för svar. Annan klocka blir billigare än ny dator/telefon så får kolla vidare lite med Iphonespåret innan jag får se mig efter en annan klocka..

Verkar som att denna text är spiken i kistan för min frågeställning.. dags att börja söka efter klocka

CDFA8CAF-7D27-47B3-98C4-C806E51E6724.jpeg

Det är ganska smidigt med en klocka som synkar själv över blåtand. Slippa massa meck med appar/kablar osv.

Jo fast hw löser du med adaptor men har ingen skrivit en app för iOS så hjälper inte det.
Det är ju det som är grejen med iOS. Ingen kan bara skriva en app och publicera den. Den måste malas genom Apples kvarnar först för att bli godkänd och sedan vill nog Apple tjäna lite pengar på den också. Android är öppet och fritt för utvecklare att bygga vad de vill och publicera.

Uppdatering.
Fått erbjudande av en kollega att köpa en 735xt som är inköpt i år med skyddsplasten kvar. Han har skaffat en annan ”smartare” klocka tydligen och han inte lämna tillbaka denna i tid. Provade lite på lunchen idag men slogs av att displayen är ganska liten och inte supertydlig. Nu är jag van vid gamla 910xt så det är ju helt annat gränssnitt men jag undrar om alla nyare Garmin har samma utseende/funktioner eller om det finns klockor med som är mer som en Doro telefon om ni förstår :) Tydligt och stort. Jag vill ju inte springa runt och fokusera på naturen..
Vänjer man sig, finns det konkurrenter som är bättre, är alla Garmin likartade i sin utformning är väl de frågor jag har.
Hälsningar,
//Oskar

Tillbaka
Topp