Uppgradera Canyon Torque vevparti och växlar.
Håller på att bygga upp en "gammal" Torque AL ram från 2018.
Ska inföskaffa vevparti, växlar och allt som behövs för att faktiskt driva cykeln framåt, cykeln är naken nu så jag har inga delar alls ska väl tilläggas.
Skruva kan jag men värdelös på de olika delarnas för och nackdelar.
När cykeln byggdes en gång i tiden satt det SRAM SX delar på den.
Bakväxel: SRAM SX Eagle long
Reglage: SRAM NX Eagle trigger 12s
Kasett: SRAM PG-1210 Eagle 11-50
Vevparti: Truativ Descendant 6k DUB
Vevlager: SRAM BSA DUB, BSA73
Jag kommer köra DT Swiss 27,5" med XD body på så kasetten från fabrik går ju då inte som jag förstår det.
Funderar på att sätta på en hel GX drivlina med 165mm armar istället, 10-50 eller 10-52 t.om. då man kan få den betydligt billigare.
Cykeln kommer förmodligen gå 80% liftburet och resterande 20% transport till en backe nedför så utväxlingen på största drevet är inte skitnoga.
Tänker jag rätt här eller snubblar jag på mina tankar? Finns det enklare vägar att gå? Tanken är att hugga ett komplett parti som säljs begagnat här på Happy eller dylikt.
Ska inföskaffa vevparti, växlar och allt som behövs för att faktiskt driva cykeln framåt, cykeln är naken nu så jag har inga delar alls ska väl tilläggas.
Skruva kan jag men värdelös på de olika delarnas för och nackdelar.
När cykeln byggdes en gång i tiden satt det SRAM SX delar på den.
Bakväxel: SRAM SX Eagle long
Reglage: SRAM NX Eagle trigger 12s
Kasett: SRAM PG-1210 Eagle 11-50
Vevparti: Truativ Descendant 6k DUB
Vevlager: SRAM BSA DUB, BSA73
Jag kommer köra DT Swiss 27,5" med XD body på så kasetten från fabrik går ju då inte som jag förstår det.
Funderar på att sätta på en hel GX drivlina med 165mm armar istället, 10-50 eller 10-52 t.om. då man kan få den betydligt billigare.
Cykeln kommer förmodligen gå 80% liftburet och resterande 20% transport till en backe nedför så utväxlingen på största drevet är inte skitnoga.
Tänker jag rätt här eller snubblar jag på mina tankar? Finns det enklare vägar att gå? Tanken är att hugga ett komplett parti som säljs begagnat här på Happy eller dylikt.