Uppgradera till DI2?

fytric

Medlem
Uppgradera till DI2?
Tänkte inte byta cykel till denna säsong utan behålla fjorårets. Men kan det varar värt pengarna att uppgradera till DI2 ultegra 10v, hittade kit för 550 euro ca.

Shimano ST6770 shifters
Shimano RD6770
Shimano FD6770
Externt batteri
Kabelset
Batteriladdare
Batterihållare

Även tänkt byta styre till Zipp vuka sprint v2, har läst att detta inte funkar till elektroniskt? eller var det så att det gällde äldre versioner av elektroniskt?

Fredde

Uppgradera till DI2?
Jag har lite svårt att se hur styret inte skulle funka med elväxlar. På vilket sätt skulle det inte funka? Det kanske inte går att dra kabel så snyggt internt, men det är ju inget krav för att det ska "funka".

Senast ändrad:
Uppgradera till DI2?
Inte för att vara negativ, men lägg lite mer å köp nya ultegra 11 di2 istället. Du får så mycket bättre växlar.

Stora skillnaderna

Lättare och mindre än tidigare version
Nya kablar, samma som dura-ace di2
Bättre batteri
Programmerbara knappar, hastighet och multishifting
Kompatibel med sprint och klätterknapparna
Bättre växelprestanda

Uppgradera till DI2?
Lättare och mindre ja, men resten av dina punkter kan jag inte hålla med om. Det enda som inte går att koppla in på 6770 är sprintknapparna, klättringsreglage och internt batteriet är inga problem (samma kablar till 6770, 9000 och 6870) och programmeringen görs sedan likadant med laddaren. Även mycket svårt att tro att det skulle vara någon som helst skillnad i växelprestanda mellan 6770 och 6870...

Uppgradera till DI2?
Låt priset avgöra 10 eller 11s, det är inte värt hur mycket som helst. Vuka Sprint V2 och DI2 har jag kört på länge utan problem.

Uppgradera till DI2?
Någon som vet om "kabelgummi" plopparna för intern dragning medföljer i uppgraderingskitet?
Tror jag behöver 6*7mm och hittat online men frakten är 200% av varans kostnad.

FREDDE

Uppgradera till DI2?
fytric skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som vet om "kabelgummi" plopparna för
> intern dragning medföljer i uppgraderingskitet?

Rätt säker på att det inte existerar några färdiga kit utan att det helt enkelt är handlarna som själva sätter ihop ett paket, så det finns nog inget universellt svar på det. Du får maila och fråga den butik du tänkte handla kitet från.

Tillbaka
Topp