Uppgraderingskit till Judy sl anno 90nått?

Herbivora

Aktiv medlem
Tjenare, hoppas ni kan hjälpa mej, jag är en stolt ägare av en gammal kona stålis med judygaffel.
Den gula gamla soda, vet inte årsmodell dock, men den har inte cantileverfästa på bryggan. Invändigt är det helt söndriga mcu(tror jag dom hette) kuddar. Jag har ett svagt minne av att jag nån gång läste om uppgraderingskit till gamöla judygafflar med helt nytt innandöme, tror det var fjäderdel i detta. Nån som kan hjälåa mej hitta detta kit?

Förr fanns det ett kit med fjädrar som du kunde sätta ditt i stället för elastomer gummina .Har för mig att jag har ett par blå fjädrar liggande hemma om du vill kan jag ta en titt på det ikväll.

Jag har nog fjäderpaket åt Judy från 90-talet. De är röda = medel styva. Jag har en del saker liggande hemma, så jag kan återkomma i morgon och berätt vad jag har.

Skrivet av Den Gamle igår 13:49 (Dölj användarens inlägg)

Jag har nog fjäderpaket åt Judy från 90-talet. De är röda = medel styva. Jag har en del saker liggande hemma, så jag kan återkomma i morgon och berätt vad jag har.

Låter bra det, hör gärna av den imorgon angående vad du har, är väldigt intresserad av kittet!

Nu jag har kollat vad jag har i lådorna. Tyvärr så hade jag bara de röda långa fjädrarna kvar + en plas bit som ska hålla den låga och korta fädern på plats. Jag har däremot ett kit med elastomer + fäder till en Judy XC 97, som jag bara använde 1 år. Ligger i en plaspåse och verkar ok. Jag har även ett lock med ratt för justering av fjädringen i svart plast. Justringsknopp för returdämpning i röd aluminium. Jag har det mesta delarna som fanns inuti en Judy XC 97 liggande också.

finns nått som hette englund total air som man kunde montera i. men frågan är då om det inte är billigare att skaffa en ny gaffel då :D:D

men äre nån som sitter på nå gamla fjädrar så kan det ju gå

Har en sats med WHITE BROTHERS "Judd" spring kit / fjädrar till Judy i blått = Heavy hårdhet beroende på fjädringslängd 130-170 lbs eller 170-210 lbs och angivet "fits all Judy"

Jag satte Englund total air i min Judy SL 97. Fjädringen fungerar finfint, men det är inte mycket till dämpning. Oklart om det går att köpa längre.

Tillbaka
Topp