Upphittad i Uppsala - Kona Fire Mountain (2003?)

Skogsgubben

Aktiv medlem
Den här jag stått utanför Tiundaskolan i några månader. För varje gång jag sett den har den varit mer söndersparkad. Till slut tog jag hem den. Har varit i kontakt med polisen. De säger att den är i så dåligt skick att den saknar värde och därmed inte räknas som hittegods.
Är det någon som känner igen den och vill ha tillbaka den? Om inte annat sitter det ett rejält lås på den som säkert skulle kunna komma till användning på en annan cykel.
20230105_195714.jpg

Någon som har koll på juridiken förresten? Polisen ville ju inte ta emot den, men den har ju ändå en rättmätig ägare. Är det stöld om jag behåller den? ?
Är det nedskräpning om jag ställer tillbaka den?

Vi har anmält cyklar i sämre skick än så där som hittegods till Uppsalapolisen. Men då har vi iofs bara skickat in en lista med cykeltyp, märke, modell, färg, ramnummer och ev stöldskyddsmärkning. Nämner inget om skick. De kollar om de är anmälda stulna, är de inte det räknas de som hittegods och hör vi inte nåt mer fr polisen på tre månader kan vi göra vad vi vill med dem.

De har sjukt många cyklar så ibland får man tjata på dem att ta emot. Känns som att det ändå borde finnas någon som saknar den. Mycket kul hen går miste om efter lite tlc!

Snygg ram ju! Är den hel är det ett perfekt objekt för en skjutsa till förskole / pilsnercykel.

Har lämnat in enbart ram.... Vill polisen inte låna den där en tid och lämna kvitto, så måste de väl själva veta hur det hela skall skötas.
/ Nu senast fick jag rätta en hel del på kvittot, så som ramnummret t.ex.! Ofta som det inte är poliser som hanterar hittegods. De kanske blir...
-Då får vi slarvet i skarpa lägen istället.

Tillbaka
Topp