Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vanligt är att även maxpuls är grenspecifikt, d.v.s säga att en har olika maxpuls vid olika aktiviteter.ozzian89 sa:pulsen går alltså inte upp, det är ju grenspecifikt och i löpning kommer jag upp i maxpuls.
Så du simmade i saltvatten? Nice!ozzian89 sa:Kag testade högre kadens ca 87-88
Pulsen gick upp mot 150-153
MEN
Igår kom jag på att kag varit törstig i 3 veckor typ, testade salt, och kvällens pass var skidor men orkade mycket mer......
Gissar på ca20%
Svårt att berömma på en gammal gubbe men men
Idag simmade jag, tidigare har jag fått simma intervaller, jag har aldrig klarat mer än 200m, sen håller jag på att drunkna
Idag 1050m??????
Så Vansbro kommer allt närmare
RN sa:Jösses, när jag tränade för att cykla vättern hade jag ett eller två distanspass på 10-12 mil i veckan plus ett intervallpass typ backe eller liknande, då tuffade jag in på 9.32.
Om du inte tränat på 30 år känns mängden spontant rätt stor. När jag var 20 så tränade jag 5-6 dagar i veckan, men då hade jag idrottat sedan jag var 5. 2h gym fem dagar i veckan och sen simning/cykel/löpning ovanpå det, lyssna på kroppen.
/R
ozzian89 sa:Hur ska jag tänka med intervallträningen, jag klarar inte mer än max 1h cykling ännu oavsett om jag tar det lugnt
Raggamuffin sa:ozzian89 sa:Hur ska jag tänka med intervallträningen, jag klarar inte mer än max 1h cykling ännu oavsett om jag tar det lugnt
Vad är det som tar slut?
jo, men jag får ju panik om jag inte får träna något varje dag....LDG sa:Ska du orka träna kondition, kör max 2h styrka som andra säger, kanske prova utan styrka för ben i någon månad. Gör du båda går det inte helt enkelt!
jo, jag låg på bara 2500kcal, men sista dagarna har jag kommit upp i 3100kcalSpacekitty sa:För cyklingen tror jag att du hade haft mer nytta av sweetspot-intervaller för kondition och öka styrkan, så här års.
Ät ordentligt, det går åt mycket energi för all din träning du håller på med.
ozzian89 sa:sweet spot är väl ca 75% av maxpulsen?
Jo jag har garmin 5x och pulsband(ej i vattnet).ToddyKrycka sa:Cykla spring och simma löjligt långsamt på distanspasd så kommer kroppen lära sig motoriken, monotonin och att använda fett som bränsle. 80 % riktigt lugnt och 20 % kräkhårt per idrottsgren bygger världsmästare enligt flera studier.
Tänk också på att om du kör intervallet i olika grenar olika dagar i rad får ändå hjärtat jobba hårt varje dag..Det behöver definitivt också återhämtning.
Skaffa pulsband och gärna effektmätare och lär dig hur de ska användas. Det är också meditativt att läsa på om träningslära.
Jag har PTNickPick sa:Dags för personlig tränare, nu också! B)
Jag repeterar!Miss Lycka 2.0 sa:Börja med V(ingel)R(undan) nästa år. Cykelträning tills dess.
Miss Lycka 2.0 sa:Jag repeterar!Miss Lycka 2.0 sa:Börja med V(ingel)R(undan) nästa år. Cykelträning tills dess.
Miss Lycka 2.0 sa:Bättre att ha skidor sist på grund av tekniken.
ozzian89 sa:jo, men jag får ju panik om jag inte får träna något varje dag....LDG sa:Ska du orka träna kondition, kör max 2h styrka som andra säger, kanske prova utan styrka för ben i någon månad. Gör du båda går det inte helt enkelt!
Bengt-re sa:Här är den.