Upplägg för träning inför distans+
Jag tränar allt nu, cykel,simning,löpning,skidor.
jag försöker köra allt 2ggr i veckan(8dagars vecka) rullande.
jag tränar även gym 5x2h i veckan(även här rullande, push,pull,legs)
Men jag klarar inte distanser ännu så jag kör bara intervaller, kommer detta att ge utslag på ett par månader utan distanser?
ex i cykel, nu gymcykel, jag klarar inte att sitta på sadeln mer än ca 30 min, sen värker arslet, måste kliva av och gå runt 5 min.
Jag kör 3x30 min på ca 75-80% av maxpuls.
Det är samma för simningen, jag klarar inte mer än intervaller pgav tekniken, löpning så värker knäna om jag maler på för länge.
Nu har jag ju inte mycket val, visst jag kan ju sitta kanske 40 min o pinas av fan i röven,
Men min fråga är väl egentligen när jag måste få till distanser för att inte intervallerna ska vara helt bortkastade?
jag försöker köra allt 2ggr i veckan(8dagars vecka) rullande.
jag tränar även gym 5x2h i veckan(även här rullande, push,pull,legs)
Men jag klarar inte distanser ännu så jag kör bara intervaller, kommer detta att ge utslag på ett par månader utan distanser?
ex i cykel, nu gymcykel, jag klarar inte att sitta på sadeln mer än ca 30 min, sen värker arslet, måste kliva av och gå runt 5 min.
Jag kör 3x30 min på ca 75-80% av maxpuls.
Det är samma för simningen, jag klarar inte mer än intervaller pgav tekniken, löpning så värker knäna om jag maler på för länge.
Nu har jag ju inte mycket val, visst jag kan ju sitta kanske 40 min o pinas av fan i röven,
Men min fråga är väl egentligen när jag måste få till distanser för att inte intervallerna ska vara helt bortkastade?
